welk graasmasker is aan te raden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:09

room10 schreef:
Margee schreef:
De Greenguard beviel mij slecht, hij ging steeds scheef zitten en was erg hard.
Ik heb jarenlang deze gebruikt http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749?v=True

Op zich beviel het prima en het heeft ook heel lang goed geholpen. Echter, mijn paard is er waarschijnlijk bij toeval achter gekomen dat ze hem liggend op de grond af kon schuren. Zolang dat echter niet gebeurd, is het een heel goed hulpmiddel. Echter, wel het gaatje in de gaten houden. Door het stofzuigeren op de grond (zand), slijt hij en wordt het gat ineens heel groot. Soms moest ik er 2 per zomer kopen.

Mij is door de tandarts een masker aangeraden met zacht rubber, voor de tanden, bedoeling is dat het rubber sneller slijt dan de tanden zeg maar, desnoods maar meerdere maskers per seizoen dan een pony die daalijk de zenuwen van de voortanden bloot heeft door de green g. Vraag is dus, het masker wat jij gebruikte is dat rubber een beetje flex ?

Het is niet hard in ieder geval en het sleet echt wel. Ze stofzuigerde ermee door het gras en omdat ze zo fanatiek was, sleet te onderkant dus.
Op zich mag het ook best wel wat stug zijn, het ligt namelijk plat, tegen de grond aan.
Meerdere gaatjes (of die maken) lijkt me niet prettig. Het paard concentreert zich er op om door dat ene gat zijn gras te pakken te krijgen.
De harde greenguard kreeg mijn paard gewoon opzij gefrut, hij hing er regelmatig naast. Ik had hem dan echt om moeten snoeren wilde hij blijven zitten.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:48

Ik was wel tevreden over de greenguard maar mijn pony kreeg vorig jaar toch nog teveel gras ermee binnen. Nu heb ik deze gezien van Best Friend en ben benieuwd naar de ervaringen ermee van bokkers (ook over het goed blijven zitten als je pony ermee over de grond gaat lopen schuren).

http://www.paardeerlijk.nl/graaskorf-gr ... skorf.html

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:09

Ik heb hier ook een Tough One graasmasker. Erg fijn met die grote gaten erin, dan krijgt ze tenminste nog lucht i.t.t. die bloempotdingen. Enige nadeel vind ik dat het gat waaruit ze grazen erg snel flink groter wordt. Ik vind ze te prijzig om meerdere per jaar aan te schaffen. Ik las ergens dat er voor die bloempotmaskers losse bodems bestaan, die zou er misschien in passen. Het is me alleen ontgaan waar ik dan nou zag. Iemand een idee waar losse bodems voor graasmaskers te koop zijn? :)

room10

Re: welk graasmasker is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:23

Ik heb de losse korf van de tough one inmiddels aangeschaft, idd een voordeel dat hij niet zo heel hoog over het gezicht komt, sterker nog ik vind m vrij laag, ik ben erg bang dat ze haar neus er uit krijgt en er overheen gaat eten !! Ik ga maar verzinnen hoe ik m ook aan de bovenkant/ neusriem van mijn halster kan vastmaken.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:24

Pasterza schreef:
Ik heb hier ook een Tough One graasmasker. Erg fijn met die grote gaten erin, dan krijgt ze tenminste nog lucht i.t.t. die bloempotdingen. Enige nadeel vind ik dat het gat waaruit ze grazen erg snel flink groter wordt. Ik vind ze te prijzig om meerdere per jaar aan te schaffen. Ik las ergens dat er voor die bloempotmaskers losse bodems bestaan, die zou er misschien in passen. Het is me alleen ontgaan waar ik dan nou zag. Iemand een idee waar losse bodems voor graasmaskers te koop zijn? :)

Die bodems voor de maskers van AS? Die passen niet in de Tough 1

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:26

Er is iemand op bokt die een rubberen mal heeft gemaakt voor op de bodem van de greenguard, dat vind ik helemaal ideaal !! Ik kan haar alleen helaas niet meer vinden : ( Waar haal je wat dunner maar toch sterk rubber wat niet slecht is voor paarden, want neem aan dat daar ook verschil in is . . .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:40

Ik heb een laars gebruikt, en met tyrips (?) vast gemaakt. Werkt prima!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:07

interessant topic ik lees even mee,, mijn pony wil ik dit jaar in iedergeval de hooge suiker seizoenen met een graasmasker op de wei hebben. maar mijn pony hoeft slechts maar beperkt te worden dus dan lijkt toch de greengruard mij meer passend

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:17

Lees ook even mee.

Helaas krijgt mijn pony van die ronde die je veel ziet wonden. Maar de Greengruard vind ik een beetje prijzig voor tijdelijk.

Zoek 1 die niet zo schuurt, iemand die 1 weet?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:37

23.85€ voor de tough one (grote neusgaten) betaald, zonder halster alleen de korf. Met halster in één geloof 35€

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 06:38

Rideltje1992 schreef:
Lees ook even mee.

Helaas krijgt mijn pony van die ronde die je veel ziet wonden. Maar de Greengruard vind ik een beetje prijzig voor tijdelijk.

Zoek 1 die niet zo schuurt, iemand die 1 weet?

Ik denk dat je de prijs van de (herhaaldelijke) aanschaf moet afwegen tegen de kosten en ellende de je van een te dik paard krijgt. Of erger, een hoefbevangen paard dat afgemaakt moet worden.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:16

hotchocolat schreef:
Pasterza schreef:

Die bodems voor de maskers van AS? Die passen niet in de Tough 1

Nee, de bodems voor de bloempotmodellen. Weet niet waar AS voor staat.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:19

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:18

Heb meeglezen en die van Cheepoo trok me erg aan en nu heeft een stalgenootje dezelfde gevonden van Ekkia alleen zonder halster, dus kun je hem aan je eigen halster vastmaken en zelf verstellen met klittenband :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:21

anitaolja schreef:
Heb meeglezen en die van Cheepoo trok me erg aan en nu heeft een stalgenootje dezelfde gevonden van Ekkia alleen zonder halster, dus kun je hem aan je eigen halster vastmaken en zelf verstellen met klittenband :D

Dit zijn dezelda als ik verkoop, de look a like van Touch1

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:09

Uh ja zie het :o

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:19

Marocje schreef:
Ik heb een laars gebruikt, en met tyrips (?) vast gemaakt. Werkt prima!

Heb je daar een foto van, hoe dat zit?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:19

Je kunt de orginele graasmaskers ook makkelijk omknippen naar zo'n touch model.
Doe ik al jaren. Zijn de neusgaten mooi vrij!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:27

Hier gewoon van EJ/Imperial Riding. Bevalt goed.

LiesAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:35

Ik heb de Greenguard geprobeerd, maar dit beviel niet. Ze kreeg hierdoor kapotte lippen. Daarna een ander merkloos graasmasker aangeschaft, dat zachter leek (merk weet ik niet), maar hiervan kreeg ze schuurplekken op d'r neus en kin. Nu staat ze zonder, dus ik volg dit omdat ik zeer geïnteresseerd ben in een fijn graasmasker.

Jessnepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:18

Ik ben Jessica van www.cheepoo.nl

Onze onderkant is gemaakt van stevig flexibel rubber.

Deze maskers komen trouwens uit de zelfde fabriek van de though1.
Alleen hebben wij er geen merk op laten zetten. :j

Mochten jullie nog informatie willen of vragen hebben over onze masker stel ze gerust! :)

*\o/*

Hier een foto van mijn hafje met cheepoo graasmasker met neusgaten!
Afbeelding

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:50

Ik heb het best friend graasmasker besteld (de have a heart uitvoering). Vorig jaar de greenguard gebruikt maar daar werd ze nog steeds heel dik mee. Alleen ik vind van de best friend het eetgaatje wel weer erg klein. Krijgen ze daar wel iets mee binnen?
En kunnen ze hier ook mee drinken?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:12

Jessnepp schreef:
Ik ben Jessica van http://www.cheepoo.nl

Mochten jullie nog informatie willen of vragen hebben over onze masker stel ze gerust! :)

*\o/*

[ Afbeelding ]

welke maat heb jij voor je Haf? Ik vind dat altijd moeilijk in te schatten, mijn paard heeft een grote cobmaat qua hoofd. Full is vaak te groot.

Jessnepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:22

dianaw33 schreef:
Jessnepp schreef:
Ik ben Jessica van http://www.cheepoo.nl

*\o/*

[ Afbeelding ]

welke maat heb jij voor je Haf? Ik vind dat altijd moeilijk in te schatten, mijn paard heeft een grote cobmaat qua hoofd. Full is vaak te groot.

Ik heb een cob voor hem...:)

Als je een masker gaat aanschaffen raad ik je aan gewoon eens een meetlint mee te nemen naar je paard en gewoon eens zijn neus omvang op te meten :) van ongeveer 14 cm van punt van zijn neus

Op onze site http://www.cheepoo.nl hebben we een maat tabel staan en zo kan je precies zien welke ie moet hebben. :j

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:25

Thanks, ik zie het nu ook, ga ik doen.