Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
biscaya schreef:Iemand een logische verklaring waarom ik nu rechter op t paard zit nu zadel iets scheef is opgevuld? Het paard en ik zullen niet veranderd zijn in 1 dag..
knollentuin schreef:Het zal niet zoveel te maken hebben met cair of wol, maar meer met de vorm van de kussens in combinatie met de boom.
Sizzle schreef:biscaya schreef:Iemand een logische verklaring waarom ik nu rechter op t paard zit nu zadel iets scheef is opgevuld? Het paard en ik zullen niet veranderd zijn in 1 dag..
Dan zijn doorgaans gewoon de schouders of de spieren ongelijk ontwikkeld.
De vulling compenseerd nu daarvoor.
Is geen hogere wiskunde zeg maar
smurffie schreef:Eigenlijk is wat je gezien hebt gewoon de werking van cair.
, al lijkt het mij ook wat vreemd dat men zegt dat de pasvorm van het zadel goed is terwijl dit niet zo zou zijn. Dat wil er bij mij niet in eigenlijk.Tenslotte hebben zij niks te verliezen. Ik geloof wel dat een Cair een ander zicht/gedragingen heeft qua rijden dan een wol gevulde. We hebben het niet over hetzelfde vul materiaal...lijkt mij tenminste. Sizzle schreef:biscaya schreef:Iemand een logische verklaring waarom ik nu rechter op t paard zit nu zadel iets scheef is opgevuld? Het paard en ik zullen niet veranderd zijn in 1 dag..
Dan zijn doorgaans gewoon de schouders of de spieren ongelijk ontwikkeld.
De vulling compenseerd nu daarvoor.
Is geen hogere wiskunde zeg maar
biscaya schreef:Dan zijn doorgaans gewoon de schoud
precies, je moet er gewoon aan rijden. Sterker nog, scheef opvullen kan ook meer gaan drukken. Wat atrofie tot gevolg kan hebben. Ik denk dat je paard juist enorm scheef is, of dat je hem misschien scheef rijd. een scheef paard kan wel gewoon recht staan, het heeft te maken met voorkeur spieren. Net zoals wij bv rechts handig zijn, wil het niet zeggen dat ik met links niets kan. maar ik heb een voorkeur voor rechts. Deze spieren zijn dan ook van nature meer ontwikkeld, niet alleen in kracht maar ook in coördinatie.
Uiteraard zal dit met ongelijke bespiering te maken hebben..Het rechtrichten is gelukkig 4 jr geleden op mn pad gekomen en we doen er alles aan om dit paard rechter te krijgen..Helemaal recht is een illusie dat lukt niemand..grootste verandering is dat het paard sinds 4 jr zuiver loopt.. Ik heb les van gerenommeerde instructrice die echt aan alle details denkt..Mijn paard is een rechts gebogen paard waarbij het linkerachterbeen t zwakkere is, ze heeft de neiging om op haar linkervoorbeen te vallen..
Ik zal haar zeker lichamelijk laten checken..De mensen die haar tot nu toe gecheckt hebben zien niets abnormaals aan dit paard..makkelijke rug..weinig schoft, rondgeribt.. Er aan rijden doe ik absoluut!