De zoektocht naar de perfecte sidepull...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 00:49

Ik denk dat ik er voorlopig uit ben ik wil heel graag dit hoofdstel (zonder dat op de frontriem) : Ga dan ook kijken of er iemand is die dit type hoofdstel voor mij op maak zou kunnen maken (suggesties hoor ik graag!) Want ze hebben alleen full en dat is veeeeel te groot :( En ik wil de bitriempjes ( in dit geval dus geen bitriempjes maar jullie snappen het idee!) graag als blinde sluiting

Waarschijnlijk gaan deze neusriemen passen, en anders moet ik die ook op maat laten maken, maar dit zijn wel mijn combinaties zoals ik het in mijn hoofd had! Nu nog aanschaffen/laten maken en eens gaan zien of dit prettig is!

Afbeelding

En dan in combinatie met deze sidepull :

Afbeelding

En ik wil deze hack uit gaan proberen, uiteindelijk na lang wikken en wegen toch voor deze ipv de bloem

Afbeelding

Anoniem

Re: De zoektocht naar de perfecte sidepull...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:21

Ziet er mooi uit. Vraag me alleen af of dat soort constructies niet schuiven?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:50

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:03

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 13:11

Ja dat schuiven zal zeker met een hack wel meevallen, ik denk zelfs met de sidepull ook want als je hem gewoon netjes op maat bevestigd en je normaal ermee rijd en er niet aan gaat sjorren is er geen reden om te schuiven.

Superfijn dat je een fijne ervaring hebt met deze combi! Altijd fijn om ervaringen te horen.

Ik ben toch bang dat mijn pony van 1.42 met heel fijn koppie toch echt te kort gaat komen voor dit hoofdstel (wil de neuriem namelijk wel hoog kunnen hangen en de lengte die op de officiële dealer van deze hoofdstellen staat (heb de webshop gevonden die deze dingen doorverkoopt aan art of riding etc) gaat het niet werken daarom baal ik zo want ik koop liever gewoon kant en klaar.

Voor de sidepull is juist dat kaakriempje ook heel fijn, zo'n driehoek structuur doet weinig vind ik persoonlijk.. zie het bij iedereen alleen maar in de weg zitten (ervoor zorgen dat t bakstuk zowat in het oog van het paard zit) en dat de neusriem raar is opgehangrj hij gaat een beetje omhoog staan bij veel hoofdstellen. Vind het ook vrij weinig toevoeging voor de stabiliteit.. micklem heeft het ook niet die heeft ook alleen de kaakriem en neusriem en die ligt ook onwijs stabiel!

Maar wil graag beide uitproberen en dan zie ik wel welke fijner rijd haha!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:29

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:37

Geen idee of deze al genoemd is, maar ik ben verliefd op de sidepull contour van barefoot http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... ntour.html ik heb de conour jewul, alleen die is kaakgekruist maar is super fijn leer, super lekker zacht onderlegt en heeft een uitsparing bij de oren.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:03

dorientjuh schreef:
Wat betreft schuiven: je zou van Barefoot ook alleen het elastische kinriempje kunnen kopen: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Nieuw ... param=hack

Een gewone kinriem van leer zal deze functie ook vast wel hebben hou nooit zo van elastiek want dat heeft het gevaar dat je het te strak aan gaat trekken.

@maartje

Is niet echt wat ik zoek (sowieso geen andere functie dan sidepull) en die keelriem is erg overbodig want dat zoek ik niet en hij heeft geen kaakriempje helaas.

Kan natuurlijk voor jou het goede hoofdstel zijn maar heb deze al eerder bekeken en is niet echt wat ik zoek!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:21

Is het erg dan dat een hoofdstel ook geschikt gemaakt kan worden voor met bit oid? Want contour physio van barefoot heeft wel een goede kaakriem.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:53

Ook al zou het wel zijn wat je zoekt kom je kwa maat waarschijnlijk ook niet uit de voeten met de barefoot sidepull...
Ik heb een ijslander met geen idioot fijn hoofdje... maar ik verkoop de barefoot sidepull ivm te groot.
Heb hem op het allerkleinst staan en dan is het maar net aan passend.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:02

Maartje1990 schreef:
Is het erg dan dat een hoofdstel ook geschikt gemaakt kan worden voor met bit oid? Want contour physio van barefoot heeft wel een goede kaakriem.

Qua maat komt het zowieso niet uit. En nee ik zoek juist iets wat alleen zonder bit is, hoofdstellen met bit heb ik zat.

Die physio vind ik echt spuuglelijk (heb ik al eerder in dit topic gezegd volgens mij want hij is al eerder als optie gegeven) het is gewoon totaal niet wat ik zoek of in mijn hoofd heb. Barefoot is een fijn merk maar helaas niet voor mijn paardje weggelegd ivm de lastige maat.

Sonja_vR schreef:
Ook al zou het wel zijn wat je zoekt kom je kwa maat waarschijnlijk ook niet uit de voeten met de barefoot sidepull...
Ik heb een ijslander met geen idioot fijn hoofdje... maar ik verkoop de barefoot sidepull ivm te groot.

Klopt helemaal! Het is gewoon zo vervelend dat maten voor de kleinere paardjes er gewoon bijna niet zijn... alsof er geen volwassenen zijn met kleinere paardjes en pony's die ook bitloos rijden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:17

Ik heb de kleine maat en nog is het net wel net niet...
De sidepull neusriem ook op zijn kleinst en dan zit er nog net te veel beweging in.
De haf en 1 van de twee andere ijsjes op stal passen hem wel, maar je moet gewoon echt een volle cobmaat nodig hebben ...
Had ook echt niet verwacht dat het te groot zou zijn.

Verder vind ik het een heel fijn ding, kwaliteit en afwerking heel mooi concept vond ik juist ook mooi qua uiterlijk maar helaas maattechnisch gewoon niet handig voor de mijne.

Dus ik lees dit topic dan ook fanatiek mee om opties te bekijken :)

Wil dienvan kieffer ook wel in het echt zien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:02

Ik vind m ook spuuglelijk :') maar had je reactie niet gelezen. Succes iig met je zoektoch naar een fijne sidepull!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:13

Maartje1990 schreef:
Ik vind m ook spuuglelijk :') maar had je reactie niet gelezen. Succes iig met je zoektoch naar een fijne sidepull!

Haha maakt niet uit! Dankje! Komt vast goed! :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:24

Duality schreef:
Ik denk dat ik er voorlopig uit ben ik wil heel graag dit hoofdstel (zonder dat op de frontriem) : Ga dan ook kijken of er iemand is die dit type hoofdstel voor mij op maak zou kunnen maken (suggesties hoor ik graag!) Want ze hebben alleen full en dat is veeeeel te groot :( En ik wil de bitriempjes ( in dit geval dus geen bitriempjes maar jullie snappen het idee!) graag als blinde sluiting

Waarschijnlijk gaan deze neusriemen passen, en anders moet ik die ook op maat laten maken, maar dit zijn wel mijn combinaties zoals ik het in mijn hoofd had! Nu nog aanschaffen/laten maken en eens gaan zien of dit prettig is!

[ [url=m/unqAT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan in combinatie met deze sidepull :

[ [url=m/mPpLZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik wil deze hack uit gaan proberen, uiteindelijk na lang wikken en wegen toch voor deze ipv de bloem

[ [url=m/HBATvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

waar is die zacht onderlegde sidepull te koop?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:34

Art of riding webshop

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:53

Sonja_vR schreef:

Hi hi ik heb net even gekeken naar je advertentie en naar de beschrijving op barefoot. Ik vrees dat het kleine maatje dat bij jouw ijs net te groot is, bij mijn ijs niet eens dicht kan. :') Ik heb echt full nodig voor alles behalve de bakstukken. Deze week een halster-hoofdstel-sidepull van nylon overgenomen van iemand met een ijs met grof hoofd naar haar idee. Doe ik hem aan bij mijn ijs. Alles in het laatste gaatje behalve de bakstukken die zaten op het 1 na laatste. Neusriem net te strak, keelriem veel te strak. M.a.w ik heb een ijs met trekpaardhoofd of de andere ijsjes hebben toch niet zo'n grof hoofd als beweerd wordt. ;) En dan weten dat de andere ijs op de wei een nog groter hoofd heeft. :')

Ik heb stiekem eens in je profiel gekeken maar ik vind ze allemaal een fijn hoofdje hebben hoor... :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:10

Ik heb geen idee of er een up to date pic van Gull tussen staat ? Hihi.
Ik moet zeggen dat die barefoot die ik nu heb echt heul groot kan, vind het ook echt geen cobmaatje om te zien kwa lengtes die ik nog over heb
:=
Haar moeder had wel netjes een standaard maat cob... maar die had echt een typish hoofd(duidelijk haar vader) schoenendooskoppie noemden wij het altijd heel liefkozend :')

Ik heb er trouwens nog maar 1... de dochter van de donkere dame in profiel
Zal de bf eens opmeten voor de gein.
Ben wel.benieuwd hoe groot hij feitelijk is
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-11-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:12

Wat een mooi hoofdstel. Klopt het echter dat de bakstukken maar aan één kant te verstellen zijn?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 21:15

magda_90 schreef:
Wat een mooi hoofdstel. Klopt het echter dat de bakstukken maar aan één kant te verstellen zijn?

Oei, dat was me nog niet opgevallen goed dat je het zegt, als ik hem laat maken moet ik daar even aan denken!

Zit al te denken kan ook dit kopen
http://www.artofriding.nl/nl/hoofdstel_basic

En dan t losse kaakriempje erbij nemen
http://www.permicavallo.nl/kaakriem.php

En dan evengoed die 2 verschillende neusriemen, maar hij is dan mooi zelf in mekaar te knutselen :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:36

Ik ben uiteindelijk toch voor het hoofdstel van art of riding gegaan, met de sidepull neusriem, en ik het als extra die ster hack erbij genomen! En wat een heerlijk hoofdstel. Hele fijne pasvorm, alleen een kaakriempje dus helemaal zoals ik wilde. De sidepull past heel mooi en ligt heel stil en stabiel, heb hem al lekker uitgetest!

Ook heeft het hoofdstel dus wel aan 2 kanten gespen om te verstellen! Ik ben er helemaal blij mee, veel fijner eigenlijk dan mijn micklem!

Ik wilde toch even laten weten wat het uiteindelijk geworden was! Zal van de week eens een foto maken en plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:25

En de ster hack hoe bevalt die dan?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:28

Anoniem schreef:
En de ster hack hoe bevalt die dan?

Die heb ik nog niet uitgeprobeerd :P Iets met een paard die 24/7 buiten staat en een bak die compleet blubber is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:32

Jammer haha, ik ben er benieuwd naar..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:45

Ik zal hier ook mijn bevindingen plaatsen als ik die gebruikt heb! :D