Kieffer zadel en hoofdstel wel of niet aanschaffen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 17:37

Mijn vraag is netjes beantwoord (dat was over kwaliteit, levensduur en hoe het zit) Andere goedbedoelde tips zijn lief. Ik denk dat ik in Frankrijk onze Franse boerin erbij ga halen (de buurvrouw) en ga vragen of zij het kan vertolken het Frans wat de zadelmaker in het Frans tegen mij zegt. Zij spreekt vrij goed Engels voor een Franse namelijk. Zo komt het dus toch helemaal goed, was even vergeten dat zij zo goed Engels kon (ben 2x met haar op buitenrit geweest en dan spreekt ze ook gewoon Engels tegen me)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:52

Mirry96 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Als je aan een fransoos in het frans vraagt of het erg is om over te gaan op engels, doen ze het altijd wel is mijn ervaring. :+

Maargoed;

Kieffers zijn robuuste zadels en goede hoofdstellen. Op een kleiner paard/korter paard is het lastig omdat de kussens vrij lang zijn. Ook moeilijk aan te passen qua vorm. Dat maakt ook dat kieffers nu iets minder populair zijn geworden. Passen ze goed... heb je een wereld zadel. Maar andere merken hebben tegenwoordig gewoon veel meer aanpas mogelijkheden is mijn ervaring iig.

Ik zou het dus niet doen, omdat de kans erg klein is dat het goed ligt en je het paard en meer kwaad mee doet dan goed op die manier.

Onze ervaring is helaas anders en we zitten daar echt al 10 jaar. Vooral onze engelse buren hebben dan een probleem, want die kunnen al helemaal geen Frans. Dankjewel voor de tip. Alleen hoe kan het dan dat op de vorig eigenaresse van het zadel ( ook E pony, ook normale bouw) het zadel perfect lag?

Kan een E met betrekkelijk lange rug zijn geweest. Hoogte van een paard hangt niet samen met lengte. Je hebt hele lange kwpners van 1m65... maar ook hele korte, zoals de mijne. Daar kan ik echt geen lang zadel op kwijt.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 21:21

Als je aan een fransoos in het frans vraagt of het erg is om over te gaan op engels, doen ze het altijd wel is mijn ervaring. :+

Maargoed;

Kieffers zijn robuuste zadels en goede hoofdstellen. Op een kleiner paard/korter paard is het lastig omdat de kussens vrij lang zijn. Ook moeilijk aan te passen qua vorm. Dat maakt ook dat kieffers nu iets minder populair zijn geworden. P

Onze ervaring is helaas anders en we zitten daar echt al 10 jaar. Vooral onze engelse buren hebben dan een probleem, want die kunnen al helemaal geen Frans. Dankjewel voor de tip. Alleen hoe kan het dan dat op de vorig eigenaresse van het zadel ( ook E pony, ook normale bouw) het zadel perfect lag?
[/quote]

Kan een E met betrekkelijk lange rug zijn geweest. Hoogte van een paard hangt niet samen met lengte. Je hebt hele lange kwpners van 1m65... maar ook hele korte, zoals de mijne. Daar kan ik echt geen lang zadel op kwijt.[/quote]

Dankjewel, ik ga voor een wintec dressuur en voor de Kieffer. Kijken welke beter ligt op de rug en dan voor de andere ook wintec aanschaffen of Kieffer.