En het echt heel stevig is als dat nodig is en goed zit en blijft zitten....ter overdenking

de ene vind het vreselijk en de ander vind het een apart mooi ding, maar paard lief verkiest dus deze boven een standaard hoofdstel!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

smurffie schreef:Kaula schreef:Van Rijs komt geen tweedehands zadel bij je passen aan huis onder de 750,-, dus als dat je plan was valt die af.
Overigens denk ik dat in die prijsklasse beter een zadel op marktplaats kan kopen en die kan laten nakijken door een zadelpasser. Als het echt heel slecht ligt zie je dat meteen en hoef je er ook geen passer bij te halen.
Eerlijk gezegd zou ik ook liever voor paard z'n comfort gaan dan voor eigen comfort. Ook als ze zo jong zijn moet het zadel gewoon goed passen.
Hoe kom je daar bij dat van rijs dat niet doet? Want bij mij is dat dus wel gebeurt..
) heb m destijds via hypo gekocht maar ze zijn ook online wel te bestellen volgens mij (ik had gegoogled op passier anatomische neusriem)