Anatomisch gevormde dressuursingel van TopFit Horsewear

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Re: Anatomisch gevormde dressuursingel van TopFit Horsewear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:47

Ik heb voorheen altijd gereden met een 50cm neopreen singel en heb deze singel in 45cm. Pas perfect in mijn ogen. Deze was niet op voorraad en heb bijna twee weken moeten wachten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:48

Ik was benieuwd of iedereen nog steeds zo tevreden is?

Ik vraag de singel voor m'n verjaardag. Mijn huidige singel ben ik nu wel echt zat.

ddgraaf01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:09

Ik heb deze singel ook, ben er heel tevreden over. Heb stage gelopen bij de uitvindster van de singel, en heb dan ook op meerdere paarden het effect van de singel gezien, altijd positief!

Ik had hiervoor een neopreen singel van 70cm en heb van de Topfit Horsewear singel maatje 65cm.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:24

Hebben jullie allemaal de singel kleiner genomen?
Ik heb nu een leren anatomische singel maat 65.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:34

mijn advies is om of dezelfde maat als normaal te nemen of 1 maat kleiner. Ik heb hem een maat groter genomen dan normaal omdat ik nog meerdere gaten aan alle 2 de kanten overhad.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:19

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe dressuursingel en kwam in dit topic uit. De singel van Topfit Horsewear spreekt me wel aan. Ik ben alleen benieuwd of het leer onder de gespen zeg maar net zo dik is als de rest van de singel? Mijn paard is gevoelig precies op de plek waar de gespen van mijn huidige singel zitten.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord .

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:41

Gelijk even voor je gekeken, singel lag toch binnen haha. Maar het is even dik en zacht als de rest van de singel. Ik heb ook wel eens gehad bij andere singels dat de gespen door het dunne leer heen drukten, dat kan inderdaad irriteren.. maar bij deze is dat dus niet het geval :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:38

Sinds 3 dagen deze singel. Mijn ruin heeft sinds zadelmak maken eigenlijk al singeldwang. Laatste tijd werd dat erger. Totdat hij een paar weken terug begon met echt gericht willen bijten. En daar kwam gericht trappen bij vorige week. Toen was ik het echt zat en ben gaan Googlen. Op echt alle singels doet hij lelijk. Fairfax, prolite, fra Supersingel, boterzachte anatomisch gevormde singel, neopreen rechte singel. Echt alles!

Dus ja, ik was erg sceptisch. Maar deze webshop is 6 km van m'n huis en je mag hem testen. Niet goed, geld terug. Dus dat durfde ik wel aan! Gebeld, en kon er meteen een komen halen.

Nou, echt geen spijt van!

Eerste keer uiteraard bij de eerste gaten lelijk doen. Totdat ik rustig verder singelde en z'n bijten en trappen afnam ipv het normale heftiger worden. En ja, ik singel heel rustig gaatje voor gaatje. En singel pas aan na een stukje lopen. Nu 3 keer deze singel gebruikt. De link van zadel en singel = pijn is er nog niet volledig uit, maar zodra ik de singel aan de andere kant vastmaak is er meteen rust. Ik denk dat hij na een week totaal geen reactie meer gaat geven als ik met zadel aan kom lopen. Echt ontzettend blij mee! En bijkomend voordeel is dat hij ook makkelijker ontspant tijdens het rijden. Ook hierin verwacht ik nog meer vooruitgang dan hij nu laat zien!

Hieronder een filmpje van dat ik aan z'n singel trek, waarbij ik vroeger meteen vreesde voor m'n leven haha:

https://www.facebook.com/willemijn.hw/p ... 3841187709

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:27

Klinkt goed :j ik wil hem ook gaan kopen alleen twijfel ik een beetje over de maat.
Ik heb nu een singel zonder elastiek en heb aan beide kanten nog twee gaten over, zou ik hem dan een maatje groter kunnen nemen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:33

Ik heb gewoon dezelfde maat genomen als normaal (70cm).

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:48

rowan17 schreef:
Klinkt goed :j ik wil hem ook gaan kopen alleen twijfel ik een beetje over de maat.
Ik heb nu een singel zonder elastiek en heb aan beide kanten nog twee gaten over, zou ik hem dan een maatje groter kunnen nemen?

Ik zou het er niet op wagen om een maatje groter te nemen. Zou de zelfde maat nemen die je nu hebt. Door het elastiek is er meer rek en neemt soms dan toch al een extra gaatje en de extra lengte ook 1 gat aan elke kant. Iig zo was het bij die van mij.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

Ik heb ook gewoon dezelfde maar als m'n andere singel, maar die is ook met elastiek.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:09

Ik overweeg deze singel ook aan te schaffen. Ik had een Prolite narrow, in het begin heel tevreden mee, maar het ''brede'' gedeelte kwam van de buik af en ik kon hand er tussen steken. Mijn zadel begon ook te schuiven met de singel en mijn pony werd narrig bij aansingelen.
Een FRA supersingel geeft wondjes bij haar, met een bontje schuift mijn zadel weer. Oftewel dit is een beetje mijn laatste hoop.

Ik ben benieuwd naar recente ervaringen met de singel. Ik twijfel ook erg over de maat. Ik heb nu 55 voor mijn pony, maar kan ik beter een maatje groter nemen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:44

Je mag hem proberen en als hij niet bevalt krijg je je geld terug. Mijn recente ervaring kun je in dit topic lezen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:27

Zelf gebruik ik deze singel vanaf september. Ben er erg tevreden over. Service is erg goed. Had een bruin/zwarte en het bruin verkleurde op sommige plekken. Woon in de buurt en kon t laten zien. Werd niet moeilijk over gedaan ook al had ze dit nog nooit als klacht gehad en heb gelijk een nieuwe mee gekregen. Deze blijft wel heel mooi van kleur! Super opgelost dus,

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:09

Ik heb hem eindelijk besteld! *\o/*

Nu zag ik dat ze ook zadels hebben <3 iemand ervaring?

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:35

Ik werd helemaal kriegelig van dat klittenband. Nasingelen was me een gedoe!! Buiten dat merkte ik weinig verschil met de horka dressuursingel met een klein beetje elastiek

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:57

Ik heb vorige week de singel besteld en wel een bevestiging gekregen maar verder niks. Geen idee wanneer ik hem kan verwachten?! Hoe ging dat bij jullie?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:12

Even bellen, normaal gaat dat heel snel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:42

Oké ga ik dat vanmiddag even doen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:06

Ik heb hem inmiddels ook. Wat een fijne singel!! Ik heb de limited edition met bruin en zwart. Geen singelnijd meer, singel sluit mooi aan.
Ik had hem zondag besteld en kreeg hem dinsdag binnen. Heb contact gehad via de app, misschien dat je haar nog eens kan benaderen via die weg, Alice13?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:54

Oh ja dat kan ik tijdens m'n werk doen.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:32

Ik heb bijna twee weken moeten wachten. Mijn maat(50cm) was niet direct leverbaar..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:42

De zwarte singel is in bestelling komt half dec weer binnen dus we moeten gewoon ff wachten. Geen probleem

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:15

Helaas krijgt m'n über gevoelige ruin toch plekjes van de singel sinds hij geschoren is. Anne Claire al geappt voor een eventueel bontje eronder. Die is er nog niet, maar ze had er meer vraag naar en gaat kijken wat de mogelijkheden zijn. Momenteel zelf van teddystof een hoes gemaakt, maar heb toch liever een echt schaapje. Iemand hier een bontje bij deze singel in gebruik?
Ik kan zelf niks passends vinden. Mogelijk passend is de Lemieux voor springsingels met buikflap, en dan zelf iets aanpassen.