Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xyzutu2 schreef:kagiwaga schreef:Verschil is wel dat je bij mij garantie hebt op je rijlaarzen en bij divoza niet.
Bij mijn weten kun je bij Divoza ook gewoon dingen terugsturen die niet passen (maar die je natuurlijk nog niet echt gedragen hebt), en ook producten retourneren waar een fabrieksfout in zit.
Welke extra service bied jij dan? Als ik bij jou een paar laarzen koop, mag ik daar dan twee weken mee rijden en ze vervolgens terugsturen als ik ze toch niet lekker vind?
Snorlex schreef:Wat is mis in de ruitersportwinkels is voornamelijk "basis" rijkleding en dan met name de rijbroeken.
Werkelijk alles is bedrukt, geborduurd of versierd met steentjes.
Ik ga paardrijden, niet naar de modeshow.
safina schreef:Als iets niet op voorraad is: bestellen en later komen ophalen helpt niet voor mij. Maar ik vraag me al heel lang af waarom er zo weinig winkels zijn waar je iets kan bestellen, waarna ze het thuis laten afleveren. Als ik een mooie deken zie, maar de maat van mijn paard is niet op voorraad, dan vind ik het niet erg als hij een paar dagen later bij mij thuis bezorgd wordt. Zelfs als ik daarvoor een klein bedrag aan portokosten moet betalen. Maar er weer terug voor naar de winkel moet.....neh...teveel gedoe! Dan bestel ik het gewoon zelf wel online.
Ik heb een hekel aan deel-like-win acties op Facebook. Bedrijven die dat doen blokkeer ik. Wat ik wel leuk vind is als ze mooie nieuwe producten en interessante nieuwtjes delen op social media.
Verder heb je ongetwijfeld een buissinessplan gemaakt en bedacht op welke doelgroep je je wil richten. Ik betwijfel of ik je doelgroep ben, maar ik behoor wel tot een doelgroep die weinig aan z'n trekken komt in ruitersportzaken. Ik ben namelijk menner, ik ben 42 en ik heb pony's. Ik heb niets aan 50 soorten rijbroeken en laarzen. Ik haat het als ik kan kiezen uit 20 ponyhalsters, waarvan er 19 roze of paars zijn, met strasssteentjes zijn bekleed of voorzien zijn van pluizige glitterbontjes. En ik verwacht heus niet dat ik een tuig bij je kan komen kopen, maar een menzweep, panieksluitingen of een menschort zou wel fijn zijn.
Ik vind dat een ruitersportzaak op de Hema zou moeten lijken: dat ze in huis hebben wat je nodig hebt, dat ze eenvoudige, degelijke producten verkopen en dat ze betaalbaar zijn. Gewoon basic, simpel, niet teveel en goed.
En een kopje thee of koffie voor wie ver gereden heeft.
Ik ken ook een zaak die vaak partijen opkoopt van vorig jaar. Die hebben bijvoorbeeld hele mooie dekens, halsters, jassen etc. maar omdat de kleur niet meer van dit seizoen is gaan ze voor veel minder geld weg. Dat vind ik dus top. Want wat maakt mij de kleur zou uit? Zolang het maar geen roze of paars is en glitters heeft.
En verder fris, netjes en vooral geen hondjes. Ik ben gek op hondjes hoor. Maar ze horen niet in een winkel. Komt niet professioneel en serieus over.
kagiwaga schreef:IsabelHx schreef:alle dekjes op een rek ipv grote stapels.
Bij de ruitersportzaak bij mij in de buurt ligt alles op grote stapels waardoor je moeilijk de dekjes kan zien en als je de onderste wil je hem er helemaal onder uit moet trekken waardoor de stapel omvalt.
Dus liever allemaal aan een soort hangers netjes naast elkaar!
Het nadeel van de meeste hangers is dat ze de dekjes beschadigen iniedergeval degene met klemmen,
Ik heb geen hele stapels van hetzelfde soort om deze ergenis te voorkomen en leg ze over een kabel
kagiwaga schreef:Haha hondjes in de winkel word hem sowieso nietik verloot regelmatig dingwn via facebook maar waarom blokkeer je hun dan omdat ze iets gratis weggeven
?
safina schreef:kagiwaga schreef:Haha hondjes in de winkel word hem sowieso nietik verloot regelmatig dingwn via facebook maar waarom blokkeer je hun dan omdat ze iets gratis weggeven
?
Omdat het irritant is omdat soort berichten ongevraagd je tijdlijn vervuilen. En omdat ik me niet kan voorstellen dat een zichzelf serieus nemend bedrijf het nodig heeft om dit te doen. Het is ook tegen de regels van Facebook. Het is een vorm van spam.
Er zit dan rechtsbovenin het bericht een knopje waar ik dan op druk. En dan kies ik de optie 'alles van <naam winkel> verbergen'. En dat zie ik helemaal nooit meer iets van die winkel.
kagiwaga schreef:safina schreef:Omdat het irritant is omdat soort berichten ongevraagd je tijdlijn vervuilen. En omdat ik me niet kan voorstellen dat een zichzelf serieus nemend bedrijf het nodig heeft om dit te doen. Het is ook tegen de regels van Facebook. Het is een vorm van spam.
Er zit dan rechtsbovenin het bericht een knopje waar ik dan op druk. En dan kies ik de optie 'alles van <naam winkel> verbergen'. En dat zie ik helemaal nooit meer iets van die winkel.
Ik vind dit eerlijk gezegd nogal een veroordeling,
Ik geef regelmatig leuke gratis dingen weg en de win kans is redelijk hoog, Ik vind spam een ongevraagde nieuwsbrief oid, of dingen aanbieden die toch nooit echt verloot worden, maar dat terzijde, nieuwe bedrijven kunnen deze vorm van reclame goed gebruiken, en de mensen vinden het juist harstikke leuk die mijn pagina volgen, zo komt er binnenkort een actie in mijn winkel dat je kans maakt op een bucas deken maar dat word dus door sommige als irritant gezien?
Of dit in strijd is met de regels van facebook dat weet ik zo niet, maar dit word de hele dag door gedaan door allerlei bedrijven ook de grotere bedrijven.