Die hebben we helaas niet meer, maar die WoW ligt nu op een paardje dat ik voor iemand anders rijd, super fijn!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nouvel schreef:Ik heb mijn WoW een aantal jaar geleden voor 1650,- via Arie Boer gekocht (weinig gebruikt).
Het enige dat ik al die jaren heb hoeven doen is lucht en headplates aanpassen, zowel op het paard dat ik toen had als op mijn huidige paard.
Wisselen van headplates is ideaal als ze veranderen van vorm, heb ik al zoveel plezier van gehad, anders had ik iedere keer andere oplossingen moeten bedenken qua onderleggers of aan een nieuw zadel gemoeten.
Ik denk niet dat mijn WoW veel meer heeft gekost dan ieder ander zadel...
Jessix schreef:Nouvel schreef:Ik heb mijn WoW een aantal jaar geleden voor 1650,- via Arie Boer gekocht (weinig gebruikt).
Het enige dat ik al die jaren heb hoeven doen is lucht en headplates aanpassen, zowel op het paard dat ik toen had als op mijn huidige paard.
Wisselen van headplates is ideaal als ze veranderen van vorm, heb ik al zoveel plezier van gehad, anders had ik iedere keer andere oplossingen moeten bedenken qua onderleggers of aan een nieuw zadel gemoeten.
Ik denk niet dat mijn WoW veel meer heeft gekost dan ieder ander zadel...
Van jou weet ik inderdaad dat je heel veel plezier hebt van je WoW. En je hebt natuurlijk mazzel met de aanschaf voor dat bedrag. (uiteraard kun je nu nog een goede tweedehands WoW kopen, ook bij de fitter) De kosten hadden wellicht hoger geweest als je voor je nieuwe paard een andere boom had moeten aanschaffen, van flat naar curved bijvoorbeeld. Maar ook als dat het geval was geweest had je waarschijnlijk nog minder kwijt geweest dan aan een nieuw zadel.
Toch heb ik een tijdje meegelezen in het WoW topic en daar ook wel hele andere verhalen gelezen. Daar kwam onderhand een tweede WoW zadel bij aan kosten om het alsnog pas te krijgen... Zijn die dan zo verkeerd aangemeten in eerste instantie? Zijn dat de nieuwe WoW zadels?
En het wisselen van headplates en toevoegen van lucht, doe je dat zelf?
Wilra schreef:Bij Wintec zadels kan je de boom aanpassen, is wel een hele klus om die erin te krijgen, je moet er wel wat kracht opzetten.
De rest is bij Wintec niet aan te passen volgens mij
Nouvel schreef:Jessix, het oude model zit tussen flat en curved in, daardoor passen deze zadels op heel veel paarden.
Later zijn ze specifiekere bomen gaan maken, flat en curved, en toen las ik overal al meer problemen, dan is de kans gewoon groter dat het niet past.
Ik heb mijn zadel via Arie Boer gekocht en die heeft het toen ook aangepast op mijn merrie.
Zo vaak als nodig liet ik hem komen om te checken en zo nodig aan te passen, in de praktijk was dat eerst elke half jaar zo ong. omdat ze toen heel veel veranderde in rugbespiering, en later ong. 1x in het jaar.
Daarbij hoefde altijd alleen de headplate veranderd te worden, verder niks.
Toen mijn merrie ingeslapen was heb ik het zadel te koop gezet met het idee dat het nooit op mijn jonge paard zou passen omdat die een andere rug had, veel ronder en breder.
Bij toeval trof ik toen een keer Mariska van Oest bij ons op stal voor een WoW van een stalgenootje.
We kwamen aan de praat en ze vroeg wat voor model ik dan had, we hebben het zadel er toen opgelegd en zij gaaf aan dat het zeker het proberen waard was om het aan te passen.
Er is toen een 2 maten grotere headplate in gegaan en de lucht is helemaal opnieuw aangepast en we konden weer vooruit!
Ook bij hem laat ik zo vaak als nodig is checken, nu door Mariska (omdat Arie het helaas niet meer doet).
Dan kan na een paar maanden of na een half jaar zijn of als ik geen twijfels heb na een jaar.
In praktijk is het nu meestal na een half jaar omdat hij nog erg verandert van lijf.
Ze heeft een keer de headplate veranderd en later weer terug veranderd en een paar keer lucht aangepast.
Verder is het zadel nog precies zoals ik het heb gekocht destijds.
Ik pas zelf niks aan, ik laat het liever doen door iemand die er verstand van heeft.
De andere die ik heb is trouwens wel een nieuw model.
knollentuin schreef:De fitters zijn daar volgens mij de schuldigen aan geweest, er is een hele tijd een rare cultuur geweest in dat wow fitters, bv als je het zadel bij de een gekocht had, maar het wilde laten nakijken door de ander dan gebeurde dat niet, dat moest je bij degene waar je gekocht had laten doen, of als er wel een ander kwam, vond die altijd iets waarom het niet meer goed lag, andere kussens bestellen, voor de hoofdprijs, maar je laten zitten met je oude kussens.. Dat soort praktijken, mede hierom heeft wow Engeland een reorganisatie doorgevoerd.
knollentuin schreef:Als ik nou toch iets niet indeel onder goed aanpasbaar is het wel wintec, plastic, foam, ik zit er zo nu en dan eens op en ik vind het niets in vergelijking met een lederen zadel. Iets van oploskoffie tegenover een versgemalen en gezette espresso..
Tcm62 schreef:Ik vind wow nog steeds geldwolven...op zo een boomloze van die Kerry gezeten lapje leer maar gaat er wel 1900 voor vragen zei hij..zadel niks bijzonders, nog lelijk ook..
Dit zadel zou juist onderling om te bouwen moeten zijn voor iedereen als je het principe snapt.