Er hangt dus altijd een glimmend schoon bit in de kast, klaar en fris voor gebruik.

Vind het daarbij ook een vies gezicht, een smerig bit in je kast en aan je hoofdstel, maar da's mijn persoonlijke mening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inxs schreef:Jazeker maak ik elke keer na gebruik het bit schoon! Maar niet met water, maar een vochtig babydoekje. Daarna even met een droog doekje er overheen en klaar. Meestal neem ik het bit 1x per 2-3 maanden mee naar huis waarbij ik eventuele aanslag van het bit poets.
Er hangt dus altijd een glimmend schoon bit in de kast, klaar en fris voor gebruik.
Vind het daarbij ook een vies gezicht, een smerig bit in je kast en aan je hoofdstel, maar da's mijn persoonlijke mening
karuna schreef:Hier ook een oude stempel. Altijd afspoelen na gebruik en even alles wat erop zit wegpoetsen. Net als tuig schoonmaken en ontdoen van vuil en zweet resten en gebruikt dekje of mentuig onderlegger schoonmaken na een of twee keer gebruiken.
Zelfs na simpel bitpassen maak ik schoon ook al is het maar 5 seconden in de mond geweest
Lijntje02 schreef:Zo'n bit met een smaakje er aan, mag je die nooit afspoelen?
troi schreef:Lijntje02 schreef:Zo'n bit met een smaakje er aan, mag je die nooit afspoelen?
Mijn heeft niet zozeer een smaakje zoals bijv bij een appelbitje maar is gemaakt van
speciaal ijzer dat zoet smaakt het als roest. Afspoelen zorgt alleen voor nog sneller roesten. Kan geen kwaad dus maar voegt ook niks toe.
Babootje schreef:Inxs schreef:Jazeker maak ik elke keer na gebruik het bit schoon! Maar niet met water, maar een vochtig babydoekje. Daarna even met een droog doekje er overheen en klaar. Meestal neem ik het bit 1x per 2-3 maanden mee naar huis waarbij ik eventuele aanslag van het bit poets.
Wat vind je paard ervan?![]()