Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Dus jij krijgt een wondje in je knieholte door het knopje dat op het zweetblad bij de boom van het zadel zit (dat aan de voorkant). Dat snap ik nog steeds niet eerlijk gezegd.
AlwaysH schreef:Babootje schreef:Dus jij krijgt een wondje in je knieholte door het knopje dat op het zweetblad bij de boom van het zadel zit (dat aan de voorkant). Dat snap ik nog steeds niet eerlijk gezegd.
Ik weet ook niet wat voor dingetje het is. Niet van het merk, maar op het zweetblad bij de boom, maar bij de stijgbeugels. Het kas ook best zijn dat het komt door de stijgbeugelriemen. Bij het ene zadel zitten deze boven het zweetblad, bij het andere onder het zweetblad!
sanne83 schreef:Ik zou heel graag jullie mening horen!
Ik zie zelf als dierenarts en chiropractor ontzettend veel rugproblemen door slecht passende zadels.
Ik zie ook heel veel frustratie bij eigenaren om een passend zadel te vinden. Soms is er net een nieuw zadel aangepast, maar dan heeft het paard toch last van z'n rug en dan ligt het zadel gewoon echt slecht![]()
Ik zit al heel lang met ideeën in m'n hoofd hoe dat probleem opgelost zou kunnen worden, vandaar dat ik heel erg benieuwd ben waar iedereen tegenaan loopt met zadels.
Dus: wat zijn jullie zadelfrustraties?
Anoeska schreef:Eerlijk, ik vind dat we tegenwoordig ook wel heel moeilijk doen over zadels. Mijn moeder kocht midden jaren '70 een paard. Kocht daar gewoon een Duits, bruin zadel bij. Heeft er tig jaar op gelegen. Als het stuk ging kwam de zadelmaker om het te naaien en af en toe eens opvullen. Paard is 36 geworden, zonder noemenswaardige problemen. Geen speciale pads, geen ingewikkelde kussen of vulling. Nu is dit een voorbeeld, maar als ik mijn moeders verhalen moet geloven ging dat bij iedereen zo. Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen elke paar jaar een nieuw zadel moet.
Anoeska schreef:Eerlijk, ik vind dat we tegenwoordig ook wel heel moeilijk doen over zadels. Mijn moeder kocht midden jaren '70 een paard. Kocht daar gewoon een Duits, bruin zadel bij. Heeft er tig jaar op gelegen. Als het stuk ging kwam de zadelmaker om het te naaien en af en toe eens opvullen. Paard is 36 geworden, zonder noemenswaardige problemen. Geen speciale pads, geen ingewikkelde kussen of vulling. Nu is dit een voorbeeld, maar als ik mijn moeders verhalen moet geloven ging dat bij iedereen zo. Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen elke paar jaar een nieuw zadel moet.