zadel hoofdstel en laarzen nieuw... help..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:46

van hoofdstel was ik ook altijd goedkoop en vervangen...nu heb ik sinds kort n jong paard lees pony en heb de rambo macklem en die bevalt me echt zoveel beter omdat paard lief er geweldig op reageert.
En het echt heel stevig is als dat nodig is en goed zit en blijft zitten....ter overdenking ;)

de ene vind het vreselijk en de ander vind het een apart mooi ding, maar paard lief verkiest dus deze boven een standaard hoofdstel!

ImLucky

Re: zadel hoofdstel en laarzen nieuw... help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:19

ik lees op de website ook dan weer dat ze niet aan huis komen, dan weer dat ze het wel doen, dus heb ze donderdag een bericht gestuurd over hoe en wat, heb hier nog steeds geen reactie op, is dat normaal dat het zo lang duurt of kan ik beter even bellen?
tuurlijk ga ik voor paard comfort maar zeg nou zelf beest is nog zo puppy dan ga ik geen nieuw zadel op maat laten maken, probeer jij je zadel van 1000 eur maar eens voor 800 eur op marktplaats te verkopen, ervaring leert mij dat het niet te doen is, 2e hands zadel dat gewoon goed past kan ook prima zijn, als hij uit gegroeid is wil ik er wel een op maat laten maken maar dat is nu gewoon zonde van je geld.
iemand ervaring met starho? ik wel maar ben daar toen 1 keer geweest en toen dat zadel (225 eur 2e hands) na 3 of 4 jaar niet meer paste heb ik via via een ander zadel overgenomen, dus ik weet niet hoe soepel ze zijn met terug kopen van zadels, ik zal wel weer net de pech hebben dat hij er over een half jaar uit groeit ofzo

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:30

Je kunt ze beter bellen, dan bellen ze eventueel terug om je in te plannen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:32

Voor €400 kun je best een leuk tweedehands zadel vinden. Mijn zadel kostte 450 en ik heb er bijna twee jaar mee kunnen rijden en toen was m'n paard eruit gegroeid. (JC Saphir) Mocht het zo zijn dat er niet een zadel in die prijsklasse is, dan zou ik gewoon 100 à 200 euro van je laarzen afhalen. Voor 400 heb je namelijk al behoorlijk mooie goede laarzen. Maar ik denk dat je met €400 echt wel een eind komt hoor.

En dan nog een hoofdstel. Er zijn zoveel verschillende hoofdstellen! Genoeg keus :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:46

Van Rijs komt bij ons wel gewoon thuis! Maar misschien dat er een max aantal kilometers aan zit.
En zou als ik jou was gewoon even bellen. Wachttijd bij hun is soms 2 maanden.

Maar zit er geen zadelmaker in de buurt bij jou? Anders in Brabant ofzo?

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 19:30

er zit er een zo goed als naast de deur maar heb niet zulke fijne ervaringen met haar, daarbij is haar assortiment heel klein

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:44

smurffie schreef:
Kaula schreef:
Van Rijs komt geen tweedehands zadel bij je passen aan huis onder de 750,-, dus als dat je plan was valt die af.
Overigens denk ik dat in die prijsklasse beter een zadel op marktplaats kan kopen en die kan laten nakijken door een zadelpasser. Als het echt heel slecht ligt zie je dat meteen en hoef je er ook geen passer bij te halen.

Eerlijk gezegd zou ik ook liever voor paard z'n comfort gaan dan voor eigen comfort. Ook als ze zo jong zijn moet het zadel gewoon goed passen.

Hoe kom je daar bij dat van rijs dat niet doet? Want bij mij is dat dus wel gebeurt..

Dat staat ten eerste gewoon op hun eigen website vermeld en ten tweede is mij dat telefonisch doorgegeven.
Ik zou er dus maar eerder vanuit gaan dat je een uitzondering bent dan dat ze het standaard doen.

Overigens heb ik ze daar een week geleden over gesproken, dus kan zijn dat dat tussen jouw tijd en mijn tijd is veranderd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:47

Oke ik bestook je met een hoofdstel met gevormde neusriem (bitringen komen er niet langs).

Ik ben er heel blij mee, zou niet zonder willen!

Op de 2e foto had ik de neusriem een gaatje omlaag gedaan om te kijken hoe dat stond. Maar 1tje hoger zoals op de 1e zit ie toch fijner.

Afbeelding

Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:05

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 15:49

Waar heb jij je hoofdstel vandaan @S_en_Z deze heefd die inkepeng voor het bit veel minder als die andere die ik had gezien

@taverno dankjewel!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:02

Dit is een hoofdstel van Passier, zit alleen een andere frontriem op

(Dit is m met originele frontriem, alleen wel een ander kopstuk, ik wou geen anatomisch kopstuk :) ) heb m destijds via hypo gekocht maar ze zijn ook online wel te bestellen volgens mij (ik had gegoogled op passier anatomische neusriem)

Afbeelding

Nog een x die van mij, iets makkelijker kijken denk k

Afbeelding

Leer voelt heerlijk aan, neusriem lekker stug en binnenleer (op t hoofd) lekker zacht. Goed schoon te houden. Dit is de eerste sperriem die ook tot nu toe (na dik jaar intensief gebruik) nog netjes blijft. Die van mn andere hoofdstellen werden bruin als ik ze schoonmaakte (mijn paard schuimt lekker haha)

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:34

Zo op de fotos lijkt die inkeping een stuk minder overdreven dan het verkoopplaatje zegmaar zo vind ik het echt mooi!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:17

Ja je verkijkt je er al snel op dat er nog n bitje aan moet :P