Paard rijden bij zadel passend maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:39

Bonita_Bon schreef:
FjeLOVER schreef:
Ben met mijn zadel (die ik van pas de deux had laten aanpassen en oneindeloos op had laten vullen) ook laten bekijken op mijn paard bij hem, maar hij propte er nóg meer vulling in :n
Van Rijs is niet meer wat het was, hoor er vaak ook vervelende verhalen over.
Maargoed mijn mening :D

Wie had je van Pas de Deux? Bij mij is marjolein geweest, prettige dame met verstand van zaken. Mag zeker terugkomen. Wilde het paard in vrije beweging zien en later ook met ruiter in alle gangen. Nauwkeurige metingen. Oog voor de anatomie van het paard en niet onnodig vullen. Erg over te spreken.
Ontopic: Mijn inziens kun je best iets simpels oplossen zonder te rijden, maar meestal zal er toch gereden moeten worden. zeker als het 'probleem' niet heel duidelijk is en helemaal als de klant daar specifiek om vraagt. Belachelijk dat die tijd niet vrijgemaakt word.

Ik had Sophie

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:54

FjeLOVER schreef:
Bonita_Bon schreef:

Wie had je van Pas de Deux? Bij mij is marjolein geweest, prettige dame met verstand van zaken. Mag zeker terugkomen. Wilde het paard in vrije beweging zien en later ook met ruiter in alle gangen. Nauwkeurige metingen. Oog voor de anatomie van het paard en niet onnodig vullen. Erg over te spreken.
Ontopic: Mijn inziens kun je best iets simpels oplossen zonder te rijden, maar meestal zal er toch gereden moeten worden. zeker als het 'probleem' niet heel duidelijk is en helemaal als de klant daar specifiek om vraagt. Belachelijk dat die tijd niet vrijgemaakt word.

Ik had Sophie

Die ken ik nie :D

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:55

Bonita_Bon schreef:

[/quote] ik had Sophie[/quote]

Die ken ik nie :D[/quote]

:+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:10

bamsy schreef:
Hmm ik heb momenteel een zadelmaker die de rug van je paard opmeet met de equiscan(?) en deze dan als mal gebruikt om het zadel aan te passen. Hoe denken jullie daar over? Ik moet zegen dat ik er tot nu toe tevreden over ben maar nu ik lees dat toch er veel bokkers problemen mee hebben als de zadelmaker het paard niet in beweging ziet slaat een beetje de twijfel toe -O-

Zo 1 ben ik laatst ook tegengekomen. Die heeft een zadel afgeraden bij iemand waar het toch echt wel behoorlijk goed op het paard lag. De vulling moet aangepast worden, maar dat hoeft nog niet een heel nieuw zadel te worden toch? Ik vind Equiscan een mooie toevoeging, maar niet iets om blind op te gaan. Die metingen zijn behoorlijk subjectief.

Mbt niet rijden bij een zadelmaker vind ik juist wel dat je moet rijden inderdaad. Iets wat bij stilstand heel mooi ligt, kan met rijden ontzettend tegenvallen. Heel af en toe, onder heel extreme omstandigheden (lees gevaarlijk doordat paard nog niet zo ver is met beleren of blessures) laat ik toe dat er niet wordt gereden. Maar dan nog schrijf ik dat weg en spreek ik af dat ik terugkom om het alsnog te zien, als het paard wel zo ver is. Is deze zadelmaker lid van het VZTD? Die hebben een klachtenprocedure. Daar kan je met deze klacht terecht. En mbt goede of slechte zadelmakers wil ik wel een kleine aantekening maken? De meesten gaan ervoor om een tevreden klant te hebben en we willen het beste voor het paard. Dat die tevredenheid er niet is om wat voor reden dan ook, wil nog niet zeggen dat de zadelmaker bij voorbaat slecht is. Het is goed dat TS in gesprek is gebleven met de zadelmaker. Jammer dat deze er in dit geval niet adequaat op reageert. Als al zo duidelijk is aangegeven wat het probleem is, vind ik het raar, dat de zadelmaker niet is gaan kijken bij het rijden.

Het onderstreept wel voor mij weer, dat je als ruiter altijd wat basiskennis kan gebruiken. Als je zelf een beetje kijk hebt op wat hoort en wat niet, kun je dit soort ongemakken een heel eind voorkomen. En ik hoor nog te vaak: "Ik heb er geen verstand van, dat is jouw vak." Ikzelf leg de basisprincipes graag uit. 8-)