Wie heeft ervaring met Schutte zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:05

Dyonne schreef:
Dorien66, ik begrijp de berekening, maar het is natuurlijk ook een stukje service.
En je wilt toch wel 1-2x per jaar een check up van het zadel. Mijn huidige zadel is al meermalen aangepast in een half jaar. Kwam wel door de rugblessure natuurlijk.

Service: ja natuurlijk. Maar kom op zeg, ze wordt er echt niet rijk van. Wat wil je dan? Dat ze nog minder eraan over gaat houden en dus een keer stopt? Ik vind echt dat ze geen rare bedragen rekent. En niemand is verplicht met haar in zee te gaan... (Dit bedoel ik niet persoonlijk hè, jij bent toevallig een - voor jouzelf hele vervelende - uitzondering.)
1 of 2x per jaar is voor mijn geen vaste stelregel. Ik hou het zelf in de gaten en toevallig was het de laatste keer pas na anderhalf jaar 'nodig' (tussen aanhalingstekens, want er hoefde maar heel weinig gedaan te worden, had best wat langer door kunnen rijden). Maar je hebt gelijk, ook ik raad iedereen altijd 1x per jaar aan, gewoon om zeker te zijn. Want niet iedereen voelt goed of er iets mis is.

daffodil

Re: Wie heeft ervaring met Schutte zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:18

Ik ben intens tevreden met mijn zadel wat door haar gemaakt is. Overigens heb ik hem via Willem van Wijk besteld van Van Wijk Zadels. Willem is mijn vaste zadelmaker en toen duidelijk werd dat mijn paard wéér uit zijn zadel gegroeid was en er geen oplossing meer mogelijk was, kwam hij met de mogelijkheid om een zadel op maat te laten maken door zijn voormalig collega Ninon. Hij heeft hem zelf aangemeten, zij heeft hem gemaakt. De vervolgafspraken heb ik met hem gemaakt en er zat een normale levertijd op, tenminste voor mij normaal voor een volledig op maat gemaakt zadel (ongeveer 3,5 maand). Ik heb een klein dingetje gehad aan het zadel waarvoor ik vorig jaar, toen ik toch voor de vierdaagse in Epe was, bij Ninon langs geweest ben en dat heeft ze heel vakkundig en snel onder garantie verholpen.

Ik heb er een wereldzadel aan, mijn paard loopt er super onder en ik vind de prijs voor een volledig op maat gemaakt zadel echt om te lachen, zeker vergeleken wat ik daarvoor uitgegeven heb aan elke drie jaar een nieuw zadel bij Van Rijs en dat elke 4/6 maanden aan heb moeten laten passen met de kosten van dien.

Willem komt nu bij ons op stal elk jaar ter onderhoud en dan ben ik voor een simpele nakijkbeurt ongeveer 60 euro kwijt en dan kan ik er weer een jaar tegenaan.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:01

Nu een CB zadel, relatief onbekend. Maar ja, hij liep er gelijk beter mee weg dan het andere zadel.

Dorien, daarin heb je gelijk. Ik heb ook voor haar gekozen vanwege de goede ervaringen. Des te vervelender dat het zo mis gelopen is.
Qua kosten ben ik nu meer dan 1000 euro kwijt geweest aan extra kosten, dus daar had ze heel wat voor langs kunnen komen. Helaas was de zadel qua boom, kussens en opbouw niet geschikt voor mijn pony.
Zelf vond ik het lange wachten tot er iemand langs kon komen wel een bezwaar. Want de paardenrug kan zeker op jonge leeftijd veel veranderen. Maar daarin speelt ook mee dat we niet vlakbij wonen en ze dan alles op routes in wil plannen.

daffodil, prijs voor een op maat gemaakt is inderdaad netjes. Hoe lang heb jij het zadel nu?
Dat vond ik namelijk wel spannend hoe lang het goed zou liggen. Dat blijft toch altijd spannend.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:08

Dorien66 schreef:
Ik heb sinds april 2012 een Sentrix op mijn merrie en we zijn zeer tevreden. Als ik een minpuntje moet noemen, is het de kleur die ik heb gekozen. Mijn zadel is bruin/zwart, en op het bruine zie je erg veel. Ieder spatje regen zie je zitten. Nou zijn Linde en ik geen mietjes, dus zit mijn zadel vol regenvlekjes :( Als ik een nieuw zadel zou moeten, zou het wel weer een Schutte worden, maar niet meer bruin.

Foutje: sinds april 2011.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:02

Ik moest het even terugzoeken maar sinds mei 2012 en ik overdreef dus met met 3,5 maand wachttijd want ik las terug dat ie in maart bij mei geweest is om aan te meten en eind mei had ik m in huis. Vervolgens ben ik in juni de eper paardenvierdaagse gaan rijden en dat wilde ik eigenlijk met mijn oude zaden gaan doen want ik dacht ja zonde met mijn nieuwe en ik dacht ook jemig misschien moet ie wel wennen en het is gelijk 100 km maar hij liep zo fijn met zijn nieuwe zadel dat er geen twijfel over mogelijk was, dus ik ben gelijk vol aan de slag gegaan met mijn nieuwe!

Inmiddels dus al ruim drie jaar verder en dat is dus langer dan ik met welk ander zadel ook gereden heb.......Ik ben echt heel tevreden en mocht ik ooit nog aan een ander paard beginnen, mag Willem dat voor mij ook oplossen, als hij vindt dat er een standaard zadel oppast, ook goed en zo niet, vind ik dit ook een prima oplossing. Overigens heeft een lesklant van mij een zadel van Schutte en is daar ook tevreden over, maar die rijdt er nog maar heel kort mee. Ik ken wel nog meer mensen die ermee rijden en er echt tevreden over zijn maar dat was allemaal pas nadat ik er via Willem van hoorde. Ik had er serieus nog nooit van gehoord :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:40

Je berekening klopt niet, consult €65 en reiskosten €65= €130
Dorien66 schreef:
Laten we voor de grap een voorbeeldberekening maken. Uitgangspunt 3 adressen, 85 km vanaf Epe, 10 km vanaf elkaar.

Opbrengst: ieder adres 65 consult + 45 voorrijkosten = 110 euro. Dus 330 euro totaal.

Tijd: het kost haar een uur heen, minimaal een kwartier tussen ieder adres (inpakken, rijden, uitpakken) en een uur terug. En dan de consulten nog, een uurtje per stuk.

Dus ze is minimaal 5,5 uur bezig voor die 330 euro. Bruto. Daar gaat om te beginnen de BTW vanaf: ong. 60 euro.

Blijft over 270 euro, dat komt neer op een zeer krappe 50 euro per uur. Daarvan moet ze in ieder geval betalen: autokosten (brandstof/verzekering/wegenbelasting/afschrijving/onderhoud), verzekeringen (aov/aansprakelijkheid), gereedschappen/materialen/voorraad, huisvesting bedrijf, administratietijd en inkomstenbelasting. En dan vergeet ik vast nog wat.

Hoeveel zou ze netto per uur overhouden? Rond de 15 euro, gok ik. Niet bepaald een vetpot…

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:21

pantarhei schreef:
Je berekening klopt niet, consult €65 en reiskosten €65= €130
Dorien66 schreef:
Laten we voor de grap een voorbeeldberekening maken. Uitgangspunt 3 adressen, 85 km vanaf Epe, 10 km vanaf elkaar.

Opbrengst: ieder adres 65 consult + 45 voorrijkosten = 110 euro. Dus 330 euro totaal.

Tijd: het kost haar een uur heen, minimaal een kwartier tussen ieder adres (inpakken, rijden, uitpakken) en een uur terug. En dan de consulten nog, een uurtje per stuk.

Dus ze is minimaal 5,5 uur bezig voor die 330 euro. Bruto. Daar gaat om te beginnen de BTW vanaf: ong. 60 euro.

Blijft over 270 euro, dat komt neer op een zeer krappe 50 euro per uur. Daarvan moet ze in ieder geval betalen: autokosten (brandstof/verzekering/wegenbelasting/afschrijving/onderhoud), verzekeringen (aov/aansprakelijkheid), gereedschappen/materialen/voorraad, huisvesting bedrijf, administratietijd en inkomstenbelasting. En dan vergeet ik vast nog wat.

Hoeveel zou ze netto per uur overhouden? Rond de 15 euro, gok ik. Niet bepaald een vetpot…

Bij een reisafstand van 85 km zijn de voorrijkosten 45 euro, staat op haar site. Dus voor mijn voorbeeldberekening klopt wel...
Edit: http://www.zadelatelier-schutte.nl/tarieven/

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:49

Er moeten in elk geval genoeg kosten van af nog . Maar constant vanaf thuis basis km s doorberekenen is niet echt juist denk ik dan .
Want je moet tenslotte ook wachten tot je op een route zit ...