Zadel ligt iets achterover

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Re: Zadel ligt iets achterover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 23:28

Tnkx voor alle tips . Ik waardeer ze ook echt :)

Vind alleen : welke zadel maker heeft dat "verzonnen" etc etc wél denigrerend. . Ik vertrouw op haar en denk dat zij het kan ;)
Maar door alle tips ga ik nog wel voor de zekerheid een ander laten komen . Bedankt nogmaals :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:36

Idd, het is helaas zo dat iedereen zadelpasser kan worden, je gaat naar Engeland, volgt een cursus en voila je hebt een certificaat, kost een paar euro maar dan heb je wel wat.
Klinkt heel simpel en zo is het feitelijk ook, niemand die je controleert en helaas weten heel veel mensen dat niet.
Vrije beroepen...
Dus iemand met zo een papiertje zegt me niet zoveel, wel hoeveel ervaring iemand heeft en hoeveel service iemand geeft

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:09

_Caitlinnn schreef:
Tnkx voor alle tips . Ik waardeer ze ook echt :)

Vind alleen : welke zadel maker heeft dat "verzonnen" etc etc wél denigrerend. . Ik vertrouw op haar en denk dat zij het kan ;)
Maar door alle tips ga ik nog wel voor de zekerheid een ander laten komen . Bedankt nogmaals :)

was niet zo bedoeld.. :o
Als je wilt checken, kan je het kopijzer los op de schoft leggen om te kijken welke maat je nodig hebt.
dat is juist zo makkelijk van die verstelbare kopijzers
hij moet er echt over heen vallen en nergens knijpen.
Dan heb je de juiste maat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:14

Angela schreef:
Een zadel dat iets achterover ligt past niet. Wacht dus echt op je zadelmaker en laat die het zadel in orde maken. Tot die tijd lekker aan de hand aan het werk.

Mee eens. Voor zover ik het kan zien (met het dekje eronder) past het zadel helemaal niet. Een zadel dat achterover ligt is doorgaans te smal. Verder lijkt het zadel te "bruggen". Het zadel lijkt me ook te lang.
Ik zou als zadelmaker toch echt een korter zadel hebben geadviseerd.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:26

Misschien beter pas weer beoordelen als ts een nieuwe foto heeft geplaatst van een correct liggend en opgevuld zadel? Nu wordt er vooral gespeculeerd lijkt mij.
De ligging van een zadel kan enorm veranderen door het iets naar voren of naar achteren te leggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:50

Jimbo schreef:
Misschien beter pas weer beoordelen als ts een nieuwe foto heeft geplaatst van een correct liggend en opgevuld zadel? Nu wordt er vooral gespeculeerd lijkt mij.
De ligging van een zadel kan enorm veranderen door het iets naar voren of naar achteren te leggen.

Wat ik zie is dat het zadel te lang is, als jet naar voren ligt zoals op de foto gaat t van voren omhoog- ook door te smalle headplate/ boomgmaat en draagt het niet in het midden en drukt t in de lendenwervels, als het naar achter wordt gelegd zal het nog steeds te lang zijn, de verhalen van zadelpassers die zeggen dat dat niet uitmaakt omdat je toch in het midden van het zadel ( en dan maar hopen dat de ruiter een goede balans en zelfstandige houding heeft..) zit mogen van mij direct de boom in, zeker met die foamkussens in deze vorm van dit soort zadels, daar zit zo weinig ' veer' in

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:11

Dit is een thorowgood T4, dat zijn wolgevulde kussens dan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:46

Jimbo schreef:

Een te lang zadel maak je niet korter :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:33

Babootje schreef:
Jimbo schreef:

Kan soms wel; kortdragend maken. Heb het met een westernzadel gezien. Gebied waarover het gewicht verdeeld werd, werd korter gemaakt.
Wat is de boombreedte die je nodig hebt, TS?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:23

Babootje schreef:
Jimbo schreef:

Nirvana_ schreef:
Kan soms wel; kortdragend maken. Heb het met een westernzadel gezien. Gebied waarover het gewicht verdeeld werd, werd korter gemaakt.
Wat is de boombreedte die je nodig hebt, TS?

Dit is geen westernzadel, maar een gewoon zadel. Als je de kussens korter moet laten maken, kun je beter een nieuw zadel kopen. Ik geloof ook niet dat er zadelmakers zijn die daaraan beginnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:49

_Caitlinnn schreef:
Zou echt poedersuiker zijn want dat zou betekenen dat er geen enkel ander zadel opkan dan boomloos. Of een zadel van 3000 maar dat heb ik niet

Nee hoor, of een zadel past of niet dat heeft helemaal niets met de prijs te maken. Zoek eens in de kunststof zadels, die zijn veel goedkoper en ook lichter in gewicht dan leren zadels. Het zadel wat je nu hebt lijkt me zowel aan de voor- als aan de achterkant wat te kunnen klemmen, maar het is uiteraard haast niet te zien op een foto. Het feit dat je er een vraag over stelt geeft aan dat je het zelf niet helemaal top vindt?