room10 schreef:Margee schreef:De Greenguard beviel mij slecht, hij ging steeds scheef zitten en was erg hard.
Ik heb jarenlang deze gebruikt http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749?v=True
Op zich beviel het prima en het heeft ook heel lang goed geholpen. Echter, mijn paard is er waarschijnlijk bij toeval achter gekomen dat ze hem liggend op de grond af kon schuren. Zolang dat echter niet gebeurd, is het een heel goed hulpmiddel. Echter, wel het gaatje in de gaten houden. Door het stofzuigeren op de grond (zand), slijt hij en wordt het gat ineens heel groot. Soms moest ik er 2 per zomer kopen.
Mij is door de tandarts een masker aangeraden met zacht rubber, voor de tanden, bedoeling is dat het rubber sneller slijt dan de tanden zeg maar, desnoods maar meerdere maskers per seizoen dan een pony die daalijk de zenuwen van de voortanden bloot heeft door de green g. Vraag is dus, het masker wat jij gebruikte is dat rubber een beetje flex ?
Het is niet hard in ieder geval en het sleet echt wel. Ze stofzuigerde ermee door het gras en omdat ze zo fanatiek was, sleet te onderkant dus.
Op zich mag het ook best wel wat stug zijn, het ligt namelijk plat, tegen de grond aan.
Meerdere gaatjes (of die maken) lijkt me niet prettig. Het paard concentreert zich er op om door dat ene gat zijn gras te pakken te krijgen.
De harde greenguard kreeg mijn paard gewoon opzij gefrut, hij hing er regelmatig naast. Ik had hem dan echt om moeten snoeren wilde hij blijven zitten.