welk harnachement is het beste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: welk harnachement is het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:27

Volgens mij heeft dit paard een hoop problemen.
1. Gebit
2. Achterhand
3. Voorbeen
4. Totaal geen respect voor de mens
5. Hormonaal probleem.

Ik raad je aan eerst de lichamelijke problemen en hormonale te laten controleren. Vervolgens met longeren aan de slag gaan en met behulp van balkjes de achterhand leren gebruiken waardoor de rug ook sterker wordt, pas hierna weer opstijgen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:31

Had ergens gelezen dat paarden die onhandelbaar worden in de hengstigheid best wel eens problemen met de eierstokken of eisprong kunnen hebben.
Ik ga sowieso de eigenaar aanspreken dat ik niet op Dante durf rijden voor ze medisch goed gekeurd is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:32

Een knikker inbrengen kan hier ook voor helpen, maar dat zal een dierenarts moeten vaststellen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:36

Net je foto's op fb eens bekeken van de merrie. Je staat nogal onzeker met haar in de hand, een wat ingekrompen houding en zij staat heel zelfzeker langs jou, ik zou dus zelf meer een leiderspositie aannemen. Ook zou ik niet meer in de wei gaan zitten, dan sta jij lager dan haar :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:38

Zover ik weet heb ik alleen die foto van mij zittend bij harley waar dante even bij kwam staan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:39

Die erboven met de witte merrie, dat is zij toch? Ik zie net dat iemand anders die poste en jouw taggde :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:45

MaricoGraphy schreef:
Had ergens gelezen dat paarden die onhandelbaar worden in de hengstigheid best wel eens problemen met de eierstokken of eisprong kunnen hebben.
Ik ga sowieso de eigenaar aanspreken dat ik niet op Dante durf rijden voor ze medisch goed gekeurd is.

Klopt, is zeer zeker mogelijk. Mijn braaf bomproof sukkeltje werd ineens precies een onhandelbare hengst. Geen greintje aandacht voor mij tenzij om boven mijn kop te steigeren of te bijten. Medisch doorgedraaid, gescand en ze had eierstokkanker...

Scannen met verdoving heeft hier 50€ gekost (verdoving was nodig want paard was levensgevaarlijk)
Osteo kost meestal ong 100€ als ze behandeld moeten worden hier
Zou absoluut haar eerst laten onderzoeken voor je er nog opkruipt... Ook voor je eigen veiligheid.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:58

Zoe_97 schreef:
Die erboven met de witte merrie, dat is zij toch? Ik zie net dat iemand anders die poste en jouw taggde :)

Nope is mijn vriendin. Dante was bij haar na 15 min wel rustig en liep haar niet omver, bleef rustig naast haar staan zoals je dus op die foto’s ziet. Zover heb ik Dante nog niet gekregen hoor.

@xles, voorlopig doe ik liever niks met haar buiten wat poetsen en eten geven.

2001luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:12

Misschien moet je inderdaad een mooi passend bitloos hoofdstel proberen. Als het tenminste door de mond komt. Misschien iets dat het zadel niet goed past? Of vraag de paardentandarts of ze geen haken op de kiezen heeft, dat kan vaak ook de oorzaak zijn van het niet willen dragen van een bit. /3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:29

2001luna schreef:
Misschien moet je inderdaad een mooi passend bitloos hoofdstel proberen. Als het tenminste door de mond komt. Misschien iets dat het zadel niet goed past? Of vraag de paardentandarts of ze geen haken op de kiezen heeft, dat kan vaak ook de oorzaak zijn van het niet willen dragen van een bit.
DA wil ook pas in najaar haar tanden doen omdat ze nu al 2x door de verdoving gebroken is door haar extra nerveus gedrag met hengstigheid en zichzelf zo steeds verwondde in de mond

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:33

Laat eens een andere arts komen. Een dierenarts die nieteens naar problemen wilt kijken... Die hengstigheid kan op ergere dingen wijzen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:34

Ik zie allerlei dingen voorbij komen, maar ik kan je maar een goede tip geven:
Doe er niks mee voordat er een DA is geweest die alles nagekeken heeft. Paard zit overduidelijk niet lekker in haar vel, als ik naar die foto kijk 'klopt er iets niet voor mijn gevoel. Wervelkolom Ed zou ik ook laten nakijken.

Gebeurd dit niet? Zou ik het er niet op wagen en er niks mee doen. Heel simpel gezegd: het is jouw paard niet!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:17

Ik liet dit paard mooi staan.

In je laatste topics is er telkens wel wat maar altijd met een paard van een ander. Nu deze, daarvoor de haflinger enz enz. Ik heb het idee dat de mensen waar jij komt allemaal goedkope/kapotte paarden aan halen en jij daar je voor probeert in te zetten.

Helaas heb je niet de kunde om dit vanaf de grond op te lossen of vanuit het zadel.
Daarnaast heb je geen zeggenschap over het laten nakijken van deze dieren door een dierenarts/osteopaat/tandarts ed.

Als ik jou was liet ik alles gewoon lekker liggen en ging ik mij concentreren op zelf goed leren rijden, zelfstandig kunnen zitten, ook als een paard een keer aan de haal gaat of bv bok/opzij springt.
Lekker lessen op een goede manege of privé lessen nemen met een goed paard.
Dan kan je over een tijdje als Harley zo oud is met begeleiding misschien wel bezig met beleren. Zoals nu de situatie is zou ik hem uit handen geven maar ik snap dat je liever zelf bezig gaat.

Daar zou ik mijn tijd/energie en geld in steken en niet in de 'verrotte' paarden van een ander.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:33

De haf deed lastig omdat het zadel duidelijk pijn deed. Rij nu met ee boomloos zadel en een nieuw bit (dubbel gebroken bustrens) hij loopt er duidelijk beter onder. Ook verjaagt hij mij niet meer en stampt niet meer naar mij doordat ik ook grondwerk doe met hem.
Die haf is dus niet kapot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:28

Richt je energie dan op de haflinger.
Lekker dagelijks met hem aan de slag tot je echt lekker in alle gangen kunt rijden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:28

Vandaag de eigenaar van de merrie kunnen spreken. Heb verteld over de pavo nervcontrol. Vond hij goed. Heb ook gezegd dat als ze toch nerveus blijft het ook kan te maken hebben met een probleem aan de eierstokken of baarmoeder.
Waarop hij snel zei dat de nederlandse vrouw op een zondag gaat langskomen om de merrie te rijden. Want zodra ze een balk(hindernis) ziet zou ze erg nerveus worden.

Heb hem geantwoord: Echter reed ik haar de eerste keer zonder enige balk in de piste. En ze is ook nerveus van zodra ik haar uit de wei haal.
heb ook gezegd dat ik niks met haar ga doen zolang ze nerveus blijft.

Daarop kreeg ik geen antwoord.