Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:54

aestate schreef:
Ik heb het zadel niet direct via her gareel gekocht, maar via een zadelmaker die daar mee werkte. Ik ben inderdaad gewoon langs het gareel geweest en heb daar op wat zadels gezeten op een beetje een idee te krijgen wat voor mij werkt. Maar als een zadel bij je past weet je dat eigenlijk direct bij het rijden, daar heb je niet nog een week voor nodig (is mijn idee tenminste). Toen ik op het erreplus zat in de winkel wist ik direct dat dit bij me paste. Later bij het proberen van zadels op mijn paard heb ik er nog op meerdere gezeten, maar bij de erreplus klopte het gewoon. Dit is natuurlijk ontzettend persoonlijk, dus ik zou ook gewoon langs wat winkels gaan die verschillende merken verkopen. En dan met een zadelmaker afspreken dat hij je opties meeneemt, zodat je een goede keus kan maken


Jaa mijn paard spant zn lichaam zo erg op dat je niks merkt van een ander zadel hoor :')
Heb alleen gehoor dat het best een smal zadel kan zijn en mijn paard is een pre dus die heb best wel wat ruimte nodig?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:58

Capriootje schreef:
Astrid en ik hopelijk snel :D



Hoe hebben ze je zadel aangemeten?
Ben wel benieuwd naar het maatwerk van erreplus hoe ze te werk gaan

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:10

Ik heb ook 7 zadels geprobeerd waarvan 2 modellen van Erreplus, het vergelijken was heel fijn! Merkte vooral dat m'n paard echt fijner liep en ook sprong onder de erreplus, expres wat hindernissen gesprongen.

Hij heeft met van die buigbare dingen z'n rug op meerdere plekken gemeten en overgetrokken op papier. Foto's gemaakt van de rug en de cm's en wensen erbij gezet op het formulier. Zoals de lengte van de zweetbladen liet hij in het boekje zien wat de mogelijkheden waren en qua vorm van de voorste boog in mijn geval voor het springzadel. Alles bij elkaar duurde best lang en kwam heel goed op mij over :j

Nu is deze jongen al jaren mijn zadelmaker en ken ik hem dus al goed en hij mij en het paard ook. Wat voor mij een goed gevoel gaf dat ik niet bij een wildvreemde hoefde te bestellen.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:03

Capriootje schreef:
Ik heb ook 7 zadels geprobeerd waarvan 2 modellen van Erreplus, het vergelijken was heel fijn! Merkte vooral dat m'n paard echt fijner liep en ook sprong onder de erreplus, expres wat hindernissen gesprongen.

Hij heeft met van die buigbare dingen z'n rug op meerdere plekken gemeten en overgetrokken op papier. Foto's gemaakt van de rug en de cm's en wensen erbij gezet op het formulier. Zoals de lengte van de zweetbladen liet hij in het boekje zien wat de mogelijkheden waren en qua vorm van de voorste boog in mijn geval voor het springzadel. Alles bij elkaar duurde best lang en kwam heel goed op mij over :j

Nu is deze jongen al jaren mijn zadelmaker en ken ik hem dus al goed en hij mij en het paard ook. Wat voor mij een goed gevoel gaf dat ik niet bij een wildvreemde hoefde te bestellen.


Klinkt goed!
Wie is je zadelmaker?

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:03

Kees bregman van Bregmans zadelservice :)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:44

Capriootje schreef:
Kees bregman van Bregmans zadelservice :)


Ben benieuwd naar je zadel :)
Heb volgende week donderdag een afspraak en volgens mij ook met kees Bergman als ik me niet vergis moet even terug kijken.
Hebben ze ook gekeken naar de breedte van je paard?
En is het zadel echt helemaal maatwerk?
Of standaard zadel met aanpassingen

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:53

Capriootje schreef:
Kees bregman van Bregmans zadelservice :)



Mocht je het zadel een paar dagen uit proberen of wist je het al na 1 keer passen?
En word het zadel op maar voor je gemaakt of is het een standaard zadel dat vermaakt word.

Ik sprak een zadel maker die ook erreplus verkoopt en die zei dat die standaard zadels besteld van erreplus en ze dan op maat maakt met infrarood.

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:23

Ja dat zei Kees ook. Dmv de maten die doorgegeven worden bepalen ze natuurlijk alweer de grootste vorm van het zadel en het type kussen etc. Voor de ruiter zijn er 8 opties totaal in mijn model die je kan aanpassen, zoals diepere zit en de zweetbladen. Ik wist het al na 1 keer rijden, paard sprong zo anders en ik zat heerlijk. Zadel was veel zachter dan menig springzadel en zoveel merken zijn er niet waarbij je ook kortere zweetbladen kan bestellen in de spring zadels.

Misschien zijn er mogelijkheden om het wat langer te testen maar dat is een kwestie van een telefoontje.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:31

Ben echt benieuwd naar je zadel!
Hoelang was je levertijd?
En hoe ben je bij erreplus gekomen ik kan er niet zo veel over vinden is niet zo bekent als andere merken hè

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:23

Ja ik ook! Zit nu op 6 weken en gezegd 6 tot 8 weken dus ben heel nieuwsgierig. Ik kwam erbij via Kees. Belde hem voor een nieuw zadel en hij had 7 zadels die op m'n paard goed lagen en heb met allemaal even kort gereden. Sommige 2 min en was al niks en een seabis was fijn, maar 2.000 euro en voor mij zelf nét niet. De doorslag was voor mij toch het maatwerk ook voor de ruiter :j

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:37

Mijn zadel wordt door Erreplus op maat gemaakt (Infrarood idd).

Ik liet mijn huidige zadel opvullen en vroeg zelf of er (Equilibrium, omg. Leiden) wellicht opties waren om onze prestaties te verbeteren en ik had mijn zin nog niet uitgesproken of ze riep "Erreplus"! Omdat mijn huidige zadel (zweetbladen ed) best lomp zijn, en mijn paard daar dus met lb etc. omheen moet "vouwen". Heb toen vrijblijvend een X proef mogen rijden en div. mensen mee laten kijken maar was gelijk duidelijk. Ik zit er ZO super op!

En tja, ik vraag meer van mijn paard dus heb ik hem besteld en nu ben ik aan het wachten :-P

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:36

Ik wist t ook na 1x rijden (lees binnen 10 minuten dus eigenlijk al) maar had de mazzel dat het standaard zadel dat hij mee had ook was wat ik wilde. Ik kon m dus de dag erna al ophalen :)
Net als bij Astrid eigenlijk toevallig, testritje en goh, toch wel écht veel fijner voor mij..

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:22

Ja, ik dacht eigenlijk dat het voor mijn paard wel fijner zou kunnen zijn. Maar had niet echt klachten wvb het rijden. Totdat ik tijdens de proefrit merkte dat er dus bij mijn zit nog wel heel wat beter kon met behulp van die Erreplus. Ik zat er echt gelijk goed in, bekken goed, benen goed. Suuuperfijn! En dat het voor mijn paard goed komt, geloof ik ook helemaal. Maar denk niet dat je dat kunt beoordelen met een testrit met een zadel wat nog niet "pas" ligt. Maar mijn hemel, wat zat ik recht. Voelde me net Anky hahahaha.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:33

astridastrid schreef:
Ja, ik dacht eigenlijk dat het voor mijn paard wel fijner zou kunnen zijn. Maar had niet echt klachten wvb het rijden. Totdat ik tijdens de proefrit merkte dat er dus bij mijn zit nog wel heel wat beter kon met behulp van die Erreplus. Ik zat er echt gelijk goed in, bekken goed, benen goed. Suuuperfijn! En dat het voor mijn paard goed komt, geloof ik ook helemaal. Maar denk niet dat je dat kunt beoordelen met een testrit met een zadel wat nog niet "pas" ligt. Maar mijn hemel, wat zat ik recht. Voelde me net Anky hahahaha.


Nou ben ik echt benieuwd!! Donderdag komen ze
Welk type zadel is het geworden?
Ben zelf heel erg benieuwd naar de adelinde :)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:33

Noukie schreef:
Ik wist t ook na 1x rijden (lees binnen 10 minuten dus eigenlijk al) maar had de mazzel dat het standaard zadel dat hij mee had ook was wat ik wilde. Ik kon m dus de dag erna al ophalen :)
Net als bij Astrid eigenlijk toevallig, testritje en goh, toch wel écht veel fijner voor mij..



En welk type zadel is het voor jou geworden??

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:36

Jammer dat je bij erreplus alleen niet zo veel kan aanpassen zoals bij custom
Wou weer een lakrandje en Swarovski mat op me zadel |(

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:39

Ik heb volgens mij ook modelnaam Erreplus, maar zou ook zomaar een ander kunnen zijn. Iig een van de eenvoudiger modellen
Kwam van een Prestige Venus K, dus ook geen dom zadel, maar die paste niet goed bij mij. Wel bij paard. Herken echt wat Astrid zegt, ineens geen zorgen over benen die naar voren lagen of achter blijven in de uitgestrekte draf, zo fijn.
Al realiseer ik me ook dat iemand met een andere bouw wellicht mijn zadel niks zou vinden en weer veel fijner op mijn Prestige zou zitten. Blijft heel persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 21-05-17 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:42

Ik heb de Adelinde, de meest uitgebreide, de Shoulder free.

Ik heb er ook twee lakrandjes op laten zetten, super subtiel (langs kniewrong en aan de achterzijde). Dat kan gewoon, waar je maar wilt. Steentjes kon volgens mij ook. Maar dat mag niet van mijn juf (GP jury), leidt alleen maar af haha.

Verder eens met Noukie, ligt ook echt aan je eigen bouw/ benen denk ik of je er goed in zit. Ik kom van een Fairfax monoflap.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:53

astridastrid schreef:
Ik heb de Adelinde, de meest uitgebreide, de Shoulder free.

Ik heb er ook twee lakrandjes op laten zetten, super subtiel (langs kniewrong en aan de achterzijde). Dat kan gewoon, waar je maar wilt. Steentjes kon volgens mij ook. Maar dat mag niet van mijn juf (GP jury), leidt alleen maar af haha.

Verder eens met Noukie, ligt ook echt aan je eigen bouw/ benen denk ik of je er goed in zit. Ik kom van een Fairfax monoflap.



Heb je misschien foto's van je zadel? Wil ook graag een lak randje

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:54

En wat bedoel je met de meest uitgebreide?
Is dat kwa opties?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:37

FenixJL schreef:
En wat bedoel je met de meest uitgebreide?
Is dat kwa opties?

Bedoel je hebt een gewone Adelinde & de shoulder free, SL.

De zwarte op deze foto heeft de lakrandjes zoals ik ze ook heb. Foto is ook van Equilibrium. Mijn zadel is alleen 17" (dit is denk ik een 18" en voor een andere klant die net eerder besteld had):
Afbeelding

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:35

Ik heb ook de adelinde :)
Hier moest hij nog aangepast worden
Afbeelding

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:47

Gaaf Farjan! Je hebt wel een groot paard zeker haha.

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:40

Ik vind het een prachtig zadel om te zien maar op het paard vind ik het middelpunt wel erg naar achteren liggen. Hoeveel is je zadel aan de voorzijde na aanpassing gezakt @Farjen?

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:29

Die moest flink aangepast dan inderdaad. Ligt erg achterover..

Ik ben m'n geduld aan het verliezen al maar zadelmaker bellen vind ik ook zo wat := als ie wat weet bel ie me sowieso