En een rambo micklem competition? Is dat misschien iets voor je?
LadyFiesta
Geplaatst: 10-02-16 21:28
Ik twijfelde tussen de Passier Juno (geen anatomisch kopstuk €130 ) en de Premiera Rouen (mindere kwaliteit leer verwacht ik maar verder mooi hoofdstel €60.) Heb de Premiera besteld maar nog niet binnen. Mijn paard en ik zijn niet zo zuinig met spullen dus vandaar ook de voordelige keuze De keuze is wel beperkt en veel is met lak.
Idd bij Drunens Ruiterhuis van Döbert en vlgns mij ook nog andere merken....zijn zacht onderlegd. Ik zou de neus opmeten (of liever een passend neusriem meenemen), de maten kunnen soms verschillen.
Dobert staat ook op mijn lijstje, jammer dat drunen maar een kleine webshop heeft.
695... Mah net iets teveel.
Nies_
Geplaatst: 11-02-16 10:06
Je kunt ze ook even bellen of mailen als je precies weet wat je wil hebben. Ik heb zo al een paar keer dingen besteld die nergens op voorraad waren, maar ik ging het dan wel halen.
Passier heeft ook wel hoofdstellen voor onder de 600 euro hoor Mijn paarden hebben er ieder een van rond de 220, waarvan een met lage neusriem.
Ik heb destijds een losse van Kieffer gekocht, top ding! Blijft mooi heel en is goed zacht.
Joscaa
Geplaatst: 13-02-16 11:20
Majolen schreef:
Hooks durf ik niet zo goed.. ik ken het niet en van Hooks wordt in meerdere topics gezegd dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks gebruik..
Die van mij heb ik al minstens 5 jaar. Het laatste half jaar niet meer in gebruik, nooit goed schoongemaakt of ingevet, maar helemaal nog mooi!! Soepel, netjes, geen scheuren in het leer.
Ik heb zelf de losse lage neusriem van dyon gekocht. Die past alleen op een hoofdstel met gespen beiderzijds voor de neusriem en dat op een prestige hoofdstel met 3 riempjes en een onderlegd kopstuk licht anatomisch gevormd. Beide overigens bij het Gareel gekocht. Er is geen elegantere en mooiere lage neusriem dan die van dyon. Maar idd wel prijzig.
Om even hierop terug te komen. Dy'on heeft een nieuw hoofdstel met lage neusriem in de dressuur-collectie opgenomen. Als ik op de beschrijving af ga, voldoet hij precies aan je eisen. Heb nog geen foto's gezien, maar weet wel het referentienummer: B157MB. Misschien is deze al te bestellen?
Ik heb ook de Premiera Rouen geen lak wel bling frontriem, lage neusriem Heb het nu ruim een jaar dagelijks in gebruik en ziet er nog prima uit het leer blijft ook soepel en ik ben niet zo'n tuigpoetser. Ik ben er erg tevreden over.