[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:05

Tegenwoordig denk ik dat er nog best wat mensen teteltee laten komen om het 1 en ander te proberen voor ze iets aanschaffen... of daarna alsnog een week testen via een verkoper .

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:06

Ahum, ik heb de mijne gewoon gekocht in de veronderstelling dat het wel zou passen met een pommelwijziging. :oo

Ligt als een huis btw. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:08

Ik heb ook gewoon iets gekocht hoor :)
Model wat ik sowieso fijn vond en eindelijk tweedehands tegen het lijf liep voor een beschaafde prijs; een torsion ijsland.
Bij geen gekke dingen past het ook meestal wel... eventueel singel of pad/inlages aanpassen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:23

Hier ook gewoon 2e hands gekocht. Eerst de Lexington. Helaas door het gekke VPS lag die toch niet zo goed. Toen toch maar boomzadel. Met zijn scheefheid bleek dat het toch ook niet helemaal. Arizona erbij gekocht. Heerlijk voor buiten en lag als een huis (zelfs toen ik met bodyprotector bij afstappen keer aan de knop bleef hangen). Daarna bij Kitty Notting Hill mogen voelen, en dat was de ideale voor ons. Inmiddels paardlief dusdanig verbeterd en willen we meer springen waardoor we nu terug naar boomzadel zijn.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:28

Ik heb het 2e hand gekocht en later laten passen door teteltee. Als het niet zou passen zou ik hem gewoon weer weg doen. Ik zou voor volgende zadels wel eerst teteltee laten komen maar dat is dan omdat het volgende zadel een nieuwe wordt en daar wil ik dan heel goed over nadenken :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:37

Ik heb een aantal zadels bij teteltee getest en wil nog een zadel voor een week testen voor ik ga aanschaffen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:54

Ik heb in 2002 op goed geluk een Torsion in Duitsland besteld, kon in Nederland toen nog niks "boomloos" vinden :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:03

Ik heb vaak tweedehands gekocht. En en aantal keer een week getest. Teteltee was er toen ik boomloos begon nog niet :P

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:31

IK heb een de eerste 2 modellen zo gekocht in de hoop dat ze zouden passen. . Dat bleek niet zo dus heb ik er eentje geleend van een vriendin. Dat bleek een Schot in de roos.. een trekker pro classic. .
Vind het een heerlijk zadel.

Als mijn meisje volgend jaar onder het zadel gaat wil ik er weer eentje testen. . Om te kijken of hij lekker ligt op mijn dame.. Hopelijk wel. Dan koop ik er weer een

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:38

Ik heb even een vraagje. Mijn merrie is op dit moment hoogdrachtig dus rijden komt er nu niet echt van, maar ik wil haar straks natuurlijk wel weer lekker oppakken. Ik heb vroeger een barefoot cheyenne gehad wat me echt super beviel. Deze is toen alleen mee verkocht met mijn pony. Ik wil voor mijn huidige merrie weer graag een barefoot zadel, maar weet nog niet precies welk model. Ik ben erg bang dat haar rug te kort is, ik zou daarom eerst graag een paar modellen proberen voordat ik iets koop.

Aangezien zadelfitters vaak volle agenda's hebben ben ik vast aan het rond kijken naar iemand die bij mij in de buurt zit of iemand die bij mij langs kan komen. Ik woon in Winterswijk, in de Achterhoek. Weet hier misschien een zadelfitter met barefoot zadels die in ieder geval aan deze kant van het land zit en waar eventueel goede ervaringen over bekend zijn.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:59

iEmmaaa schreef:
Ik heb even een vraagje. Mijn merrie is op dit moment hoogdrachtig dus rijden komt er nu niet echt van, maar ik wil haar straks natuurlijk wel weer lekker oppakken. Ik heb vroeger een barefoot cheyenne gehad wat me echt super beviel. Deze is toen alleen mee verkocht met mijn pony. Ik wil voor mijn huidige merrie weer graag een barefoot zadel, maar weet nog niet precies welk model. Ik ben erg bang dat haar rug te kort is, ik zou daarom eerst graag een paar modellen proberen voordat ik iets koop.

Aangezien zadelfitters vaak volle agenda's hebben ben ik vast aan het rond kijken naar iemand die bij mij in de buurt zit of iemand die bij mij langs kan komen. Ik woon in Winterswijk, in de Achterhoek. Weet hier misschien een zadelfitter met barefoot zadels die in ieder geval aan deze kant van het land zit en waar eventueel goede ervaringen over bekend zijn.

Boomloos zadelpassservice, oftewel Teteltee hier op Bokt - die komt overal

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:17

Kwetal schreef:
iEmmaaa schreef:

Boomloos zadelpassservice, oftewel Teteltee hier op Bokt - die komt overal

Prima service van Teteltee en met een oproepje op Facebook en hier op Bokt had ik zo wat mensen bij elkaar om de reiskosten te delen.

Echt super geregeld.

Ik heb mijn nieuwe-tweedehands zadel dus via Teteltee. Fijn eerst passen/proberen en dan pas gekocht.

Mijn Torsion heb ik in de begin jaren via de mensen (Don en Ron dacht ik)die toen achter "Buitenzinning" zaten gekocht. Ik kwam ze tegen met een geheel nieuw concept tijdens de Eper Paardenvierdaagse en heb ze toen aan huis laten komen. Nieuw gekocht dus.

De Barefoot Cherokee zonder VPS van mijn dochter hebben we via een Bokker gekocht op de gok. Voor de stapritjes die mijn dochter op het laatst nog maakte met haar pony (waar ze eigenlijk te groot voor was) voldeed die prima. Pony leeft helaas niet meer, maar het zadel mag niet weg. Ze wil hem zo mogelijk weer graag op een nieuwe pony gebruiken als ze klaar is met school over een jaar of 4.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:35

Citaat:
Mijn Torsion heb ik in de begin jaren via de mensen (Don en Ron dacht ik)die toen achter "Buitenzinning" zaten gekocht. Ik kwam ze tegen met een geheel nieuw concept tijdens de Eper Paardenvierdaagse en heb ze toen aan huis laten komen. Nieuw gekocht dus.

Klopt, ik ben Don :D

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:54

Oke bedankt voor de reacties :), ik kijk nog even rustig rond naar de verschillende soorten zadels.
En dan hoop ik dat er een geschikte is voor mij en mijn haflinger :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:05

Buitenzinnig schreef:
Kitty_ schreef:
Vorige week de Ghost Quevis erop gelegd maar die is te minimalistisch op dit ronde tonnetje dus dat gaat schuiven.

Deze conclusie begrijp ik niet helemaal?? Er zijn veel ronde paarden waar met succes een Ghost op gebruikt wordt, zowel met korte als lange zweetbladen

Ohh maar ik ben ook zeker heel blij met de Ghost op m'n andere pony ;) . De Quevis heeft korte zweetbladen waardoor de combi met de ijslander op dit moment niet werkt. Pony sprong na de eerste poging met de Quevis opzij vanwege het schuiven. Vandaag er met de BF Notting Hill opgezeten maar dat is ook wel wiebelen. En om nou voor die paar maanden een Firene zitting aan te schaffen... wellicht als we wat verder zijn met rijden dat ik weer switch, of niet :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:12

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:26

Kwetal schreef:
Citaat:

Klopt, ik ben Don :D

Leuk Don, het zadel wordt nog steeds gebruikt overigens, ik heb het een aantal jaar geleden weggegeven aan een manege voor gehandicapten. Die zijn er erg blij mee.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:34

Hoihoi, ik kom mij ook melden. Op de shetlanders hebben we een barefoot kids liggen. Erg blij mij. Allen zijn de singelstoten zo stroef. Hoe houden jullie ze soepel? Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:41

Eens goed in de olie zetten?
Maar niet geval doen want dan kunnen de stiksels gaan loskomen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:43

tiwi1969 schreef:

Kwetal schreef:
klopt, ik ben Don :D

Citaat:
Leuk Don, het zadel wordt nog steeds gebruikt overigens, ik heb het een aantal jaar geleden weggegeven aan een manege voor gehandicapten. Die zijn er erg blij mee.

Dat is zeker leuk Tiwi - we hebben er destijds een aantal aan maneges voor gehandicapten verkocht :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:03

Ik heb ook teteltee laten komen.
Daarna het uitgekozen zadel nieuw gekocht.

Ik zie de 1e lazy mountain 2e hands te koop staan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:11

Hè.....? Volgens mij zijn alle kopers nog steeds heel tevreden met hun LM....?

Even zoeken hoor waar die staat :P

- Bokt -> nee
- Marktplaats -> nee
- Facebook -> ja prijs!

Aha dat is 1 van de eerdere prototypes, die is nog niet zoals de uiteindelijke versie :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:18

:D O:)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:37

Afbeelding

Hier alsnog de af'sprong' (eigenlijk meer een afstap :P) foto. Ik bleef makkelijk zitten met dank aan de wrongen. Plus dat ik een seatsaver heb, waardoor je ook niet snel zal schuiven natuurlijk.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:40

Oeh dat ziet er wel lekker comfi uit zo'n seatsaver! Het is dat ik in maart pas weer jarig ben... :D