Ervaringen Anatomica zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Ervaringen Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:29

Binnen jouw budget: Fryso. Ik heb er ooit 1 gehad, ik krijg nooit weer zo'n fijn zadel. Helaas pastte het niet meer omdat m'n paard op die pensionstal te slecht gevoerd werd. Nu zou het weer passen, maar helaas is het zadel verkocht. Eeuwig zonde.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:35

Ik sta wel te kijken van al die verhalen over scheve Anatomica's. :wow:
In 2008 heb ik een bruine Orion aangeschaft en weer verkocht wegens verkoop paard en voor mijn andere paard een bruine Octant gekocht (2011) in een boommaat breder. Ik ben nog steeds zeer tevreden en nooit last gehad van scheve bomen/vullingen.
Beide zadels komen overigens bij Drunens Ruiterhuis vandaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:55

Hier ook een anatomica van Drunen, jaren veel plezier van gehad, en lag ook prima op meerdere paarden.
Nu alleen gestopt met de paardensport, vrijdag ga ik met mijn zadel naar Drunen, singelstoot vervangen, 2 stiksels vastzetten, en dan de verkoop in.
Mocht ik in de toekomst weer een paard nemen, dan kijk ik zeker weer voor een anatomica. :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:57

Ik denk toch altijd.. het is maar net wat je eigen ervaring is! Van mijn eigen zadels zullen ook vast mensen zijn die daar niet tevreden over zijn :+

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:58

Mij verbazen die verhalen ook! Ik ben zeer tevreden over die van mij. Als mijn veulen oud en groot genoeg is, komt er sowieso weer een anatomica.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:59

Oeiii, ik schrik wel van de negatieve reacties...Ik heb voor mn haflinger nu 3 jaar een anatomica orion zadel van drunens ruiterhuis, heb ik 3 jaar heerlijk op gereden. Echter is mn haf het laatste jaar breder geworden en van de winter kwamen er witte haren op de rug. Nu blijkt ze er dus uitgegroeid te zijn...Balen!! :-( Ik heb t nu te koop staan maar wel een nieuwe moeten bestellen omdat het geen gangbare maat is ( breed) Erg kostbaar, maar ik word nu wel een beetje achterdochtig door al deze reacties...Zie dat er gelukkig ook een hoop positieve reacties zijn:-)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:02

Amiigo schreef:
Ik heb voor mijn pony een anatomica Orion gehad en die vond ik heel fijn :j nu voor mijn paard een anatomica octant en die is ook enorm fijn! Geen scheve zadels of slecht opgevulde kussens. Echter raad ik je niet aan om een anatomica te kopen bij het drunens ruiterhuis. Idd scheef aan meten en verkeerd op vullen.
Mijn zadelmaker (Edwin Ligtvoet) was wel te spreken over anatomica :j

Voor mij hetzelfde. Ben aan mijn 2e octant bezig. Dit omdat mijn vorige paard een lange rug had, en mijn huidige jonkie een korte. Dus voor het nieuwe paard, een nieuwe octant met korte kussen aangeschaft.
Zadel was gloednieuw, en toen Edwin op stal was heeft hij het een keer nagekeken. Was keurig aangemeten door Drunen en lag perfect.
Ook toen ik mijn vorige Octant te koop had, ben ik bij verschillende geintresseerden geweest. En heb alleen maar positieve reacties gehad op Anatomica van verschillende zadelmakers (die potentiële kopers wilde het altijd na laten kijken door hun eigen zadelmakers. Prima van mij mag je!).

Edwin vertelde wel, dat je net als bij auto's de Duitse auto's hebt met stugge vering. En de Franse met een soepele vering. Een Anatomica heeft een Franse vering zeg maar. De spring tree. Dit heeft als voordeel dat het zadel meeveert en ruimte in de schouder geeft. Is je paard scheef bespiert of zit je er als ruiter scheef op, heeft het als nadeel dat het aan die scheve kant nog eens "naveert" en druk geeft op die plek.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:14

Daar kan ik mij wel in vinden zoals je dat omschrijft! Paard was ook erg scheef bespiert en is daarop ook aangepast maar wel zo dat als hij recht(er) zou zijn het als nog goed was en vandaar dus ook dat padje. Helaas is het bij ons alleen niet het geval geweest maar wel top mee gedacht hoor! Qua service zou ik wel tevreden zijn denk ik (alleen nogmaals het is niet mijn zadel of paard dus beslis ik hierin ook verder niet).