Dikke kont probleem!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:23

mavantos schreef:
Passier Grand Gilbert. Ik zweer erbij _/-\o_

ja helemaal waar! echt een heerlijk zadel en ruim ik pas zelfs in een 17,5 inch en dat voelt nog ruim

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:23

Jildau, hoe ga jij dit aanpakken? Ik durf niet zomaar een tweedehandsje ergens mee te nemen. En als je een zadelmaker laat komen betaal je weer de "hoofdprijs" voor je tweedehandsje.

Maar naast passend voor mijn billen en benen, moet ie ook goed liggen op het paard.

Jildau

Re: Dikke kont probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:34

Rocamor nu krijg ik vast heel Bokt over mij heen. :D

Ik vraag altijd of ik een zadel mag passen. Heb nu een Euroriding zadel geprobeerd en die mag ik binnen 48 uur terug brengen. Als dit niet mogelijk is dan doe ik het sowieso niet.

Of het voor mijzelf past is natuurlijk vrij makkelijk te bepalen. Daarna kijk ik zelf hoe het op mijn paard ligt, ga een rondje rijden en voelen of het daarna nog vrij ligt bij de schoft enzovoorts. Dan vraag ik het aan iemand op stal die er verstand van heeft hoe zij het vindt liggen. Als wij dan vinden dat het allemaal netjes past dan houd ik 'm.

Dan wil ik daarna nog een zadelpasser laten komen om te kijken of het nog aangepast moet worden ergens en wat zijn mening is.

Nou heb ik wel een paard die heel duidelijk aangeeft wanneer iets niet lekker zit.

Maar het is lastig want ik wil inderdaad niet de hoofdprijs betalen voor een tweedehandsje maar het moet wel passen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:41

Zijn dat particulieren dan? Waar je het zadel mag meenemen? Netjes.

Ik heb van de week voor het eerst op mijn junkie gezeten en wat rondjes aan de longe gestapt. Ik schrok me ongans van de foto. Er moet dus echt wat gedaan worden. Zelf weer lading vetjes kwijtraken (moet sowieso), geen winterkleding op foto (scheelt ook al de helft hihi), maar zadel zal dus ook groter moeten. Helaas zal mijn junkie nog niet heel duidelijk aangeven wat wel en wat niet past.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:44

Ja gewoon via Marktplaats of via een verkoophoek op Facebook.

Maar bijvoorbeeld bij Divoza mag je sowieso passen (of paard mee).

En ja foto's terugzien, afschuwelijk!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:53

Ik ken je probleem!! Ik ben niet dik maar heb wel lange benen en ben echt heel lang op zoek geweest naar het juiste zadel! Altijd beetje hetzelfde beeld als op jouw foto.. Uiteindelijk voor een 18 inch gegaan (reed daarvoor altijd met 17,5 inch) met weinig kniewrong. Voor mij was die grotere maat dus wel dé oplossing.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:54

Ik heb een Stubben Maestoso 18 inch, zeeën van ruimte! Echter ook weer erg weinig wrong, moet je fijn vinden. Mijn knieën komen iets en net niet iets voor het zadel uit, maar vind maar een tweedehandsje waar je in kan zitten als je 1.85m bent :P
Dan heb ik voor een ander paard nog een merkloos zadel dat echt heeeul erg lekker zit. Zadelmaker zegt zelf: "Niets meer aan doen!" Daarvan is het zweetblad wat naar voren gesneden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:03

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:54

Ik adviseer je de Bates Caprilli.
Deze zadels vallen lekker ruim, zit zacht en je kunt het zadel goed pas maken voor jezelf en het paard.
Ik ben ruim 2 jaar druk geweest met passen en meten!!! (echt de duurste zadels geprobeerd oa Custom) of het was voor mij niet goed of voor het paard. De bates kun je echt mee spelen (boom wisselen, tabs toepassen in de kussens, kniewrongen aanpassen.
Bovendien is de kwaliteit echt top!! zadel is en blijft mooi, duurzaam leer. Super zachte kussens (cair).
Ik denk er nu over ook een vzh of spring aan te schaffen voor het maken van een sprongetje....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:15

Die was ik even vergeten. Klopt helemaal wat je zegt en nog eens onwijs lekker zadel om mee te rijden. Ik had een veelzijdig erbij voor bos en een sprongetje. Dat was ook zo'n fijne. Bij mij zijn ze met het paard mee verkocht anders had ik er nu nog op gereden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:23

Volgens mij ben ik ongeveer hetzelfde gebouwd als jij, lange benen, maat 42/44 en 1.80 lang. Ik rijd met een knightrider model Knight 18" . Past prima, ook op MN haflinger.

fantfeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:51

Niet zo negatief over jezelf hè :9

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:32

Heb nu een 18 inch Ainsley te proberen en die zit mij heel goed maar die ligt mijn paard weer niet goed. Zucht!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:37

Ik heb hier nog een 18,5" kieffer liggen. En een passier. Maar heb je je al wel gecheckt of het ook past op je pony? Het is wel erg lang. Niet elk paard/ pony is er op gebouwd.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:52

Ik heb een Prestige met XL zweetbladen, mag je proberen als je wil! Staat ook te koop.... (zadel is te groot voor mij)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:57

Lief aangeboden maar ben inmiddels voorzien! Heb een Kentaur Medea 2 en deze is 18 inch en daar pas ik in!