Indy_Mouse_9 schreef:Ik ben gefascineerdHet leek in eerste instantie een beetje een domme vraag, maar nu ik er over nadenk, lijkt het me eigenlijk dat alle bitten zo (móeten) zijn om in het midden te kunnen scharnieren. Mooie vondst TS!
Het uiteinde van het ene bit-deel is namelijk het scharnierpunt, en het andere bit-deel is langer om daar omheen te kunnen scharnieren.
Zo te zien, als je meet vanaf de ring van het linkerdeel tot het scharnier-rondje en het rechterdeel vanaf het midden van het rondje-dat-scharniert tot de ring, heb je wel dezelfde afmetingen. Vanaf het scharnierpunt van het bit naar de ringen is dus dezelfde afstand voor beide delen van het bit.
Op de foto waar je het rechterdeel meet, zie je idd dat de afstand vanaf 'de buitenkant van het kleine rondje' naar het midden van dat rondje 1cm is. Als je die niet mee telt zijn de beide afstanden 6.5cm
Ja mee eens, bij mijn bitten scheelt het ook zowiezo 8 mm en dus bijna een cm. Niks mis mee dus.
Het leek in eerste instantie een beetje een domme vraag, maar nu ik er over nadenk, lijkt het me eigenlijk dat alle bitten zo (móeten) zijn om in het midden te kunnen scharnieren. Mooie vondst TS!