Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vicky schreef:Neem eens contact op met een bit fitter. Je kan direct diverse bitten proberen onder deskundige begeleiding. Kost je eenmalig geld, maar is goedkoper dan allerlei bitten kopen, die niet werken. Gebit wordt wel goed bij gehouden?
_lotteeee schreef:Probeer is een blokkade bitje.
Gewoon normaal bitje, maar bij veel druk word het een stangetje.
Niet zozeer scherper, maar op de nodige momenten wat meer inwerking
FjeLOVER schreef:_lotteeee schreef:Probeer is een blokkade bitje.
Gewoon normaal bitje, maar bij veel druk word het een stangetje.
Niet zozeer scherper, maar op de nodige momenten wat meer inwerking
Een stang zal het niet worden, dat heeft scharen![]()
Heb voordat ik ben overgestapt naar bitloos juist met een blokkade bitje gereden omdat die zo zacht blijken.
Beweegbaar, maar kan niet in het verhemelte scharen.
FjeLOVER schreef:Om gelijk naar een scherper bit te grijpen vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.
Sorry, maar als ik het zo hoor ligt het toch echt aan jouw rijden. Als je hiermee om kan gaan doe je dat rijtechnisch en niet een scherp bit zodat je hem pijn kan doen.
Sprenger Danger Bit vind ik wel fijne bitjes, fijn dun dus past ook in kleine mondjes, en wordt met bepaalde teugeldruk een ongebroken trens, wat m dan juist vriendelijk maakt.
idefix4 schreef:Mijn paard had een hol bit. Hij ging knabbelen op de springer. Dat heeft hij nog nooit gedaan met een bit. En ik heb er in het verleden wel een paar geprobeerd. Mijn paard heeft helaas 12,5 volgens mij. Anders mocht je hem gerust proberen. Ik heb hem 2e hands gekocht. Scheelt de helft en je kan hem vaak voor dezelfde prijs weer doorverkopen als het niet bevalt.
Inxs schreef:Ik probeer idd ook tweedehands wat aan de haak te slaan, het is hoofdzakelijk 12,5 en groter wat aangeboden wordt. Dat wordt dus nog knap lastig.
Voor nu ben ik eerst onder de pannen met mijn test-Myler (vandaag net binnen gekregen). Hij mag zich gaan bewijzen de komende twee weken. Voor hetzelfde ben ook ik helemaal om, ...of juist helemaal niet. Ik ben heel erg benieuwd!
Ik zal de Sprenger Dynamic eens opzoeken
Inxs schreef:FjeLOVER schreef:Om gelijk naar een scherper bit te grijpen vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.
Sorry, maar als ik het zo hoor ligt het toch echt aan jouw rijden. Als je hiermee om kan gaan doe je dat rijtechnisch en niet een scherp bit zodat je hem pijn kan doen.
Sprenger Danger Bit vind ik wel fijne bitjes, fijn dun dus past ook in kleine mondjes, en wordt met bepaalde teugeldruk een ongebroken trens, wat m dan juist vriendelijk maakt.
Kennen wij elkaar?
FjeLOVER schreef:Om gelijk naar een scherper bit te grijpen vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.
Goudlokje1 schreef:FjeLOVER schreef:Om gelijk naar een scherper bit te grijpen vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.
Wat een onzin! Ook ik vind niet dat een scherper bitje vaak een oplossing is, maar zo'n reactie als die van jou.. Knao dat je van 2/3 stukjes tekst meteen weet dat het toch door de manier van rijden komt..
Inxs schreef:Ik heb liever dat jij je post voor je houdt Fjelover en ophoud mijn opmerking over "net iets scheper" willen proberen onder een vergrootglas neer te leggen. Ik vind dat je onrust staat te stoken met de eigen aannames en verzinsels. Ze kloppen van geen kanten in ieder geval. Verkondig je evangelie elders, maar niet in mijn topic.
pateeke schreef:Ben benieuwd hoe het bit dat je nu uitprobeert gaat bevallen...
Ik heb jaren geleden ook eens een ander, scherper bit geprobeerd. Dat is mij alles behalve bevallen. Nu rijd ik bitloos en dat bevalt mij dan net weer heel goed. Mijn paard reageert daar eigenlijk veel beter op. En hij is niet de enige. Er zijn bij ons op stal de laatste tijd een heel aantal mensen overschakelt naar bitloos en hoorde dat dit op zowat alle paarden een positief effect heeft.
Misschien is, als het bit niet bevalt, bitloos ook een optie om eens uit te proberen?
karelien schreef:pateeke schreef:Ben benieuwd hoe het bit dat je nu uitprobeert gaat bevallen...
Ik heb jaren geleden ook eens een ander, scherper bit geprobeerd. Dat is mij alles behalve bevallen. Nu rijd ik bitloos en dat bevalt mij dan net weer heel goed. Mijn paard reageert daar eigenlijk veel beter op. En hij is niet de enige. Er zijn bij ons op stal de laatste tijd een heel aantal mensen overschakelt naar bitloos en hoorde dat dit op zowat alle paarden een positief effect heeft.
Misschien is, als het bit niet bevalt, bitloos ook een optie om eens uit te proberen?
behalve op mijn paard dan. Daar werkt bitloos echt niet bij.
FjeLOVER schreef:Inxs schreef:Ik heb liever dat jij je post voor je houdt Fjelover en ophoud mijn opmerking over "net iets scheper" willen proberen onder een vergrootglas neer te leggen. Ik vind dat je onrust staat te stoken met de eigen aannames en verzinsels. Ze kloppen van geen kanten in ieder geval. Verkondig je evangelie elders, maar niet in mijn topic.
Wauw! Sorry hoor, maar dat het absoluut niet klopt is onzin, aangezien er 10000den manieren zijn in paarden land, dus mijn mening is absoluut niet gelijk fout, beetje vreemd om dat te zeggen.
En wat mijn mening betreft,ben zo een paardvriendelijk persoon die tegen het gebruik van scherper bit door het waarschijnlijk niet volledig correct opgeleide paard.
En weet wat voor iemand jij bent, iemand die in blindheid op een scherper bit gaat grijpen ipv verder te kijken dan de neus lang is en ook zo gelijk doen als iemand wat zegt wat jou niet aanstaat, moet je geen topic openen, maar dat is wie jij bent, en is dat fout? Nee,
Is mijn mening fout? Nee ook niet.
Succes