barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:15

Ook mensen die werken moeten ergens hard voor sparen ;)

Ik snap dat je ervan baalt, maar mijn inziens had dit voorkomen kunnen worden.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:18

Onali schreef:

het lijkt mij dat als je een zadel koopt ook al is het goedkoop 250 euro dat het niet gevaarlijk mag zijn. het is nagekeken en lag goed op mijn paard dus leek mij prima voor de jonge jaren af te rijden..
ik baal niet alleen ik vind dat zo'n product nooit verkocht had moeten worden...
tegenwoordig word alles getest van tandenborstel tot tv
lijkt mij dat dit zadel ook getest is ooit..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:21

Ik zou zoiets nooit op m'n paard gelegd hebben....
Iets meer doorsparen en op MP kun je zat tweedehands merkzadels kopen.
Alle waar is naar zijn geld, dus een goedkoop zadel kan geen kwaliteit zijn.
Nu is het de singelstoot die brak, voor hetzelfde is het de boom en is je paard de dupe....

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:22

TS, ik ben het helemaal met je eens. Goedloper dus mindere kwaliteit en minder lange levensduur is volkomen OK. Maar dat neemt niet weg dat ook goedkope producten aan basale gebruiks- en veiligheidsnormen moeten voldoen.

Caatje87

Mensen een goedkoop zadel moet nog steeds gewoon veilig zijn! Die denkwijze begrijp ik echt niet...
Kijk dat het leer misschien minder is snappen we allemaal. Maar veilig veilig veilig!

WowAmigo

Nou idd als ik een goedkoop zadel koop verwacht ik dat het snel slijt bijvoorbeeld, of slecht zit/ligt voor mijn part, gewoon niet zo lang meegaat, maar toch niet dat het uit elkaar valt. Is echt levensgevaarlijk.
Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen gebruiken, als het goed ligt ligt het toch goed?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:24

Onali schreef:
Dan spaar je langer.

Goede leer voor de volgende keer.

Wat is dit nu voor een reactie.. Tuurlijk is de kwaliteit minder bij een goedkoop product, maar iets wat zo onveilig is zou echt niet verkocht mogen worden.
Ik vind het daarbij ook niet zo gek dat TS voor een goedkoper zadel gaat met een jong paard, er kan tot die tijd altijd gespaard worden voor iets beters.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:26

Onali schreef:

Als ik een goedkope cap koop zou het (in jouw ogen) normaal zijn als na 1 jaar het kinriempje volledig loskomt van de cap?
Dan had ik maar een dure moeten kopen?

Iets moet gewoon voldoen aan minimale eisen bij normaal gebruik.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:51

Sonja schreef:
Ibonn schreef:
Garantie geldt bij zadels meestal alleen voor de boom omdat hiervoor een levensduur afgegeven kan worden. In dit geval is niet de boom kapot maar de singelstoot losgeschoten, dit is een onderdeel waar nooit garantie op zit.

Een singelstoot vastzetten met nietjes is ondeugdelijk en zelfs levensgevaarlijk.

Als je garage jouw wielen vastzet met stokjes ipv wielbouten kan dat toch ook niet...

Maar als het oranje lampje in mijn auto gaat branden is dat een waarschuwing, net als het geluid uit het zadel. Als ik doorrij tot oranje rood wordt, gaat de auto kapot en moet ik zelf alle kosten betalen omdat ik niet op het oranje waarschuwingslampje gereageerd heb. Had ts het zadel laten nakijken toen ze gekke geluiden hoorde, had iedere zadelmaker/ruitershop dit probleem gezien en kunnen herstellen.

Ik blijf erbij dat ts wel stennis kan schoppen op internet maar dat ze geen poot heeft om op te staan. De opnie vindt dat singelstoten vast moeten zitten maar waar staat hoe dat dan precies moet?? Nergens een richtlijn en iedere zadelmakerij/reparateur heeft zijn eigen manier. Daarbij komt dat goedkope zadels gemaakt worden door fabrieksarbeiders en niet door een zadelmaker met jarenlange ervaring. Dat komt dus terug in de prijs...

Las ook nog ergens dat TS beter een 2e hands merkzadel van internet kan kopen, bedenk wel dat dan de garantie vervalt, je niets weet vd geschiedenis vh zadel of een verborgen gebrek erbij koopt. En ook bij de A zadels kan iets dergelijks gebeuren. Heb het gezien bij een Kieffer, de webbing was bovenop de zitting bijna helemaal doorgescheurd. Gelukkig voelde de amazone dit als erg ongemakkelijk in het kruis dus gevonden voor er ongelukken konden gebeuren maar dus ook bij merkzadels kan er iets misgaan...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:53

TS is teruggegaan toen ze de "knap" hoorde, maar ze hebben niks kunnen vinden...

Nee het zal vast niet ergens vaststaan, maar nietjes op een onderdeel waar veel gewicht op komt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:58

Ibonn schreef:
Maar als het oranje lampje in mijn auto gaat branden is dat een waarschuwing, net als het geluid uit het zadel. Als ik doorrij tot oranje rood wordt, gaat de auto kapot en moet ik zelf alle kosten betalen omdat ik niet op het oranje waarschuwingslampje gereageerd heb. Had ts het zadel laten nakijken toen ze gekke geluiden hoorde, had iedere zadelmaker/ruitershop dit probleem gezien en kunnen herstellen.

TS is terug gegaan toen "het oranje lampje gingen branden" en volgen EJ was er niks aan de hand.
Dus blijkbaar had niet "iedere ruitershop" het probleem gezien.

Citaat:
sitasgatje schreef:
ben in december als eens terug geweest omdat ik een knap uit het zadel hoorde tijdens aansingelen... toen was er volgens hun niks aan de hand.. ik denk zelf dat het toen al is begonnen..

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:04

Hoi Anne-Carlijn,
Jeetje, hier schrikken wij ook van! Dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren. We zullen dit uiteraard met je gaan oplossen! Zou je in een privéberichtje je telefoonnummer willen sturen, dan ga ik het meteen even doorgeven aan mijn collega's van de klantenservice. Zij nemen dan vandaag nog even contact met je op!
Groetjes,
Epplejeck

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:04

Hoppa, de kracht van social media. EJ heeft al gereageerd.

Ibonn, je hebt het verhaal niet helemaal gelezen denk ik, ze heeft het oranje lampje niet genegeerd maar de 'garage' bleek ook nog eens onvoldoende kundig om de storing uit te lezen ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:10

Een mailtje sturen had anders ook wel volsaan.. Ze zijn op het hoofdkantoor af en toe een stuk vriendelijker en behulpzamer dan het personeel achter de kassa.

Jammer, want verder is het wel een fijne winkel om te komen.

Hopelijk komt er een passende opossing!

RunaenBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:05

Ook al is het een goedkoop zadel, moet wel veilig zijn natuurlijk. Erg stom van Epplejeck :(

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:54

mijn mening:
je koopt een zadel om op je paard te leggen, vast te knopen en erop te gaan zitten. Dat ding moet daar dan ook tegen kunnen. Als een merk zadel 25 jaar mee gaat moet dit ding toch wel 2/5 jaar mee kunnen gaan. Dat je geen topklasse zadel hebt gekocht weet je natuurlijk zelf ook. Als er dan ineens zo een essentieel onderdeel afbreekt heeft ver verkoper geen deugdelijk product geleverd. Het zijn niet de kussens die snel plat en klonterig worden of de kniewrongen die snel lelijk worden omdat daar op bezuinigd is. Als ik een goedkope fiets koop mag ik toch ook hopen dat niet zomaar mijn wiel er ineens uitrolt na 1,5 jaar. Dat hij niet zo soepel loopt en eerder roest is dan wat anders.

Conclusie als het zadel niet geschikt is om te rijden (waar je normaal een zadel voor koopt), dan hadden ze dat moeten vermelden of het moeten verkopen als sier voorwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:04

belle_boef schreef:
Serieus. Maw zeggen zij zelf al dat ze rotzooi verkopen. Facebook doet wonderen. Ik zou het daar even neerleggen.

Ik vind het eerlijk waar belachelijk dat je nog gelijk hebt ook.. (Niks tegen jou hoor ;) )
Het is toch te bizar voor woorden dat je in de winkel uitgelachen wordt en niks verder komt, maar als je het publiekelijk neerlegt plots wel ''goed'' geholpen wordt, of in elk geval serieus genomen wordt? Nee dat siert EJ niet..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:36

Oei...je zou dit kunnen aanwenden als een "constructie fout"
Als ze het voor je (kosteloos) herstellen, ga er dan met je neus bovenop staan. Dan kan je zien of dit deugdelijk hersteld wordt.
Inderdaad wat ze op fb zeggen, moet eigenlijk de hele productie lijn teruggehaald worden om te corrigeren.
Gelukkig is het voor jou en je paard goed afgelopen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:46

Ik vind het niet zo raar dat TS ook niet voor een duurder zadel heeft gespaard. Paardje is jong en net ingereden las. Stel je koopt iets van 1500 euro, dan gaat dat ook maar een jaartje max mee omdat het paard eruit is gegroeid...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:55

Mijn ervaring met ej en garantie is hopeloos, wens je veel succes....

Wat als dit gebeurt had terwijl je erop zat?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:16

TS, heb je al contact gehad met EJ?

Het is te erg voor woorden dat ze dit met nietjes hebben vast gemaakt.
Echt levensgevaarlijk! En dan ook nog zulke reacties op bokt? :n 8)7

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:22

De reacties sta ik beetje van te kijken...

Hoe duur t zadel ook was, een zadel dat vastgeniet word is gewoon niet de bedoeling en kan ook wonden veroorzaken...

Dus of t zadel nu 100 of 1000 gekost heeft, nietjes in een zadel hoort naar mijn mening gewoon niet...

Hopelijk word het snel opgelost voor je TS !

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:09

Mioux schreef:
De reacties sta ik beetje van te kijken...

Hoe duur t zadel ook was, een zadel dat vastgeniet word is gewoon niet de bedoeling en kan ook wonden veroorzaken...

Dus of t zadel nu 100 of 1000 gekost heeft, nietjes in een zadel hoort naar mijn mening gewoon niet...

Hopelijk word het snel opgelost voor je TS !

Dat een zadel met nieten in elkaar gezet wordt is vrij normaal, alleen worden de slijtagegevoelige delen vaak nog met enkele schroeven extra vastgezet. Dit komt door het gebruik van kunststofbomen waardoor de constructie heel anders is dan bij houten bomen. Het is dus heel makkelijk om te roepen dat het niet mag, gevaarlijk is, etc, etc maar het gebeurt gewoon. Kwestie van kosten drukken zoals ik al eerder zei.

Mijn reactie is dus een kwestie van het opnoemen van de feiten. Hoe meer er aan een zadel gewerkt wordt, hoe beter de afwerking en dus hoe duurder. En het draait allemaal om de centen, ook voor TS.

Het zou beter kunnen, dat ben ik zeker met iedereen eens en ik heb al heel vaak exta schroeven ingezet waar alleen nieten zaten maar dit probleem lost niet op met wat gezeur op Facebook. EJ zal proberen de schade te beperken maar of de zadels vanaf nu anders in elkaar gezet zullen worden, blijft twijfelachtig. De zadelbranche kan niet eens tot een sluitend matensysteem komen, laat staat tot richtlijnen om zadels te bouwen...

Misschien moet de ruiter hierin de verantwoordelijkheid nemen nu bekend is dat de prijs wel degelijk effect heeft op de veiligheid. Vanuit de branche zal er niet snel iets veranderen :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:18

Ik zou bij goedkoop denken aan slecht leer en slechte vulling.
(en het voor de paardenrug daarom niet kopen)en daarop de kosten gedrukt zijn. Maar ik zou niet verwachten dat de veiligheid in het geding zou komen door iets alleen maar vast te moeten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:23

nog nooit van het eigen merk gehoord, maar echt waardeloos!
hoop dat er een passende oplossing komt :)