Wat voor zadel voor mijn draver?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Wat voor zadel voor mijn draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:33

Kom op, moet het niet hebben van een budget voor een zadel direct betekenen dat er ook geen budget voor medische zorg is? Lijkt me niet. Laten we het dus bij het zadel houden, we kunnen niet in de beurs of potjes van ts kijken.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:36

RianneH schreef:
Kom op, moet het niet hebben van een budget voor een zadel direct betekenen dat er ook geen budget voor medische zorg is? Lijkt me niet. Laten we het dus bij het zadel houden, we kunnen niet in de beurs of potjes van ts kijken.

+:)+

Het gaat hier immers over een zadel en ik denk dat meningen die niet te maken hebben met de aanschaf van een zadel hier thuishoren.

Ik zou voorlopig met barebackpad rijden, kan makkelijk en dan lekker sparen voor een goed passend zadel.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:43

coldsummers schreef:
RianneH schreef:

+:)+

Het gaat hier immers over een zadel en ik denk dat meningen die niet te maken hebben met de aanschaf van een zadel hier thuishoren.

Ik zou voorlopig met barebackpad rijden, kan makkelijk en dan lekker sparen voor een goed passend zadel.

Achja, wat is bokt toch veranderd...

Ik vind namelijk dat een zadel wel te maken heeft met de gezondheid van een paard.
Er zijn genoeg zadels voor deze prijs te vinden, maar ofwel zijn ze oud en de kussens steenhard ofwel zijn het dingen van slechte kwaliteit. En dan nog eens zonder zadelmaker, tja dat kan je op termijn wel eens meer gaan kosten dan een degelijk zadel :)

Ik raad aan om door te sparen en naar een Kieffer te kijken, deze hebben vaak een teruggesneden kamer, ideaal voor paarden met een hoge schoft.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:45

Oliiviia: Snap je punt. Maar als TS nog geen zadel heeft kan ze de rug van der paardje toch niet beschadigen? En ja, als er onvoorziene kosten gaan komen dan moet je ook iets. Denk niet dat TS die kosten dan geheel zelf betaald. En elk paard kan een blessure of iets oplopen, daar kan je niets tegen doen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:53

TS gaf al aan dat bij medische dingen haar moeder bij springt in de kosten.
De barebackpad van Ooteman heb ik zelf en ik vind hem fijn zitten. Nadeeltje als ie net nieuw is is wel dat de singelstoten erg stug zijn, waardoor ik in het begin hem niet netjes op m draver kreeg en het nog wat schoof (je kunt deze natuurlijk ook niet zo strak aansingelen als een gewoon zadel).
Maar idd voor hoe vaak je rijdt lekker een BBP nemen ipv een zadel.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:04

De TS rijd gemiddeld misschien 2 keer in de week, om dan te sparen voor een duurder zadel..tja..ik zou dat ook niet doen.. :o Er staan nu ook zat wintec zadels op marktplaats passen ook prima op een draver. Zijn geen dure zadels, passen prima in in prijs van de TS.

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:26

@Oliiviia Volgens mij stel ik geen vragen om vervolgens moeilijk te gaan doen.. Zoals ik al zei, als er echt iets gebeurd helpen mijn ouders mij. :D

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:30

Bedankt voor alle wel positieve reacties en informatie +:)+
Ik kan hier zeker wat mee, ik ga rondkijken voor een barebackpad denk ik :o

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 18:31

Foto van mijn paard: Afbeelding
Hier kan je zijn schoft wel zien.. Dit is een oude foto trouwens :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:33

das idd wel een hele hoge schoft, denk dat je daar niet makkelijk een normaal zadel zal voor vinden

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:39

Ik heb een pegaso zadel te koop, ook voor dravers met hoge schoft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:40

Zirano schreef:
Barebackpad zonder beugels zijn goed voor jouw zit en zijn echt betaalbaar. Jij leert dan goed zitten en je kunt er ook mee rijden. Ze hebben vaak een beugel waar jij je dan ook aan vast kunt houden,

barebackpad is alleen fijn voor een paard wanneer het lekker in de rugspieren zit.
Ze is een beginnende ruiter zonder les. Menig ruiter van dat kaliber gaat klemmen. Vooral als je telkens een hoge schoft in de kruis krijgt. %) .. iedereen heeft dat wel een keer gevoelt. (zelfs met dikke pad is dat niet leuk).
Bovendien is deze draver niet getraind en loopt een keer of 1 a 2 in de 2 weken. Loopt dan niet getraind over de rug. En dan zit er zo'n ruiter op te stuiteren/klemmen. Voor menig draver een reden om hem op zijn lopen te zetten. Of zich niet te melden, omdat ze gewoon bikkelhard voor zichzelf zijn.

Dus of dit wijs is.

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 18:58

Op mijn profiel heb ik meer foto's van hem.

@Knert Hmm laatste tijd rijd ik wel eens zonder zadel omdat ik dat zadel dan niet meer mag lenen, voor ricardo is het geen probleem, bij is het ook geen probleem behalve dan dat zijn ruggengraat wel heel goed voel :\

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:03

dat kan je goed oplossen en ik geef ej groot gelijk als je maar zo weinig rijd/ 1 keer in de 1 a 2 weken dus dat je geen heel duur zadel wilt kopen, en als zonder zadel verder goed gaat zopu ik idd gwn een bareback pad aanschaffen

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:15

Lastig, TS, maar niet helemaal onmogelijk denk ik. Je moet er alleen toevallig eentje tegenkomen. Ik heb voor een vorig paard een kieffer wien deluxe gekocht voor 100 euro, die zijn ook geschikt voor paarden met een hoge schoft. Enige is dat de zadelmaker m wel even na moet kijken. Mijne paste bijna helemaal goed dus alleen een kleine aanpassing, kostte 50 euro. Toeval dat het zo goed pastte, maar het kan dus wel.

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:31

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:51

Ik snap dat je graag een zadeltje zou willem hebben, maar desondanks zou ik zeker geen zadel "zomaar" kopen, zonder controle van een zadelpasser.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:01

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:02

Toen ik nog heel wat jaartjes jonger was, moest ik ook zelf voor alles omtrent het rijden zelf betalen. Maar goed er kwam een ander paard en mijn zadel paste niet meer. Al 14-jarige had ik toen ook niet het geld om even een nieuw zadel te kopen. Met mijn ouders overlegd en van hun geld mogen lenen, afspraak was klusjes extra doen en elke maand een stukje aflossen (voor de klusjes kreeg ik ook geld). Misschien is dat voor jou ook een optie. Dan kan je je budget net iets oprekken voor een zadel wat gaat passen op jouw paardje.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:09

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:18

Die eerste gaat sowieso nooit passen bij een hoge schoft, hij heeft nl geen teruggesneden kamer.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:22

die tweede heeft nou ook nie echt een hele teruggesneden kamer ofzo, vind de eerste er uit zien als een zadelmarkt zadel

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:27

Inderdaad met een tweedehands zul je hoe dan ook nog een check moeten laten doen door een zadelmaker, om te bepalen of hij echt goed ligt. En een goede zadelmaker betaal je toch al rond de 75,- voor n pasconsult.

Wat betreft de barebackpad vind ik ook de libra een hele goede (hier kunnen overigens wel beugels aan, maar dit zou ik zelf nooit doen wegens hier al eerder genoemde redenen). Maar t fijne is dat je hier inlages in kunt stoppen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:38

Jup! Bedoelde de Gompert.

Maar je woont niet gek ver van mij vandaan, als je een zadel hebt wil ik je wel helpen met m?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:55

lunabrandsen schreef:
Op mijn profiel heb ik meer foto's van hem.

@Knert Hmm laatste tijd rijd ik wel eens zonder zadel omdat ik dat zadel dan niet meer mag lenen, voor ricardo is het geen probleem, bij is het ook geen probleem behalve dan dat zijn ruggengraat wel heel goed voel :\

Zijn ruggegraad goed voelt? Dan is het dus juist wel een probleem. Enig idee hoe dit in elkaar zit?
Het is niet voor niets dat een boomzadel ruimte tussen de kussens heeft...!!

Als je paard zo weinig gereden wordt en van nature al schraal in de rugspieren zit, is dit niet heel wijs.

Zadel lenen? Ook dat is een risico.