Nieuw zadel voor paard met zeer korte rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Nieuw zadel voor paard met zeer korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:27

Zadel atelier hard ? T zit als een zetel .
Past perfect ( de mijne dan toch )
Maar t aller fijnst liep mijn paard onder een zadel wat eigenlijk wat te lang was . Een Zaldi zadel .
En dat zadel had ik in bruikleen ooit tijdens wachten op maatzadel .
Maar zou toch weer eens willen proberen of ze nu weer zo fijn gaat lopen onder Zaldi
Miss voor jou het proberen waard TS

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:31

Ik heb een tribal monoblad die zit voor mij erg fijn omdat deze niet erg breed is. Ook lekkere zachte zit en ze kunnen alles op maat maken :D

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:00

idefix4 schreef:
Oooow please! Mijn type!!! Ik ben zadelmaker in opleiding en ik werk samen met een Engelse zadelbouwer. Ik heb een keimooi zadel om te proberen! En superzacht. O:)

Ik daag je uit!

Dan heb ik ook nog wel een uitdaging.
De pony van mijn dochter heeft straks een springzadel nodig.
Heeft nu de Passier Corona II van het Gareel, met extra hoge keilkussens voor de dressuur.
Extreem gevoelig op zijn rug, rondgeribt en korte rug.
Hij slaat op tilt als er een gelpadje tussen gelegd wordt, of een bobbeltje wordt verwijderd door de zadelmaker.
Ook puur omdat hij bang is om pijn te krijgen (heeft helaas in het verleden veel pijn gehad van een verkeerd aangemeten zadel).
De pony zit nu in de revalidatie na een ongeval, dus de bestiering is op dit moment aardig verdwenen.
Hij heeft een half jaar stilgestaan en we zijn hem nu weer aan het oppakken.
Maar je begrijpt, dat wij nu al opzien tegen het zoeken naar een passend springzadel als hij weer op kracht is.

Saartj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:47

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:55

Heb niet gezegd dat Schutte hard is hoor, maar wel stuk harder dan de HB die ik gewend was........

Heb verschillende zadelmakers gebeld en gemaild. Rijd nu nog met die Custom, maar dat gaat gewoon niet. Helaas kunnen de meeste zadelmakers pas half februari en dat duurt voor mij te lang. Heb nl zo ongeveer NU een zadel nodig. Nu komt as dinsdag bestfit cq vivaldi langs. Ben benieuwd...........

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:24

Bestfit Hans zuidweg heeft top zadels! Totaal niet hard! Paard loopt er super onder!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:38

Ben benieuwd naar vivaldi. Ik merk ook dat een goede zadelmaker niet om werk verlegen zit. Tot nu toe kan ik afspraken goed spreiden. :-D

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:42

Toevallig is vivaldi zadels een stalgenoot, dus dat maakt het wat makkelijker om snel een afspraak te maken. Het wordt een Vivaldi, het allernieuwste model. Zit als een huis en paard gaf heeeeeel duidelijk aan dit zadel fijn te vinden. Het zadel sluit perfect aan op de rug en blijft mooi liggen. Nu paar weken wachten tot het zadel klaar is!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:54

Veel plezier straks met je nieuwe zadel!

SuusSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:24

Ik heb een Sella dressuurzadel, aangemeten door Ali en volledig opmaat gemaakt voor mij en mijn paard met verlengde zweetbladen. Ik ben 190 lang en het zadel is perfect voor mij

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:36

Ik heb een arthur kottas zadel
Erg fijn zadel :)
Het is een engels zadel

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:37

Mocht je er toch niet uit komen met een Vivaldi zadel, probeer dan eens naar Ruiz Diaz Jessica Pro te kijken. Voor mijn haflinger met korte rug, brede schoft en ver naar achterliggende schouders was deze perfect! Zo ook voor mij (lange benen, bescheiden kont).