combinatie bit en bitloos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:12

Maartje1990 schreef:
Maar het mooie van boomloze zadel is dat het niet uitmaakt als ze wat meer bespiering etc. krijgt :) Dus daarom doe ik dat nu al vast kan ik misschien een leuke tweedehandsje op de kop tikken.

Het is absoluut niet waar dat ieder boomloos zadel altijd op ieder paard past. Dus als ik jou was, zou ik mijn geld gewoon in een spaarvarken stoppen tot het echt zover is dat je gaat rijden en dan pas iets zoeken.

Maartje1990

Re: combinatie bit en bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:19

Dat zei ik ook niet :) ik zeg alleen dat extra bespiering niets uitmaakt. Bouw van het paard blijft verder redelijk hetzelfde. Er komt binnenkort iemand die een boomlooszadelpasservice heeft en als daar een zadel van past, past dat over 2 jaar ook nog, maar denk dat we nu teveel off topic gaan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:59

Benfan schreef:
Hij is er in pony Kwii. Hij is er in large hores (xl) horse (full) small horse (cob) en pony. Maar niet overal in alle maten te krijgen. Maar dat is even 4 seconden google werk en je hebt hem.

@MaricoGrahpy, Ik ben er zelf erg blij mee en zou ook niet wat anders voor in de plaats willen hebben. Heb alles gewoon op stal liggen en kan binnen 5 minuten het bit eraf hebben en hem bitloos maken op 3 verschillende manieren. Leer is van goede kwaliteit, lekker stevig! Ik rij en longeer ermee. Het is wel handig om even je pony's hoofd op te meten of je niet een cob of pony nodig bent. Zou jammer zijn als je de verkeerde maat koopt.

Hoofd opmeten is wel een optie ja. Dan sta ik niet voor verrassingen.

kwii schreef:
Ik wil nog even zeggen dat ik TS niets verwijt, maar ik vraag mij af hoe ik dat dan voor mij moet zien met het bit. Maar als ik het goed begrijp heeft hij het gewoon opgepakt met zijn mond? Daar zie ik ook niet echt iets kwaads in. Die Micklem lijkt ook erg gaaf, maar ik meende dat die niet in pony was?(Verbeter mij als dat niet klopt)

Hij had het idd met zijn mond gepakt en even vastgehouden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:28

[
MaricoGraphy]

[quote="kwii schreef:
Ik wil nog even zeggen dat ik TS niets verwijt, maar ik vraag mij af hoe ik dat dan voor mij moet zien met het bit. Maar als ik het goed begrijp heeft hij het gewoon opgepakt met zijn mond? Daar zie ik ook niet echt iets kwaads in. Die Micklem lijkt ook erg gaaf, maar ik meende dat die niet in pony was?(Verbeter mij als dat niet klopt)

Hij had het idd met zijn mond gepakt en even vastgehouden.[/quote]

Uit het niks van de grond? >;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 12:15

Nee ik had het bitje vast.
Maar heb niks gedwongen. Hij nam het zelf in zijn mond.

De haflinger moet je echt de duim in zijn mond steken.
De fjord neemt ook het bit gewoon uit je hand.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:18

Maartje1990 schreef:
Er komt binnenkort iemand die een boomlooszadelpasservice heeft en als daar een zadel van past, past dat over 2 jaar ook nog, maar denk dat we nu teveel off topic gaan.

Ja duhuh, natuurlijk zegt die persoon dat :+ Maar goed, je hebt gelijk, we gaan teveel off topic. Ik wens je succes met je paard en het zadel dat eraan komt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 12:47

Dorien66 schreef:
Maartje1990 schreef:
Er komt binnenkort iemand die een boomlooszadelpasservice heeft en als daar een zadel van past, past dat over 2 jaar ook nog, maar denk dat we nu teveel off topic gaan.

Ja duhuh, natuurlijk zegt die persoon dat :+ Maar goed, je hebt gelijk, we gaan teveel off topic. Ik wens je succes met je paard en het zadel dat eraan komt.
Door de soepelheid van het zadel worden jonge paarden gestimuleerd om hun spieren op de juiste manier te gebruiken, ze hebben alle vrijheid om hun rug te welven en met ruime passen vol vertrouwen onder hun ruiter te bewegen. Het close-contact gevoel tussen ruiter en paard dat niet belemmert wordt door een harde boom zorgt er voor dat ruiter en paard elkaar heel goed aan kunnen voelen. Het paard begrijpt beter wat de ruiter bedoelt en het paard krijgt extra vertrouwen en rust door het meer natuurlijke contact en de comfortabele, soepele en schokdempende materialen. De ruiter voelt beter waar het paard mee bezig is en voelt vaak al dat het paard gaat schrikken of bokken voordat het dier dat daadwerkelijk doet.

Al met al zijn er genoeg reden waarom je juist een jong paard met een Barefoot zou beleren.

Niet voor niets blijven veel mensen Barefoot rijden na de eerste jaren training, terwijl ze eigenlijk het plan hadden om na het inrijden en uitgroeien van hun paard over te stappen op een op maat gemaakt boomzadel. Een doorsnee boomzadel voldoet voor de meeste ruiters en paarden simpelweg niet meer als je eenmaal een meer flexibel zadel gewend bent.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:05

MaricoGraphy schreef:
Al met al zijn er genoeg reden waarom je juist een jong paard met een Barefoot zou beleren.

Waar heb ik geschreven dat je dat niet moet doen? Ik schreef: 'Het is absoluut niet waar dat ieder boomloos zadel altijd op ieder paard past.' Meer niet. Doe ermee wat je wilt (niks dus :D

kwii

Re: combinatie bit en bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:10

MaricoGraphy bedankt voor je opheldering.
Ik heb nog even naar de Micklem gekeken, die ziet er naar mijn mening beter uit als een sidepull.
Wel goed meten en opletten dat de verhoogde neusriem niet op de jukbeenderen gaat drukken.