De ultieme singel, ronde paarden met singelplek ver vooraan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selientje

Re: De ultieme singel, ronde paarden met singelplek ver vooraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:42

De H singel van WOW met zachte banden is misschien iets.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:25

Selientje schreef:

Bedankt voor het meedenken! :)

Is het dan de bedoeling dat de voorste riem losser kan blijven zitten? Of dat beide riemen verder naar achter blijven liggen door de achterste riem ipv dat het geheel weer naar voren getrokken wordt in die singelgroeve zoals met een enkele singel? Want ik kan mij voorstellen dat een smalle leren riem met gesp op dezelfde 'rode' plek nog steeds problemen veroorzaakt? Of is de ligging van die singel echt anders?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:05

Ik heb zelf zo n anatomische singel van Rössner. Dan komt er wel ruimte. Maar of dat voldoende is...?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:19

Ik zou een langere singel kopen waardoor de gespen boven de elleboog komen. Wat ik zelf een fijne singel vind is die van topfit horseshop.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:31

Ik heb het probleem ook, gelukkig maar... :D want na zijn koliek operatie dacht ik dat ik hem nooit meer op gewicht zou krijgen... alleen gaat hij er nu weer iets overheen.

Bij hem is het een combi van een hele ronde buik ( :Y) ) flinke schouders en weinig ruimte in de oksels. Hier nog met mijn prachtige singel van 300 eurie... ook kapotte huid :')
Afbeelding
Door ook wat losse huid onder zijn oksels, rij je hem daar dus precies open.
Fairfax, stubben, huismerken, passier, met wol... langer, korter ik heb allerlei combinaties geprobeert, maar het blijft een probleem. Zadelmaker er ook bij, met als resultaat:
De enige singel waarbij het helemaal heel blijft is een simpele neopreen van €20,- :+
Niet mooi... niet anatomisch... maar wel een paard met prachtige oksels.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 09-12-16 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:32

Mijn merrie heeft precies hetzelfde probleem, helemaal op te lossen is het niet.. zit nu weer met een wondje in de oksel. Van alle singels werkt de mattes extra uitgesneden singel het beste!

Afbeelding

Hij zou hier voor het mooie net 5 cm hoger gegespt moeten zijn

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:05

Ziezo_X schreef:
Selientje schreef:

Bedankt voor het meedenken! :)

Is het dan de bedoeling dat de voorste riem losser kan blijven zitten? Of dat beide riemen verder naar achter blijven liggen door de achterste riem ipv dat het geheel weer naar voren getrokken wordt in die singelgroeve zoals met een enkele singel? Want ik kan mij voorstellen dat een smalle leren riem met gesp op dezelfde 'rode' plek nog steeds problemen veroorzaakt? Of is de ligging van die singel echt anders?

Omdat de banden zacht zijn (alleen bij nieuw model) bewegen deze mee met de beweging van het paard. Door het middenstuk op het borstbeen van het paard ligt de singelplek vrij ver naar voren waardoor de singel bijna niet schuift. Ik zou er niet voor kiezen om de voorste singel losser te laten omdat de singel dan misschien wel gaat schuiven.

sweetjuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:50

is er iemand in een buurt van Amsterdam van wie ik misschien een keer een banaan of anatomische (als ik een goed schrijf) singel zou kunnen lenen? mijn zadel schuift sinds mijn knol iets dikker is geworden naar voren en ik heb gehoord dat zo'n singel helpt, maar ze zijn wel aan de duren kant dus probeer een liever eerst graag uit voor ik er een aanschaf

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:05

sweetjuna schreef:
is er iemand in een buurt van Amsterdam van wie ik misschien een keer een banaan of anatomische (als ik een goed schrijf) singel zou kunnen lenen? mijn zadel schuift sinds mijn knol iets dikker is geworden naar voren en ik heb gehoord dat zo'n singel helpt, maar ze zijn wel aan de duren kant dus probeer een liever eerst graag uit voor ik er een aanschaf

Welke lengte heb je nodig? is wel handig om te weten :)

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:17

Ireen_ schreef:
Mijn merrie heeft precies hetzelfde probleem, helemaal op te lossen is het niet.. zit nu weer met een wondje in de oksel. Van alle singels werkt de mattes extra uitgesneden singel het beste!

[ [url=m/m273jG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb nu een hele zachte en platte leren singel die heeeel anatomisch is (extra uitgesneden in de oksels). Ziet er kwa ligging het zelfde uit als op jou foto. Werkt tot nu toe goed!

Wel zondee bontje want anders gaat de voel weer te snel schuiven ):

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:50

Na de banaansingel van kiefer ben ik toch overgestapt op de fairafx singel. En dat is echt wel weer een flinke verbetering.
Zeker een aanrader dus. Mijn zadel is nog nooit zo goed (achter) op zijn plek gebleven.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:22

sweetjuna schreef:

Ik weet niet of Voorschoten in de buurt is? Ik heb een Ideal F2 (zelfde als MSFC F2) te koop staan, die natuurlijk eerst geprobeerd mag.

Afbeelding

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:51

Ziezo_X schreef:
Ireen_ schreef:

[ [url=m/m273jG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb nu een hele zachte en platte leren singel die heeeel anatomisch is (extra uitgesneden in de oksels). Ziet er kwa ligging het zelfde uit als op jou foto. Werkt tot nu toe goed!

Wel zondee bontje want anders gaat de voel weer te snel schuiven ):

Van welk merk is die van jou?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:06

Waar in de omgeving Amsterdam? Noord, zuid?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:17

Ik ben zeer tevreden over de prolite narrow! Kost wat maar dan heb je wel wat.