Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mette schreef:Een te lang zadel gaat echt niet passen als het paard wat afvalt.
Op de foto oogt het inderdaad niet heel lang, maar leg hem is op de juiste plek, twee vingers achter de schouder. Hij ligt nu veel te ver naar voren. Het 'nadeel' van een kort ras zoals fjorden en haflingers is helaas dat er gewoon niet veel ruimte is voor een zadel.
Geloof mij, een te lang zadel moet je echt niet willen. Maak dan maar vast een afspraak bij een osteopaat of fysiotherapeut. Dat geld kan je beter in een consult bij een goede (!!) zadelpasser/maker steken.Daarbij komt ook nog dat hij achterover ligt. Dat is eventueel op te lossen door paard af te laten vallen of breder kopijzer erin, maar je zadel korter kan gewoon simpelweg niet.
idefix4 schreef:Ik wil me niet vastpinnen op een foto. Naar mijn idee doet men dat hier al veel en veel te veel. Ik ken TS niet en ik wil niet de betweter spelen als ik de situatie niet door en door ken. Vandaar ja, vandaar voorbarig. Zoiets moet een dierenarts of een voedingsdeskundige besluiten. Niet iemand op bokt.