vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:00

Kramer had ze vorigeweek in de aanbieding. Idd zonderservice aan huis, dus dan zou ik uitgaan van 900. Niet van 1100.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:13

Oh ja, die was ik wel tegengekomen inderdaad. Maar alleen 16,5 inch -O-

Weet iemand het verschil tussen de original en de s-line? Behalve het zweetblad dan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:57

De S line heeft een iets andere vorm lepel en zitting. Geloof dat de boom ook een fractie anders is, maar dat weet ik niet zeker...

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 10:58

Gebeld. Ze zegt dat t n nieuwe versie is. Dat ze nooit originaliteiten verkopen . Gezegd dat t ook niet op site van k & m zelf stond. Ik heb n zakje gekregen met inbus en smeer. Maar geen kaartje. Ze zei dat ze nooit n kaartje erbij doen. Ik heb het netjes gehouden en gevraagd of ik bewijs mag dat t n originele s line is - met foto evt via n site. Ze zou t me vanavond leveren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:03

Zal mij benieuwen... Ik heb nog steeds t idee dat de verkoper zelf ook niet goed weet/bekwaam is. Het maar 1 zadel mee hebben, wat nu ook nog eens de original blijkt en niet de s-serie. Heel vreemd allemaal...

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 11:31

Zou ik niet met t serienummer kunnen opzoeken welk zadel ik heb ? Zo ja waar ?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:34

Ik zal zo eens in mijn zadel kijken of ik iets kan vinden wat buiten de lijn in het zweetblad nog kenmerkend is voor de s-line

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:57

In je zadel zit onder het zweetblad ergens een wit label. Daarin staat het type vermeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:27

ER zit een serienummer in je zadel. En een kaartje hoort er ECHT aan te zitten. Daarop staat ook welke boom er inzit bij aanschaf, enz. Ik weet haast wel zeker dat je gewoon bedrogen bent.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:22

Ik heb geen kaartje eraan gehad.
Na vandaag veel op en neer gebeld en gemail. Hebben ze k & M gecontacteerd (zeggen ze). En de conclusie is nu dat ik een productie fout heb. Ik heb een s-line gekregen zonder de stik in het kniestuk. De verkoper vertelde dat k&m vertelde dat er een aantal ' foute ' zadels in de ronde zijn. En dat deze zadels terug moeten naar de fabriek. Ik krijg dus nu een nieuwe .. echte s line hopelijk.

Heel erg bedankt voor alle info. IK weet ook niet of te verhaal helemaal klopt. Want t is wel toevallig dat ik en een fout zadel heb en geen kaartje. Maar het is wel een goed bedrijf. En hopelijk handelen ze het nu ook naar hun woord af. Ik ben wel blij dat ik er n punt van gemaakt heb. Want als ik t zelf straks 2e hands wil verkopen- kan ik anders nooit aangetoond hebben dat t echt n s-line was / is ... ik weet t ook niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:24

siepjes schreef:
Ik heb geen kaartje eraan gehad.
Na vandaag veel op en neer gebeld en gemail. Hebben ze k & M gecontacteerd (zeggen ze). En de conclusie is nu dat ik een productie fout heb. Ik heb een s-line gekregen zonder de stik in het kniestuk. De verkoper vertelde dat k&m vertelde dat er een aantal ' foute ' zadels in de ronde zijn. En dat deze zadels terug moeten naar de fabriek. Ik krijg dus nu een nieuwe .. echte s line hopelijk.

Heel erg bedankt voor alle info. IK weet ook niet of te verhaal helemaal klopt. Want t is wel toevallig dat ik en een fout zadel heb en geen kaartje. Maar het is wel een goed bedrijf. En hopelijk handelen ze het nu ook naar hun woord af. Ik ben wel blij dat ik er n punt van gemaakt heb. Want als ik t zelf straks 2e hands wil verkopen- kan ik anders nooit aangetoond hebben dat t echt n s-line was / is ... ik weet t ook niet.

Geloof je dit verhaal zelf? Ik niet hoor. Want er is altijd nog een quality check voor een zadel de fabriek verlaat. En een stikfout valt echt wel op. :+
Ik zou als ik jou was NIET je zadel eerder inleveren dan dat je het andere zadel hebt. En ik zou willen weten wat de levertijd is. Misschien kunnen ze hun belofte nog even schriftelijk of via mail bevestigen.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-01-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:27

Fijn dat dat uitgezocht is, maar ik zou toch echt een andere zadelpasser naar je paard laten kijken voor je van deze verkoper (nog!) een zadel koopt. Dat hij niet weet hoe een K&M S-line eruit hoort te zien is al vrij apart, maar als hij ook nog maar 1 zadel neemt naar een klant dan ben je gewoon niet gezond bezig voor het paard.
Dus ik zou of een nieuwe zadelpasser met ook dit zadel langs laten komen, of het nieuwe K&M zadel bestellen en er in je bedenktijd ook een echte zadelpasser bijhalen die voor jou kijkt of hij ook echt goed op je paard ligt. Zo nee, dan stuur je het zadel terug, zo ja, dan weet je tenminste zeker dat er een vakman/vakvrouw naar heeft gekeken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:41

Ik vind het echt zo'n "we proberen het, trappen ze erin hebben we een leuke marge op het zadel" en anders lossen we het 'netjes op" :') Een foutje maken kan, is menselijk, maar nu met dit verhaal vind ik het nog raarder.

A. Als je zoiets verkoopt, dan weet je wat je verkoopt.
B. Is het een productiefout dan geef je dat aan en (dan neem ik aan dat je zelf ook korting erop gekregen hebt en/of een leuke korting doorberekend) (als het al een productiefout is)

Mijn vertrouwen zou ook een beetje weg zijn :S Alles iig via mail of iets dergelijks laten vastleggen en eventueel (wat ik zelf zou doen, gewoon mijn geld terugvragen... Ik zou er klaar mee zijn geweest...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:50

Jeetje.. Echt knap banketstaaf van dat bedrijfje! Ben benieuwd hoe dit afloopt! Succes er mee

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:10

Raar verhaal idd... de lepel van de S line is ook anders dan van de original, dus alleen een stikseltje wat mist...
Zou zelf ook liever geld terug hebben, en andere Zadelpasser nog laten kijken.
Ben benieuwd hoe t af loopt, houdt je ons op de hoogte?

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:11

Als je dit verhaal laat checken bij Kent en Masters zelf, met je serienummer en foto's en leveranciers naam, weet je gelijk of het een broodje aap verhaal is en bovendien kunnen zij dan hem ook aanspreken daarop.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:20

moorcats schreef:
Als je dit verhaal laat checken bij Kent en Masters zelf, met je serienummer en foto's en leveranciers naam, weet je gelijk of het een broodje aap verhaal is en bovendien kunnen zij dan hem ook aanspreken daarop.

Zou ik zeker doen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:22

Komt binnen vallen, maar is het zadel niet een gestolen zadel?
Daar denk ik nl aan..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:28

Ik heb ook een s-serie liggen zonder naad dus dat is zeker niet perse gelogen.

In een s-series staan in principe 3 letters.
bij jou staat daar waarschijnlijk iets van MDN (of in andere volgorde).
Bij een original zijn het normaal gesproken 2 letters.

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:37

Gewoon K&M het serienummer mailen, dan heb je het snelst een objectief antwoord.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:39

Ja ik geef ook wel toe dat ik liever t geld terug heb en het een ander gun. Maar ja zadel is nu eenmaal betaald. En ik heb het zadel.
Goede tip om ook K&M zelf te mailen met foto's ga ik doen.
Ik heb helemaal geen letters in mijn serienummer- alleen cijfers. ... wordt vervolgd. Ik ken iemand die daar ook n k&M heeft gekocht en dat ga ik ook ns na...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:43

Het staat ook niet in je serie nummer.
In je blad staat een grote ovaal met daarin de zitmaat en dan 2 of 3 letters.
Die staan voor het type.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:55

Ik zou mijn vertrouwen al kwijt zijn bij het feit dat hij maar 1 zadel bij zich had. Een zadel is echt maatwerk, dat vergeten veel mensen. Die zien het liggen en denken al snel.. ligt wel goed joh. Ik heb met mijn vorige paard zo'n 30 zadels gepast voordat we de juiste hadden (tweedehands allemaal geprobeerd maar dat lag dus allemaal niet goed, toen maar een nieuwe besteld). Op mijn nieuwe paard (zelfde ras, bouw, grootte) lag dit zadel wel aardig, maar er is toch nog behoorlijk wat aan verbouwd om hem perfect te krijgen. Hij wordt nu ook elke 3-4 weken nagekeken of er nog bijgevuld moet worden, maar dat was tot nu toe gelukkig niet nodig.

Ik zou dus echt iemand laten komen die er verstand van heeft, de rug laten opmeten (duurde 3 kwartier voordat ze alles had) en dan een geschikt zadel erbij zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:58

siepjes schreef:
Ja ik geef ook wel toe dat ik liever t geld terug heb en het een ander gun. Maar ja zadel is nu eenmaal betaald. En ik heb het zadel.

Je hebt een wettelijke bedenktermijn waarin je een product (wel in nieuwstaat) terug mag sturen als je toch van mening verandert. Dit geldt alleen niet als het speciaal voor jou (op maat) gemaakt is, anders kan een nieuw zadel gewoon weer teruggegeven worden aan de verkoper in ruil voor je geld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:01

germie schreef:
siepjes schreef:

Die elders maar 900 euro kost. Dus ik zou het teveel betaalde (400 euro) terugvragen.

Maar het feit dat hij elders goedkoper is wil niet zeggen dat je geld terug krijgt toch? Dan had je beter voor onderzoek moeten doen en het zadel bij een andere winkel moeten kopen.

Het feit dat zij het verkopen als een bepaalde lijn, terwijl deze het niets is, dat mag volgens mij niet.

Als ik ergens een MacBook 128gb zie voor 1100 euro, maar ik heb hem bij Apple gekocht voor 1300 euro heb ik gewoon pech. Tenzij zij zeggen dat het een 265 GB is en dit ook op de bon staat en het een 128 GB blijkt te zijn. Dan horen ze hem om te ruilen voor het product waarvoor ik betaald heb.

Volgens mij geld dat voor dit zadel ook.