Wel/geen barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XGabyvkeulen

Re: Wel/geen barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 17:29

Zit er veel prijs verschil tussen?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:36

Heb zelf ook die van barefoot. Bevalt me heel goed!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:37

Ze komen in ieder geval niet uit dezelfde fabriek ofzo, er zal vast wel ergens verschil in zitten ook al lijkt die van FRA erg op die van Barefoot. (Barefoot was er eerst :P )

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 17:41

Hahah, zijn er ook negatieve punten over een van due 2 want dan kan ik mezelf beter oriënteren :D

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:03

XGabyvkeulen schreef:
Hahah, zijn er ook negatieve punten over een van due 2 want dan kan ik mezelf beter oriënteren :D

Ik heb de fra ride on pad en toen ik hem binnen kreeg vond ik het een raar plank achtig ding. Naarmate ik er mee reed kwam er vorm in en nu Is hij mooi gevormd.
Wel heb ik de onderleggers met lamsvel eraf gehaald omdat die niet lekker zaten bij het paard.Ze heeft nog nooit last gehad dat die dingen er niet opzaten.

Heb Deze nu 3 jaar en geen slijtage niks. Alleen Is hij beetje verkleurd door alle weers invloeden (felle zon, regen buien/zwemmen), maar daarnaast Is hij als nieuw.

Heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar kan hier zo gauw geen negatief iets over bedenken.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:06

Super bedankt voor je reactie muzzy! Ik denk ook dat ik voor fra ga ben zeer tevreden erover en heb nog niets slechts gehoord behalve dat hij een beetje schuift. Zal op mijn pony wel mee vallen, ze vind eten heeeel lekker :D :Y)
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:57

Wat een apart diertje om te zien, wat is dat voor iets? :)

Wat iemand hier boven zei, of de FRA wat minder schokdempend gevuld is, dat weet ik verder niet.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 22:55

Ik weet het niet haha, super lief en ze heeft een super blije buik haha

Afbeelding

Afbeelding

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:57

Wij gebruiken gewoon een simpel pad. Zit inderdaad wat fijner qua grip. Ik glijd namelijk zo aan de andere kant van de fries er af xD
Daarnaast beschermt het de rug van het paard ook ietsje. Je kontbotjes kunnen namelijk een vervelende wrijving veroorzaken over de rug.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:04

De barefoot glijd niet, zelfs met bochten in galop blijft ie keurig liggen.
De fra is er alleen toch in een vierkant model? Die heb ik in het echt gezien en vind ik enorm groot en lang lijken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:15

Nee hoor, de FRA Dardo is er gewoon in dezelfde vorm als de RoP. De RoP glijdt bij mij trouwens alleen als ik me aan de zijkant er beheerst af laat glijden na het rijden, maar dan zit hij ook niet strak aangesingeld, ben ik zwaar en is mijn paard heel hoog (1.80). Ik heb er bokken, steigers, 4 benen de lucht in, 180° draai, opzij springen en combinaties van deze dingen mee uitgezeten (het paard vond buitenrijden behoorlijk spannend en kon dan flink in de staak gaan).

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:25

Afbeelding
Heb ook de fra zadelvorm. Schuift absoluut niet.

In de winter geven We wel eens een onvrijwillig rodeo showtje weg oa draaien, bokken, steigeren, springen en nog nooit weggeleden mits je hem wel een beetje aansingeld dan hè. Mijn bijrijder deed hem zo los dat er een vuist tussen paste dus tja dan schuift ie wel een beetje :+

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:07

Muzzy die is mooi, wat is het type?

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:11

Ik ben tevreden met de FRA dardo, niet te duur ook :). Afbeelding

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:34

XGabyvkeulen schreef:
Muzzy die is mooi, wat is het type?

Dat Is de fra dardo. Oude versie(hebben ze alleen nog voor de Shetlanders) dus zonder leer stuk eraan.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:53

Annamazone schreef:
Volgens mij zijn de fra dardo en de barefoot RoP vergelijkbaar. Ik heb een keer op de fra Markus gereden, en volgens mij is deze hetzelfde als de dardo, alleen is de vorm anders(?). Ik vond deze in ieder geval qua zit wel vergelijkbaar met de barefoot RoP, alleen is ie wat zachter, dus wat makkelijker in te drukken, als je begrijpt wat is bedoel :P Om die reden vind ik de barefoot toch wat fijner. :j

is inderdaad ongeveer hetzelfde als markus

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:54

ilangok schreef:
Ik ben tevreden met de FRA dardo, niet te duur ook :). [ [url=m/EMCUg0.jpg]Afbeelding[/url] ]

er zijn 2 verschillende versie's van de fra dardo... dit is volgens mij de oudere versie, maar zit weinig verschil in