Zadel voor paard met rechte rug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 18:21

Beetje jammer dat je niet gewoon via pb antwoord. Ik stuur niet voor niks een pb in plaats van dat ik het hier neerzet....
Iedereen heeft nou eenmaal voorkeuren. Zelf moet ik ook niks van boomloos hebben. Jaren geleden eens geprobeerd op een bijrijpaard. Resuleerde in zeer pijnlijke gewrichten ook aan mijn heupen.

Ik ben op het moment met meerdere mensen in contact om te kijken wat ze hebben liggen. Echter zit ik zelf gewoon 2 dagen op school en 3 dagen hele dag stage, dus alles loopt niet zo vlot zoals ik het zou willen.

Sella had ik inderdaad ook over gelezen, in het topic op bokt ook gevraagd naar hoe het bevalt bij jonge paarden. Daar heb ik vrij weinig respons op gehad. Voor de rest lijkt het mij een heel nieuw merk waar ik nog vrij weinig over kan vinden.

roooooss

Re: Zadel voor paard met rechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:23

Anders mag je mij wel een pb sturen met vragen. Ik heb ook een Sella voor een jong paard. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:25

miss_lizje schreef:
Beetje jammer dat je niet gewoon via pb antwoord. Ik stuur niet voor niks een pb in plaats van dat ik het hier neerzet....
Iedereen heeft nou eenmaal voorkeuren. Zelf moet ik ook niks van boomloos hebben. Jaren geleden eens geprobeerd op een bijrijpaard. Resuleerde in zeer pijnlijke gewrichten ook aan mijn heupen.

Ik ben op het moment met meerdere mensen in contact om te kijken wat ze hebben liggen. Echter zit ik zelf gewoon 2 dagen op school en 3 dagen hele dag stage, dus alles loopt niet zo vlot zoals ik het zou willen.

Sella had ik inderdaad ook over gelezen, in het topic op bokt ook gevraagd naar hoe het bevalt bij jonge paarden. Daar heb ik vrij weinig respons op gehad. Voor de rest lijkt het mij een heel nieuw merk waar ik nog vrij weinig over kan vinden.

Je hebt denk ik geen pb gestuurd maar perongeluk op quote geklikt want je reactie staat hier in het topic ;) vandat dat er dan ook hier gereageert wordt

Verder wbt boomloos is dit een veel voorkomende klacht bij oa barefoot maar absoluut niet bij ghost! Die heeft namelijk een a zit dus heupklachten zul je daaf niet van krijgen :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 18-05-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:26

miss_lizje schreef:

Je antwoord staat gewoon in je topic hoor????? Je hebt mij geen pb gestuurd, ik denk dat je een foutje gemaakt hebt? :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:28

miss_lizje schreef:
knollentuin schreef:
Ik wil graag weten wat je reden is om niet naar een wow te kijken, mag per pb hoor,
Ala je een echt op maat gemaakt zadel wil raad ik daaleman of ninon schutte aan, dat zijn de enigen die echt maatwerk leveren en van de schutte zadels kan ik zeggen dat de service super is.
Een zadel dat op een pers gezet word om op maat te maken is na een paar keer aan z'n grens, het op maat maken is niet oneindig. Dat zou voor mij al een reden zijn om er niet voor te kiezen

Hier een pb :).

In eerste instantie leek een wow wel erg makkelijk. Echter heeft mijn instructrice deze afgeraden om meerdere redenen ( zij weigerde ook het paard wat ze reed verder te rijden als er geen ander zadel op kwam). Ten eerste vind ik het gigantische dure zadels. Ook 2de hands zijn ze flink aan de prijs en moet ik onderdelen bijkopen om het passend te maken. De wowfitters zitten behoorlijk uit de richting en wowfitters zijn wel heel erg specifiek. Afhankelijk van wat ik ook in het bokt topic heb gelezen blijken een hoop mensen dus ook een beetje terug te komen op de wows.

Een echt op maat gemaakt zadel die ik op het moment nog niet zitten omdat hij nog giga in de groei is.
In overleg met onze fysio en instructrice zijn we dus verschillende merken aan het vergelijken. Hulsebos en Daaleman zitten daar inderdaad tussen, maar hierbij willen we eigenlijk ook niet voor een maat en nieuw. Dat is gewoon zonde als hij er met een paar maanden uitgegroeid is. Maar ik ben dus afhankelijk van het 2de hands aanbod op dit moment.

Hopelijk begrijp je een beetje mijn uitleg :')

Groetjes!

Ik lees nu dat er pb boven staat, maar je hebt m verkeerd geplaatst

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:29

Ik heb een sella zadel zit heerlijk. ik heb hem ook voor mijn jonge paard. Zeker een aanrader

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 18:33

Excusses vanaf mijn kant. Ik dacht dat ik het in pb had gestuurd. Op telefoon in de auto typen is kennelijk moeilijker na een dag stage.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:37

Wat vind je ZELF van wow? Als je het gewoon test kan je dit ook voor jezelf uitmaken en kost het ook geen stukken van mensen... dan heb je achteraf geen spijt, zeker omdat je paard nog veranderd, ik was ook sceptisch maar met testen doe je niks verkeerd, je leert er alleen maar van...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 18:44

Zelf vind ik het hele dure zadels en niet moeders mooiste. Voor dat soort bedragen mag het oog ook wat.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:54

En een wintec of thorowgood passen ook niet ? Misschien wel een fijne oplossing voor tijdelijk en natuurlijk ook aan te passen met verwisselbare boom.

Zelf heb ik ook een wow gehad en was niet zo tevreden. Zit paste niet bij mijn billen/ heupen. Plus idd gedoe met fitters en steeds andere ideeën. Maar ik las dat die problemen misschien opgelost zijn.
Nieuwe wow kost idd ook erg veel geld, gelukkig zijn er veel 2de hands te koop. Maar zo'n zadel past ook zeker niet op elk paard ( wat Knollentuin ook al zei ) en niet bij iedere ruiter.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:13

miss_lizje schreef:
Zelf vind ik het hele dure zadels en niet moeders mooiste. Voor dat soort bedragen mag het oog ook wat.

Ik vond ze ook lelijk maar word er toch meer aan gewend, begin hem zelf mooi te vinden ;) maar ze kosten idd veel geld, maar om de zoveel tijd een ander (zoals ik aan de hand had) kost ook veel geld...

Fotospammetje van mijn wow
Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:28

Nee, mooi zijn wows niet, maarja ik zit op t grootste deel dus dan zie je er niks van.
Geeft niks hoor, kan gebeuren ts

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:56

Heb je Bates al gepast? Het nieuwe model zadel is erg recht van model. Ook zijn ze makkelijk aan te passen door het verwisselbare kopijzer.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:04

Ik denk niet dat je je vast moet leggen op een bepaald merk zadel. Verder niet het hele topic doorgelezen hoor, maar wat jouw paard duidelijk nodig heeft is een zadel met een hele rechte boom. Dat is sowieso gewenst, om de drukverdeling gelijkmatig te houden, maar tegenwoordig hebben veel zadels juist een hele holle boom erin. Het is aan de buitenkant alleen lastig te zien; een rechte boom kan alsnog een diepe zit hebben, bijvoorbeeld. Neem een goede zadelmaker aan de hand die voor jullie zoekt, en toch maar zorgen dat zowel jij als je moeder aanwezig is bij het passen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:38

Afbeelding

Al naar ninon gekeken? Ninon Schutte?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:39

Nirvana_ schreef:
Ik denk niet dat je je vast moet leggen op een bepaald merk zadel. Verder niet het hele topic doorgelezen hoor, maar wat jouw paard duidelijk nodig heeft is een zadel met een hele rechte boom.

Nirvana, bepaalde merken zoals wintec en bates etc staan bekend als zadels hebbende met een rechte boom, daarom worden ze hier genoemd.