wit hoofdstel, zwart zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

shunasammy

Re: wit hoofdstel, zwart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:31

Ja inderdaad! Het is ook zeker een super mooi hoofdstel!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Ben alleen wel benauwd dat die witte randjes het niet zo lang gaan uithouden, maar dat zien we dán wel weer....

Ik vind dat van de drie door TS op een rijtje gezette opties toch wel de mooiste, als je behoorlijk wat wit in je zwarte hoofdstel wil.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:37

Bedankt! Alleen een tip over de middelste, mocht je die willen. Die heb ik dus besteld maar die randjes zijn niet zwart maar bruin. Erg jammer. Ik vraag me inderdaad ook af of die randjes lang mooi blijven, wil dat hoofdstel daarom alleen voor wedstrijden gaan gebruiken. Bij de beschrijving staat ook dat het niet bij de garantie hoort als de witte randjes beschadigen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:43

Nou ik ga er ook geen wekelijkse trainingen mee houden, met géén van mijn witte hoofdstellen trouwens, daar zijn ze gewoon niet tegen bestand. De middelste uit het lijstje wil ik overigens ook helemaal niet.
van de Niks zijn de witt randjes wellicht nog redelijk bij te houden met witte acrylverf of Tipp Ex uit een flesje (of desnoods witte nagellak). Het schijnt (staat ook op de Nika website) dat het bij "intensief gebruik" (whatever that may mean) vornamelijk bij de aansluiting op het bit er af gaat.
Nu ja, ik neem het maar, het risico, ik heb lang genoeg naar dit hoofdstel gezocht, ga jij het nu ook bestellen, TS?

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:01

Ja snap ik, nu je hem gevonden hebt is het zonde hem niet te kopen. Bedankt voor de tip, als ze beschadigen ga ik het proberen! Ik denk dat dat hem inderdaad wordt, hij is echt super gaaf namelijk!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:03

Ik ben benieuwd hoe het staat! Ik ga bij Nika ook nog een hoofdstel bestellen, maar ik weet nog niet welke haha!

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:40

Ik ga nummer 3, de snow white kopen. Ik vind hem zo gaaaff! <3

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:41

Kun je het witte leer ook gewoon invetten met blank ledervet, of heb je daar iets anders voor nodig?

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:57

shunasammy schreef:

Als je hem hebt, post je dan even een foto? :o

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:57

Idd de laatste is erg gaaf! Die van pfiff zou ik niet zo snel kopen, is niet zo'n goede kwaliteit en met een wit hoofdstel zie je toch al gouw als er scheurtjes etc in zitten.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:58

Ik was voor nummer 1 gegaan, maar inderdaad smaken verschillen :)

Blank ledervet is voor elke kleur, dus ook wit.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:58

shunasammy schreef:
Kun je het witte leer ook gewoon invetten met blank ledervet, of heb je daar iets anders voor nodig?

Kan maar zou ik niet teveel doen, dan kan het leer een geel agtiche gloed krijgen.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:06

uggy schreef:
shunasammy schreef:

Als je hem hebt, post je dan even een foto? :o

Doe ik!

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:07

Amiigo schreef:
shunasammy schreef:

Kan maar zou ik niet teveel doen, dan kan het leer een geel agtiche gloed krijgen.

Okii thanks, is er ook iets waarbij dit niet gebeurd of gebeurd het sowieso?

Ulysess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:53

Ik vind het persoonlijk niet mooi. Dan zou ik voor een wit onderlegd hoofdstel gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:55

Laat je ons het kwaliteit weten van het tuig? Ben heel benieuwd naar het hoofdstel dat je gaat kopen, wil hem denk ik zelf ook voor mijn tinker (80% wit, 20% zwart)

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:26

Benfan schreef:
Laat je ons het kwaliteit weten van het tuig? Ben heel benieuwd naar het hoofdstel dat je gaat kopen, wil hem denk ik zelf ook voor mijn tinker (80% wit, 20% zwart)

Doe ik! Als het goed is wordt het hoofdstel morgen bezorgd en zal dan even een foto maken. Ik zal ook vertellen wat mijn eerste indruk is en of het er net zo goed uitziet als op de foto's in de webshop. Ik ga het hoofdstel niet super vaak gebruiken, maar ik zal na een paar keer gebruiken even vertellen of alles mooi blijft.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:30

Ulysess schreef:
Ik vind het persoonlijk niet mooi. Dan zou ik voor een wit onderlegd hoofdstel gaan.

Dat kan natuurlijk altijd! Smaken verschillen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:51

shunasammy schreef:
Benfan schreef:

Doe ik! Als het goed is wordt het hoofdstel morgen bezorgd en zal dan even een foto maken. Ik zal ook vertellen wat mijn eerste indruk is en of het er net zo goed uitziet als op de foto's in de webshop. Ik ga het hoofdstel niet super vaak gebruiken, maar ik zal na een paar keer gebruiken even vertellen of alles mooi blijft.

SUPER! thanks :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:20

Bij mij wordt het Nika hoofdstel (zwart met de witte randjes) tussen NU en een uurtje door DPD bezorgd. Zit popelend op m'n stoel, ben ook super-benieuwd, of het idd. zo mooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:21

Wij zitten ook met smart te wachten op de kwaliteit er van. :))

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:23

Ik hou iedereen op de hoogte (zijn er eigenlijk geen mensen die de Nika al in gebruik hebben?) en morgen ga ik het bit er in hangen en 'm op mijn Tinker x Fries kruising Bonte Jaopie aanpassen!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 02-06-16 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:25

Moet ik binnenkort toch weer een keer langs komen voor foto's!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:45

Nou, hij is net afgeleverd. Die frontriem van de Nika is (als je van wat opzichtige BLING houdt) in elk geval al "to die for", een flinke wave met een hele lange rij behoorlijk grote strassstenen er in.
De neusriem is dik, sponzig wit onderlegd, met een zwarte band er verheen. Die zwarte band heeft géén steentjes, maar is boven en onder met wit garen doorgestikt, dus wel heel subtiel, niet opzichtig of zo.
De witte contrast-zijkanten (dus alle snijkanten van het leer) zitten aan het héle hoofdstel, ook aan de zijkanten van de passanten, dat wit is er op geverfd, doet een ietsje grijswit aan. Ik kan me zo wel voorstellen dat dat er in gebruik dus vrij snel af slijt, maar dat moet toch bij te werken zijn.
De zwarte webteugels hebben ook witte doorstiksels en witte zijkanten op de passanten en op al het leder.
Al met al ziet het er zeer verzorgd en elegant uit (ook achter de oren een dikke witgepolsterde onderleg), een echt "hebbe"ding, waarvan ik nog niet weet hoe zich dit in gebruik (voor mij 3 x per week rijden, en ik weet nog niet zeker of ik dit Nika hoofdstel daar élke keer voor ga gebruiken) gaat houden.
Een echte blikvanger is het zéker.

Op mijn Jaopie zal het dan ook wel "de bom" zijn als hij het om heeft, schat ik zo in, want dit is Jaopie:
Afbeelding

Foto gemaakt door KBKfotografie (Koudbloedkim).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:51

Is het leer ook soepel? Of is het van dat stugge kartonachtige leer?
Kan me haast niet voorstellen dat zo'n prachtig hoofdstel voor zo'n prijs van goede kwaliteit is. :o