Ik ben nog op zoek naar een donkerbruine KN Symphonie, heb een zwarte en die bevalt prima, maar vind bruin zo mooi op m'n koffievos.
Anoniem
Geplaatst: 17-12-15 22:28
Zo leuk om al dat bruin voorbij te zien komen! Dat is volgens mij nu echt de uitzondering. Ik ben ook gek op bruin tuig. Helemaal op schimmels, dat maakt ze wat minder hard.
Hier een paard en zadel die samen nog een stukje lichter moeten worden. Het paard wordt wit en het zadel (een Ghost) is van bruin vetleer dat in het gebruik steeds lichter zal worden. Met een beetje geluk komt de kleur dan uiteindelijk richting naturel/cognac.
Flabbergast
Geplaatst: 17-12-15 22:49
Ik heb een donkerbruine Hulsebos, Equestor en Arthur Kottas, alleen de laatste verkleurd iets op het zweetblad.
listiglistje
Geplaatst: 18-12-15 00:27
Picasso schreef:
Ik ben nog op zoek naar een donkerbruine KN Symphonie, heb een zwarte en die bevalt prima, maar vind bruin zo mooi op m'n koffievos.
Dat was mijn oude zadel staan toch best vaak te koop!
Zidore
Geplaatst: 18-12-15 01:48
ik heb deze gehad maar lag niet meer lekker op m'n paard, qua kleur mooi zadel
Ik hoop dat ik 'm van de kerstman krijg listiglistje! Zo niet; dan koop ik 'm lekker zelf. Vind het gewoon een fijn zadel, heb intussen twee KN Symphonie zadels gehad en ze bevallen mij prima.
Fem
Geplaatst: 18-12-15 12:21
Ik ben ook verknocht aan mijn bruine zadel.. Zolang ik mijn huidige pony heb wil ik absoluut geen zwart zadel meer !
zo kocht ik 'm 1,5 jaar geleden..
En redelijk recent.. heb geen goede foto, zal vanmiddag eens maken
en ook ik houd juist van het feit dat bruin een andere (in mijn geval warmere) kleur krijgt naarmate het ouder wordt..
Zo grappig, want (en volgens mij is dit al eerder genoemd in dit topic) vroeger reden we (ja zo oud ben ik al) eigenlijk alleen maar op bruine zadels. Op een gegeven moment kwamen de zwarte zadels in de mode en wilde iedereen een zwarte. Heb ik ook aan meegedaan. Nu terug naar bruin voor het ene paardje, de andere mag met zwart blijven lopen.
Dit is mijn (donker)bruine Sommer Diplomat Exclusive DS met een cognac biesje
Hier heb ik hem net:
Dit is een recentere foto, zadel is nu bijna een jaar in gebruik:
Verkleuring valt erg mee, niet meer dan bij een zwarte. Vond het wel moeilijk om een bijpassend hoofdstel te vinden. Er zijn zoveel verschillende tinten bruin ..... had eerst een bij van het merk Dyon, zie 2e foto, maar nu heb ik er een Kingsley in de kleur Ebony bij en die kleur komt nagenoeg overeen
Moratoetje, wow hij ziet er nog uit als nieuw. Alleen zo aan de singelstoten zie je dat ie is gebruikt. Idd de juiste kleur bruin erbij zoeken is echt een ramp. Ik kan maar geen vergelijkend hoofdstel vinden bij mijn Sella zadel bruin.
stephlayy
Geplaatst: 18-12-15 17:40
Ik had mijn pony helemaal in het bruin. Het kost wel wat opletten maar opzich in het zonlicht valt de slijtage hetzelfde op als op een zwart zadel. Ik gebruikte vloeibare bruine zadelvet en zadelzeep. Het onderhoud is hetzelfde alleen moet je andere producten kopen die de kleur van jou zadel matchen. Ik vind bruin veel eleganter staan dan zwart en op bepaalde paarden valt het heel mooi op.
Moratoetje
Geplaatst: 18-12-15 19:51
Ik onderhoud mijn zadel met leerreiniger van NAF en leercreme van NAF. Probeer het minimaal 1x per maand goed te behandelen.
Monatoetje, wauw wat een mooi zadel, ik vind dat dekje ook heel gaaf, waar heb je die gekocht en die beschermhoesjes voor de beugels, kun je die overal kopen?
De hoesjes van BR, die kun je bijna in elke ruitersport kopen (epplejeck en divoza hebben ze liggen)
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-12-15 23:40
Wel een foto van een bruin zadel, maar was een leenzadel, dus is weer retour gegaan.
Na veel ellende, niet passend maatzadel bij gewoon een zwart zadel uitgekomen, want die lag goed. Dus op basis daarvan de keuze gemaakt. Maar ik vind bruin wel mooi.
Moratoetje
Geplaatst: 23-12-15 15:32
Heel misschien komt mijn geliefde bruine zadel te koop Ik heb heupdysplasie en zal misschien een ander zadel moeten met een smallere twist, maar dat wordt als het aan mij ligt weer een bruine Heb ook net heel mijn wedstrijdoutfit hier op aangepast
Ben ook benieuwd naar je wedstrijd outfit, is wellicht een ander topic maar wel leuk om te zien wat iedereen er ij bedacht heeft!
Moratoetje
Geplaatst: 23-12-15 17:07
Heb eigenlijk 2 bijpassende wedstrijd-outfits
- Lichtbruin jasje met donkerbruine accenten - Offwhite rijbroek en handschoenen - Bruine cap - Bruine laarzen - Creme dekje met bruine rand en - Bruin/zwart gestreept jasje - Witte rijbroek en handschoenen - Bruine cap - Bruine laarzen - Wit dekje met bruine rand
LoveHorses00
Geplaatst: 24-12-15 20:39
Ik heb ook een bruin zadel. Met een bontje en het zit heerlijk. En ik maak hem na het rijden schoon met een gewoon nat doekje. En als ik hem echt goed schoon ga maken gebruik ik soms ook wat schoensmeer (Nartuurlijk wel bruine schoensmeer). Dan glimt tie weer een beetje. en bontje was ik gewoon in de wasmachine.
Lolala73
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-16 21:33
Eindelijk mijn zadel is binnen, wat ben ik er blij mee! Wel even wennen maar dat gaat vast goed komen!
Mooi zadel! Is het Australian nut of dark havanna? Mijn dochter heeft ook een bruine optoming op een vos. Met gouden randjes! Ik zal haar vragen die te posten. Die kan beter foto's plaatsen dan ik.
lailapri
Geplaatst: 03-03-16 23:14
Vroeger had ik een oud Lewa zadel bruin, alleen de zitting en kniewrongen wat verschoten van kleur maar zweetbladen ed waren nog mooi.
Nu heb ik een sinds een week een ruiz diaz. Niet de standaard bruin en deze kleur staat ook noet op hun site. Hoofdstel erbij is br tobacco en beugelriemen cognac seabis.