welk zadel merk is dit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:47

Ik zal zondag nog eens alles grondig bekijken.
Het bruine zadel is niks waard, dat is al zeker aangezien ik zelf niks kan vinden van dat "merk" wat erin staat: quality club sadle of saddle juist dat laatste woord is onduidelijk.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:50

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit soort zadels moet verkopen, leuk dat jij misschien 50 euro ervoor krijgt, maar uiteindelijk verkloot jij het leven van een ander paard die dit zadel op zijn rug moet dragen. Niet iedereen heeft geld voor een duur (merk) zadel en de 'pennymeisjes' onder ons denken dat ze zadel experts zijn dus die weten wel wat op hun paard past..
Ik heb zelf een JC zadel te koop staan, zelfs als ik het voor 100 euro op internet zou zetten zou ik het nog niet kwijt raken. Loopt me nu ook grandioos in de weg dus ga binnenkort de plaatselijke manege bellen of die het willen hebben, anders gaat die de container in.
Ik denk daarom dus dat je dit zadel niet kwijt zult raken, behalve als decoratie...

Art_Ificious

Re: welk zadel merk is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:58

Het geld is Niet voor mij maar voor mijn kennis zelf.
Ik verkoop ze enkel omdat zij geen internet heeft of ook maar iets van internet kent.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:00

Ik begrijp niet dat je je zo druk maakt om een dubieus zadel van een kennis.
Het is toch niet jouw eigen zadel?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:02

Klaar, dan verdient jouw kennis er misschien 50 euro mee. Ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven wetende dat er door mij een paard zijn rug aan gort word gereden :n

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:07

Er is veel meer aanbod van zadels dan vraag waardoor dure merkzadels tegenwoordig voor een fractie van de aankoopprijs weggaan.
De zadels die jij in de verkoop hebt zijn al helemaal niets waard en, vrees ik, aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Heb zelf al meerdere keren een goed merkzadel in de verkoop gezet maar ze liggen hier nog steeds. Er moet maar net iemand zijn die net dat zadel zoekt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:00

Wat wil die kennis er dan nog graag voor hebben? Of hebben jullie het daar niet echt over gehad.
Ik denk ook dat je met 50 euro nog blij moet zijn dat je het krijgt. Maar vraag me af of daar vraag naar is. Kan best wel eens een tijdje gaan duren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 00:04

Tja kennis verwacht dat het zwarte toch echt wel een merkzadel is en hoopte vooral voor dat zadel minstens 75€ te krijgen. Echter zal ik haar zondag dat Rancher zadel tonen en als haar zadel niks van merkplaatjes heeft is het dus een Rancher en zal ik eerlijk zeggen dat ze het dan best gewoon bij grof vuil legt.

Ik zie idd veel wintec te koop staan, zogezegd makkelijk door de verwisselbare boom, maar past toch niet op elk paard door een slechte pasvorm van de kussens.
Ik ben overgestapt op boomloos omdat dit bijna altijd op elk paard past. Ik zeg ook heel bewust "bijna" erbij. Ik had namelijk ook eerst een slecht Norton boomloos zadel van maar 150€ maar kon net zo goed op een stuk karton rijden. Dus heb nu twee boomloze zadels van bekende duurdere merken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:20

Je kan aan het hele zadel zien dat het een 'slecht' goedkoop zadel is geweest. Ik zou het bijzonder knap vinden als je iemand kunt overtuigen dat hij vaak is gebruikt, je ziet wel wat slijtage, maar de singelstoten lijken (goedkoop, slecht kwaliteit leer) weinig gebruikt.

Maar goed, dat gaan we er niet bij je inkrijgen. Gewoon op marktplaats flikkeren dat ding, en vooral er niet te lang bij stilstaan dat je een ondeugdelijk product verkoopt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:23

Wat heeft wintec te maken met het zadel dat je verkoopt?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:23

Marijke, dit is sowieso geen Wintec want wintec is tat kunststof en dit is duidelijk een lederen zadel. Om meteen de verwarring bij je kennis te verduidelijken :j
Zoals anderen al hebben gezegd is dit inderdaad een hele bizarre vorm van zadel en ga je hier geen enkel paard plezier mee doen. Dat ze er onderlinge wedstrijden mee heeft gereden, is geen garantie dat het een goed passend zadel is. Ik zou haar inderdaad aanraden de zadels niet te verkopen, of anders aan mensen die het zadel willen gebruiken om te strippen voor bijv zadelmaker-cursussen. De discussie boom/boomloos is hier niet zo op zijn plaats gok ik.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 00:37

Piekosjj schreef:
Marijke, dit is sowieso geen Wintec want wintec is tat kunststof en dit is duidelijk een lederen zadel. Om meteen de verwarring bij je kennis te verduidelijken :j
Zoals anderen al hebben gezegd is dit inderdaad een hele bizarre vorm van zadel en ga je hier geen enkel paard plezier mee doen. Dat ze er onderlinge wedstrijden mee heeft gereden, is geen garantie dat het een goed passend zadel is. Ik zou haar inderdaad aanraden de zadels niet te verkopen, of anders aan mensen die het zadel willen gebruiken om te strippen voor bijv zadelmaker-cursussen. De discussie boom/boomloos is hier niet zo op zijn plaats gok ik.
dat vetgedrukte is nog wel een goed idee eigenlijk.
Maar kan ik hem dan beter meteen via een advertentie zo plaatsen of een school benaderen hiervoor?

Over wel of niet vaak gebruikt: ik heb er zelf ook een tijd mee gereden op de haflinger. Pastte bij hem idd niet (te smalle boom).
En ook op de fjord heb ik er nog mee gereden.

Singelstoten zeggen echt niets over gebruik. Heb namelijk een barefoot (ja weer boomloos) London tweedehands. Het heeft lichte beschadigingen maar de singelstoten zijn ook zoals bij het zadel uit de startpost erg intact.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:37

Je kunt met zo een zadel ook prima een paard aan het zadel laten wennen, het druk op de rug..

Veel mensen gebruiken daar liever niet zijn goede zadel voor, dus ik denk dat iemand die paarden zadelmak maakt zeker wel interesse kan hebben, voor 'erbij'.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:49

renee16 schreef:
Je kunt met zo een zadel ook prima een paard aan het zadel laten wennen, het druk op de rug..

Veel mensen gebruiken daar liever niet zijn goede zadel voor, dus ik denk dat iemand die paarden zadelmak maakt zeker wel interesse kan hebben, voor 'erbij'.

tuurijk, om zo een jong ding te leren 'zadel = pijn'

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:54

Zoe_97 schreef:
renee16 schreef:

Dit is echt de grootste onzin, singel niet te strak en je zoekt uit naar boom, om te wennen niks mis mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:57

Eight schreef:
Zoe_97 schreef:

Dit is echt de grootste onzin, singel niet te strak en je zoekt uit naar boom, om te wennen niks mis mee.

dat is pas onzin. Een zadel moet gewoon passen enders doet het pijn, strakke singel of niet... Te smalle boom geeft druk aan de takken, een te brede valt op de schoft. Verkeerde kussens geven drukplekken, ze smal kussenkannaal kan blokeringen geven. Te wiijd kussenkanaal zorgt voor verkeerde spieropbouw. Maar geloof maar dat het gen kwaad kan hoor ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:17

Zolang je er niet op gaat zitten kun je zelfs een zadel met gebroken boom gebruiken voor het zadelmak maken. Geen probleem.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:39

Klopt, dit doet niet zeer, komt helemaal geen gewicht op namelijk ;)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:46

Het is idd geen Wintec. Je zou het zadel kunnen aanbieden als decoratie of als zadelmak maak zadeltje. Zonder dat er iemand op gaat zitten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:00

Aan het tussenkanaal is al te zien dat dit op geen paard past. Dat een paard er wedstrijden mee liep betekend niks behalve dat het een sterk paard is die waarschijnlijk vast in de rug zit.

Volgens mij zijn beide zadels ook tamelijk scheef, dus geen goed idee om dit te verkopen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:06

Thnx allemaal.
De discussie hierboven had niet gemoeten hoor. Maar wou er zelf iets over kwijt... Vind voor zadelmak maken dat dit soort zadels kan mits de boom wel past anders kan het alsnog ongemakkelijk zijn voor de pony bij aansingelen, maar idd ook zonder ruiter gewicht.

Ik zet ze hierom opnieuw te koop onder deze uitleg of voor zadelmakercursus. Aan een klein prijsje.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:20

Eh.... gaat het hier om hetzelfde zadel als waar jij net tegen mij in pb over zegt dat het zadel nog prima is?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:38

mamamier schreef:
Eh.... gaat het hier om hetzelfde zadel als waar jij net tegen mij in pb over zegt dat het zadel nog prima is?

:oo

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:44

Of het zadel van een kennis is of van jou, als het een prut zadel is. Zou ik het zelfs niet voor een kennis verkopen. Sorry hoor dan doet dat persoon het maar zelf. Maar k zou niet op mn geweten willen hebben dat er ergens een paard rond gaat lopen met zo een zadel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:49

Sjira schreef:
renee16 schreef:
Ik moet aan Kadet denken, deze liggen (helaas) niet zo hoog in prijs..

Jaa! Dat zadel had mijn verzorgpaard vroeger ook! (Was het merk vergeten...)

Bij kadet staat er duidelijk een merkje in,heb ik ook gehad heel heel lang geleden