Schuurplekken van elke deken, help..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Schuurplekken van elke deken, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:30

Een deken met halve nek ook niet? Mijn paard kreeg net schuurplekken van de borstbeschermer. Enkel de borst bleef gespaard, maar de schouder en schoft lag op sommige plaatsen zelfs open.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:54

nee dat helpt ook niet, het is dan zelfs nog erger, het trekt van achter naar voren. Hij beweegt niet aan beide kanten gelijk vanuit zijn si gewricht. Zet zich aan 1 kant op de kont vast zeg maar. Je ziet het ook als je achter hem loopt ene kant van zijn kont is beweeglijk andere kant ligt stil.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:56

Ik heb een inmiddels witte schimmel die overal op doorslijt (halster/hoofdstel/zadeldekjes enz)

Die heeft een Rambo Wug (geen onderdekens) dit jaar voor het 8e jaar en geen schuurplekken!

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:15

Ik gebruikte altijd een borstbeschermer. Ik had er altijd wel baad bij. Qua deken ligt het wel echt aan de pasvorm. Kijk naar een deken die hoge loopsplitten heeft. Of gewoon in het najaar scheren, vallen de kale plekken minder op.
Succes allemaal.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:41

Scheren ? Dat is alleen het zichtbare wegnemen, maar je wilt toch niet dat je paard ongemak heeft van de deken, die plekken voelen echt niet fijn voor je paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:17

Dominick dekens zijn heel licht van gewicht en glad gevoerd, door hun pasvorm liggen ze heel mooi los aan de voorkant en drukken en schuren ze niet of nauwelijks.
www.dominick.nl

Ook de Horseware dekens (rambo,rhino, amigo) zijn glad gevoerd en hebben een mooie pasvorm.

Ik heb met geen van de bovenstaande merken nog schuurplekken gehad.
Daarvoor heb ik andere merken gehad, en altijd kale schouders aan het eind van de winter...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:22