Wat gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:28

Dressuur, Longeren, Losgooien, Wei, Trailerritten en Buitenritten waar geen crosshindernissen staan zonder ook maar iets.
Springen, Crossen en Buitenritten met crosshindernissen met.
Bij de Buitenritten in een bos met crosshindernissen, wil ik nog wel is spontaan een hindernisje springen.

Springen, voor luchtige peesbeschermers achter strijklappen.
Cross, voor mijn luchtige peesbeschermers met extra beschermstuk voor cross en achter strijklappen.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:32

dorientjuh schreef:
Kan heel goed hoor jaqueline. :j

ooh vast dat het soms zo is maar bj 9 van de 10 paarden? zoals ik zeg als ik zijgangen doe of mijn paard heel entousiast is tikt ze zichzelf aan, mijn paard word elke 6 weken bekapt. en toch strijkt / tikt ze zichzelf aan...

Blackberry28

Re: Wat gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:38

In de wei, paddock niks en met rijden/longeren meestal ook niets, behalve bij balkjes draven en als ik een sprongetje mee neem. Dan springschoenen en peeskappen voor. Als ik naar het bos ga ook springschoenen om en bij een lange trailerrit transportbeschermers.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:39

Geen idee voor hoeveel paarden dat geldt, maar dat je paard elke 6 weken bekapt wordt (wat op zich een goede termijn is, daar niet van) wil niet zeggen dat je paard op de juiste manier wordt bekapt. Als je je afvraagt hoe goed de hoeven van je paard worden bekapt, plaats dan eens wat foto's in dit topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 613#unread

:)

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:42

haha je hoeft me niet te vertellen hoor hoe een smid goed bekapt :j maar toch bedankt...

dorientjuh schreef:
Geen idee voor hoeveel paarden dat geldt, maar dat je paard elke 6 weken bekapt wordt (wat op zich een goede termijn is, daar niet van) wil niet zeggen dat je paard op de juiste manier wordt bekapt. Als je je afvraagt hoe goed de hoeven van je paard worden bekapt, plaats dan eens wat foto's in dit topic:

[BEH] Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

:)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:43

Ik ben geen fan van peesbeschermers en die dingen om de benen, heb me wijs laten maken dat dit erg warm kan worden en dat dit niet goed is voor het paard. Ook is me verteld dat als je er eenmaal mee begint, dat je dit eigenlijk altijd moet doen. Voor springen snap ik dit wel, maar als je dressuurmatig/recreatief rijdt snap ik het punt niet echt.
Voor mijn paard gebruikte ik soms strijklappen omdat hij achter aantikte, soms tot bloedens toe. Dus ik gebruikte ze alleen als ik bakwerk deed, op buitenritten deed hij dit een stuk minder. Daarbij was mijn paard er ook geen fan van :=

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:10

Laury_12 schreef:
Wat zou
xxxlottie schreef:
Helemaal niks, zitten veel meer nadelen aan dan voordelen. Het aantikken is op te lossen door goed bekappen. Dus eigenlijk is het voor 9 van de 10 paarden onzin en vergroot alleen maar de kans op blessures.

Wat zijn al deze nadelen van pees beschermers dan? (sorry, ga net beginnen met paardrijden)

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... feiten.cgi

En dan even een stukje naar onderen scrollen, daar staat het stukje van peesbeschermers. Maar anders kan je via google ook nog een heleboel vinden :)