Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaiike94 schreef:Met welke zadels heb je dit gezien Sizzle?
Citaat:Welke merken zouden wel in aanmerking kunnen komen?
unamie schreef:Sizzle schreef:mwoah...niet mee eens.
Gisteren nog bij iemand geweest met een barefoot. Paard was na 3x rijden letterlijk agressief geworden
Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar vaak is de pad en/of zijn de inlages versleten of er zitten niet de juiste in..
Geryon schreef:Tja sizzle gevalletje eigen schuld vind ik.. Waarom gaan rijden met een niet passende pommel? Het zadel paste dus gewoon niet en dat is de reden. Heeft boomloos of barefoot niets mee te maken.
Overigens is daar wel een pommel voor, de flexibele
Geryon schreef:Ik zou zelf écht een barefoot nemen hiervoor. Dat is een flexibel zadel, met juiste training heb je daarmee in no time die spieren weer.
Sizzle schreef:Geryon schreef:Tja sizzle gevalletje eigen schuld vind ik.. Waarom gaan rijden met een niet passende pommel? Het zadel paste dus gewoon niet en dat is de reden. Heeft boomloos of barefoot niets mee te maken.
Overigens is daar wel een pommel voor, de flexibele
Daarom zeg ik dat men moet passen en niet automatisch moet roepen dat alle problemen automatisch verdwijnen met boomloos.Geryon schreef:Ik zou zelf écht een barefoot nemen hiervoor. Dat is een flexibel zadel, met juiste training heb je daarmee in no time die spieren weer.
Ik heb niets tegen boomloos (helemaal niet zelfs) maar je moet het niet verheerlijken. Dat laatste gebeurd een beetje te vaak.
Sizzle schreef:Passende zadels![]()
In een geval een Prestige GP2, en ander geval een K&M S-series dressuur en in weer een ander geval een MSFC professional. In de eerste 2 konden de zadels mooi meer groeien, in het laatste geval heb ik het zadel expres te breed besteld omdat deze niet goed aan te passen is in de breeedte.