Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miss_lizje schreef:Beetje jammer dat je niet gewoon via pb antwoord. Ik stuur niet voor niks een pb in plaats van dat ik het hier neerzet....
Iedereen heeft nou eenmaal voorkeuren. Zelf moet ik ook niks van boomloos hebben. Jaren geleden eens geprobeerd op een bijrijpaard. Resuleerde in zeer pijnlijke gewrichten ook aan mijn heupen.
Ik ben op het moment met meerdere mensen in contact om te kijken wat ze hebben liggen. Echter zit ik zelf gewoon 2 dagen op school en 3 dagen hele dag stage, dus alles loopt niet zo vlot zoals ik het zou willen.
Sella had ik inderdaad ook over gelezen, in het topic op bokt ook gevraagd naar hoe het bevalt bij jonge paarden. Daar heb ik vrij weinig respons op gehad. Voor de rest lijkt het mij een heel nieuw merk waar ik nog vrij weinig over kan vinden.
miss_lizje schreef:Beetje jammer dat je niet gewoon via pb antwoord. Ik stuur niet voor niks een pb in plaats van dat ik het hier neerzet....
Iedereen heeft nou eenmaal voorkeuren. Zelf moet ik ook niks van boomloos hebben. Jaren geleden eens geprobeerd op een bijrijpaard. Resuleerde in zeer pijnlijke gewrichten ook aan mijn heupen.
Ik ben op het moment met meerdere mensen in contact om te kijken wat ze hebben liggen. Echter zit ik zelf gewoon 2 dagen op school en 3 dagen hele dag stage, dus alles loopt niet zo vlot zoals ik het zou willen.
Sella had ik inderdaad ook over gelezen, in het topic op bokt ook gevraagd naar hoe het bevalt bij jonge paarden. Daar heb ik vrij weinig respons op gehad. Voor de rest lijkt het mij een heel nieuw merk waar ik nog vrij weinig over kan vinden.
miss_lizje schreef:knollentuin schreef:Ik wil graag weten wat je reden is om niet naar een wow te kijken, mag per pb hoor,
Ala je een echt op maat gemaakt zadel wil raad ik daaleman of ninon schutte aan, dat zijn de enigen die echt maatwerk leveren en van de schutte zadels kan ik zeggen dat de service super is.
Een zadel dat op een pers gezet word om op maat te maken is na een paar keer aan z'n grens, het op maat maken is niet oneindig. Dat zou voor mij al een reden zijn om er niet voor te kiezen
Hier een pb.
In eerste instantie leek een wow wel erg makkelijk. Echter heeft mijn instructrice deze afgeraden om meerdere redenen ( zij weigerde ook het paard wat ze reed verder te rijden als er geen ander zadel op kwam). Ten eerste vind ik het gigantische dure zadels. Ook 2de hands zijn ze flink aan de prijs en moet ik onderdelen bijkopen om het passend te maken. De wowfitters zitten behoorlijk uit de richting en wowfitters zijn wel heel erg specifiek. Afhankelijk van wat ik ook in het bokt topic heb gelezen blijken een hoop mensen dus ook een beetje terug te komen op de wows.
Een echt op maat gemaakt zadel die ik op het moment nog niet zitten omdat hij nog giga in de groei is.
In overleg met onze fysio en instructrice zijn we dus verschillende merken aan het vergelijken. Hulsebos en Daaleman zitten daar inderdaad tussen, maar hierbij willen we eigenlijk ook niet voor een maat en nieuw. Dat is gewoon zonde als hij er met een paar maanden uitgegroeid is. Maar ik ben dus afhankelijk van het 2de hands aanbod op dit moment.
Hopelijk begrijp je een beetje mijn uitleg![]()
Groetjes!
miss_lizje schreef:Zelf vind ik het hele dure zadels en niet moeders mooiste. Voor dat soort bedragen mag het oog ook wat.
Nirvana_ schreef:Ik denk niet dat je je vast moet leggen op een bepaald merk zadel. Verder niet het hele topic doorgelezen hoor, maar wat jouw paard duidelijk nodig heeft is een zadel met een hele rechte boom.