[WN] Iets bestellen uit USA, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Iets bestellen uit USA, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:58

Maar ook voor de winkeliers wordt het dus duurder, dus iets met dezelfde kwaliteit zal via de VS altijd goedkoper blijven.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:58

Ik heb twee Len Brown pads uit de USA laten komen via PayPal en usps. Ging voortreffelijk, inklaringskosten kon ik aan de deur bij bezorging voldoen. Inderdaad een item wat je nergens in Europa kan krijgen.

Oh ja, en de kuisheidsgordel voor de hond ook. Alleen in de USA te verkrijgen en werd keurig bezorgd in een enveloppe. Toen geen inklaringskosten hoeven te betalen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:03

DubbelDun schreef:
Maar ook voor de winkeliers wordt het dus duurder, dus iets met dezelfde kwaliteit zal via de VS altijd goedkoper blijven.

Winkeliers kopen vaak bulk in en grote bedrijven in de vs en in NL hebben vaak contracten met verschillende koeriersbedrijven waardoor het voor hun allemaal een stuk voordeliger kan ;)

In sommige gevallen ben je zelfs duurder uit tegenwoordig als je in de vs koopt. Al zal dat niet veel schelen, ook niet als het goedkoper is. Alleen kleine post dingetjes zullen goedkoper uit kunnen vallen.

DubbelFun

Re: Iets bestellen uit USA, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:06

Een zadel is anders van daar inkl. verzending en invoer nog dik een paar 100 euro goedkoper :D
De verzending van een hoofdstel of pad is idd duur, maar vaak wordt er ook een dure manier van verzending aangeboden.
Ik zie op ebay iig nog voldoende koopjes voorbij komen :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:08

Ik heb ooit 2 dingen uit Amerika besteld, via iemand van daar. Het 1ste is volledig terug betaalt, omdat het te laat was op het adres in USA zelf. Het 2de was gewoon op tijd. Beide zijn daarna samen verstuurt en heb ze nooit aangekregen.. Gelukkig dat het maar een 15 euro is, dat ik nu kwijt ben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:09

Vanuit Amerika wordt er ook gekeken naast het gewicht naar het volume van een pakket, daardoor kan een zadel wel duurder uit vallen kwa verzending ;) En dat kan nog eens vies tegen gaan vallen bij inklarig als de formaten niet juist zijn opgegeven bijvoorbeeld ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:13

Bij USPS heb je een max. aan wat er aan doosgrootte verzonden mag worden, maar de verzendkosten gaan per gewicht.
Bij inklaring kijken ze dus naar deze verzendkosten + de aanschafprijs.

Ik ben bijv. benieuwd wat een dergelijk hoofdstel (Tough-1) tegenwoordig in een NL-winkel zou kosten
Afbeelding