welk zadel als je geen budget hebt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Re: welk zadel als je geen budget hebt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:09

Devoucoux! Zij maken naast springzadels ook heerlijke dressuurzadels! :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:10

Lastig te zeggen, wat voor het ene paard en ruiter fijn is kan voor de andere wel vreselijk zitten.
Ik denk dat je vooral een goede fitter moet weten te vinden die vakkundig en eerlijk is. Je ontkomt er niet aan om een zadel steeds te laten aanpassen of op den duur te vervangen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:14

Ik ben al jaren helemaal verliefd Silhouette. Die maken prachtige zadels en die zijn aanpasbaar via de fabriek. Heel goede garantie.

Verder kom ik veel in Engeland. Ideal Susannah past op heel veel paarden nog en ik heb ook genoten van de zadels van Frank Baines. En dan is er nog de County. Die is ook super met prima service.

Er zijn veel mogelijkheden. Custom mijn bezwaar is de enorm lange wachttijd en ik zie nog wel eens dat ze frictie hebben op de rug van de paarden. Wees daar kritisch op. Ik kom zelf regelmatig in Belgie en je mag de Silhouette proberen? Die heb ik momenteel een aantal van liggen. Ik weet een tweedehands zgan Ninon Schutte te koop. Wijde boom, 18 inch.

Groetjes,
Anouk

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:53

Jessix schreef:
Lastig te zeggen, wat voor het ene paard en ruiter fijn is kan voor de andere wel vreselijk zitten.

Dat dus. Het zadel is de verbinding tussen ruiter en paard. De onderkant moet goed op het paard passen, de bovenkant moet bij de ruiter aansluiten.

Zoals eerder genoemd heb ik nogal eens een ander paard en anders zadel onder m'n kont. Dat zijn veel dingen die tegelijk veranderen, maar inmiddels kan ik toch vrij aardig filteren waar het het paard is dat goed/minder goed bij mij past en waar het het zadel is dat niet helemaal goed met m'n achterwerk samen gaat. Een leuk paard is dan nog leuker als het zadel ook fijn zit :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:15

xLes schreef:
WoW ken ik een zeer ontevreden klant van, leerkwaliteit is niet zo denderend volgens haar, zadel is ipv zwart groen geworden...

Passier is zeker een goed merk, Stübben ook.
Zelf zit ik het lekkerst in mijn goedkope Ainsley. Zit echt heerlijk en past mijn paard perfect. Volgende wordt hier weer Ainsley als het past!

Dan weet diegene niet hoe ze haar wow onderhouden moet, invetten en föhnen en het zadel wordt weer zwart, wow gebruikt leer dat geheel geverfd wordt en de verf zit echt in het leer, goed onderhouden is het geheim,ik lees veel onwetendheid over zadels met lucht, verdiepen jullie je niet ergens in voor je wat roept?

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:59

Ik weet dat een zaak in scherpenzeel naast de gewone winkel ook een loods heeft met tweedehands spullen. Misschien kan je daar kijken,

Het heet Bos Ruitersportartikelen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:30

Heb net op custom gereden en mijn paard liep fijn, ik ben enorm aan het twijfelen, zelf zat ik beter op wow maar paard reageert op beide fijn... wow is wel duurder als ik nieuw wil kopen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:42

Hou er rekening mee dat je zelf idd ook lekker zit, als je gaat compenseren ga je ook je paard in de weg zitten, ik vind customs erg dwingend inde zit naar ruiter

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:50

Kay_Kim schreef:
Heb net op custom gereden en mijn paard liep fijn, ik ben enorm aan het twijfelen, zelf zat ik beter op wow maar paard reageert op beide fijn... wow is wel duurder als ik nieuw wil kopen...

EEn custom kan toch ook aan de ruiter worden aangepast??? Volgens mij kijken ze naar het hele plaatje, zadel en ruiter.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:06

Kijk ook eens naar Sella. Het laatste dat ik weet is dat hij ook met een nieuwe lijn bezig was die een vrijere zit heeft dan een aantal andere zadels van hem. :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:47

bigone schreef:
Kay_Kim schreef:

EEn custom kan toch ook aan de ruiter worden aangepast??? Volgens mij kijken ze naar het hele plaatje, zadel en ruiter.

Ja je kan de wrong kiezen en lengte zweetblad enzo maar mijn gevoel was beter op wow

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:57

Butet of Antares! Super zadels met een prachtige kwaliteit.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:14

Aanpasbaar, niets zo aanpasbaar als een thorrowgood zadel. Kent en masters is ook fijn. Op dat gebied zou ik voor zo een kiezen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:38

Thorrowgood, kent en masters zijn niet te vergelijken met wow hoor, onder en aan een wow zijn zoveel losse onderdelen die en vervangen en op meerdere manieren bevestigd kunnen worden, tel daar de aanpassing van lucht in 4 compartimenten bij op en je hebt een ongelofelijke hoeveelheid van mogelijkheden.
Ja ik ben een enorme wow fan, ik rij er al meer dan 10 jaar mee en meerdere paarden.
Ook zie ik wat een beetje verandering grote verschillen maakt in beweging en houding van ruiter

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:35

Zulke zadels wil je echt niet als je het budget (geen dus :+ ) van TS hebt. Dan kun je beter een paar keer wat meer geld betalen om iets aan te laten passen dan dat je zoveel op comfort en kwaliteit in moet leveren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:29

Ooh ik dacht juist dat het betaalbaar moest zijn. Half gelezen. Nee, dan is Wow heel fijn idd. Ben ook gek op Ninon Schutte zadels!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:06

Het is een wow geworden :)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:11

Ik heb een kentaur. Heel fijn zadel en blijft aanpasbaar. Misschien ook een optie. Mijn paard heeft een lastige rug en dit zadel ligt perfect met een paar aanpassingen

Edit. Je hebt al eentje gekozen super fijn!!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:18

Als ik een eindelios budget heb dan wil ik graag een strada zadel (mits dat op mn paard past natuurlijk) heb ook al mezelf ingelezen in de wow zadels maar strada klinkt nog beter http://www.stradazadels.nl

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:36

Had ik nog nooit van gehoord maar lijkt me inderdaad ook wel een fijn concept, alleen niet zoveel modellen, de wow zat ik zelf ook super op, daarom de knoop doorgehakt! Ook door de aanpasbaarheid

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:46

Ha, heb je al beslist? Mocht ik geld genoeg hebben, kwam hier een Schleese...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 14:51

tess_84 schreef:
Ha, heb je al beslist? Mocht ik geld genoeg hebben, kwam hier een Schleese...

Ja, wow

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:58

Kieffer vind ik zelf heel fijn rijden