Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:35

Oke , super dat ze zo goed werken voor je paard! Ik ga eens op zoek wat ze kosten. Wil ze ook erg graag.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:38

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:42

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:43

Mijn paard is 163, heeft full beenbeschermers, zou hij dan maat L moeten hebben? ( voor de achter benen)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:46

Perryx schreef:
Mijn paard is 163, heeft full beenbeschermers, zou hij dan maat L moeten hebben? ( voor de achter benen)

Ik denk het wel. Ik heb maat L. Mijn paard is wel hoger (1.69m) en heeft vrij lange, slanke benen. Qua omvang past het mooi ruim; in de lengte zouden ze zelfs nog wat langer mogen (al is dat niet nodig, maar om aan te geven dat ze ook wel om wat kortere benen passen).

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:47

Bruine beschermers <3 Ik heb weer wat voor op mijn verlanglijstje :')

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:48

Top, bedankt voor de informatie :)

BenitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:48

Ik ben heel erg te spreken over de Back on Track produkten, maar de peesbeschermers, daar ben ik niet zo tevreden mee. Ik heb ze gekocht i.v.m. peesblessures. Ik had ook de bandage onderlappen. Bij een paard is d.m.v. de onderlappen een dikte van een 3 jaar oude peesblessure een stuk minder geworden, dit is niet gebeurd bij de peesbeschermers, terwijl daar ook de keramische vezels in zouden moeten zitten. Daarbij is het klittenband van de peesbeschermers snel kapot.

De onderlappen werken wel goed. Ik heb het idee dat in de peesbeschermers minder keramisch materiaal zit of het minder goed werkt.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:49

Tja, maar kan die moeilijk om doen op stal , de speciale beenbeschermers wel

BenitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:53

Ik heb bij mijn pony 's nachts altijd BOT onderlappen met normale bandages om, dit gaat prima.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:54

hmm ik ben niet zo van de bandages...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:57

Als je toch gaat investeren in iets nieuws dan zou ik zeker voor de stalbeschermers gaan en niet voor de onderlappen met bandages. de stalbeschermers zijn zoveel makkelijker, en ook nog eens veiliger.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:58

Horseware schreef:
Als je toch gaat investeren in iets nieuws dan zou ik zeker voor de stalbeschermers gaan en niet voor de onderlappen met bandages. de stalbeschermers zijn zoveel makkelijker, en ook nog eens veiliger.

Mee eens :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:08

IK gebruik hun spul voor mezelf, echt super!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:10

Zag het, dat er ook Back on Track spullen voor mensen zijn, wat gebruik je precies?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:12

Lielle schreef:
IK gebruik hun spul voor mezelf, echt super!

Wat gebruik je? Ik ben ook erg geïnteresseerd hierin, vooral de kleding (coltrui, fleece, handschoenen en sokken) maar ook iets voor mijn nek/schouders. ik heb daar vaak last van. Een warme douche verlicht, maar natuurlijk maar eventjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:47

ik heb de coltrui, een T-shirt met V-hals, de col met nek/schouder, de sjaal en de rugband ( redelijk wat verzameld :oo ) col met nek / schouder lijkt handig maar is in de praktijk niet zo geschikt. Sjaal ziet er gewoon leuk uit en is makkelijk hoog te doen. Bij mij is aansluiting nek naar achterhoofd vaak gevoelig, en dat haalt die col niet. Trui en T short dragen top, en zien er ook gewoon netjes uit.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:56

Coltrui heb ik ook in gebruik verder de halskraag (ivm Whiplash na auto ongeluk) het kussen met overtrek, slimfit t-shirt en de rijhandschoenen.

Bij mijn 3 in 1 peesbeschermers heb ik totaal geen klittenband probleem. Deze zijn nog net zoals in het begin

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:26

Horseware schreef:
Perryx schreef:

Ik denk het wel. Ik heb maat L. Mijn paard is wel hoger (1.69m) en heeft vrij lange, slanke benen. Qua omvang past het mooi ruim; in de lengte zouden ze zelfs nog wat langer mogen (al is dat niet nodig, maar om aan te geven dat ze ook wel om wat kortere benen passen).

Heb jij ook beschermers voor de voorbenen? Die van mij is 1.62, heeft achter full, maar de voorbenen cob in lengte en full in breedte. De royal boots werden dus niets. De 3 in 1 pasten niet goed om de kogel (cob), maar full gaat weer te lang worden vrees ik.
Hoe graag ik ze ook wil, voor mij zit het er met BOT waars. niet in..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:05

Ik heb ze alleen voor de achterbenen dus over maatvoering voor de voorbenen durf ik niets te zeggen. ik denk dat mijn paard wel cob zou passen; hij heeft lange maar hele slanke benen.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:35

Jotoma schreef:
Eef93 schreef:
Ik heb de 3 in 1 en heb nog nooit zulke fijne beschermers gehad.

Heb jij voor de voorbenen cob of full en welke maat peesbeschermers heb je voor normaal? Ik baal enorm dat ze bij mij niet mooi zaten. Ik kreeg hem niet goed rond de kogel.

Ik heb geloof ik een M. Heb bij normale beschermers een full.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:01

Focussed schreef:
Ik zou er nooit mee rijden. De hele filosofie achter Back on Track is het warm houden van het lichaamsdeel door middel van weerkaatsing. In het geval van pezen wil je deze juist zo koel mogelijk houden en juist niet de warmte vasthouden en weer weerkaatsen. Waarom ze deze technologie in rijbescherming hebben doorgevoerd is mij dan ook een raadsel.

Hier sluit ik me volkomen bij aan :j
Ik kwam toevallig zo'n standje tegen op Horse-event, toen ik dit argument gebruikte kon ze me ook geen goed antwoord geven.
Nu weet ik helemaal zeker dat ik het niet ga gebruiken. (in iedergeval de beschermers, de dekens ben ik wel af en toe naar aan het kijken)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:24

Toch zijn de benen niet warm en de gallen worden bij mijn paard bij het gebruikt van de beschermers minder.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:28

Mijn hond slaapt sinds een paar maanden op een rugverwarmer voor paarden van Back on Track. De rugverwarmer ligt op zijn matrasje en daaroverheen hebben we een hoeslaken. Mijn hond heeft artrose in zijn voorpoten en hoewel het een hele lange tijd geweldig ging op glucosamine, had hij vorige zomer echt een dipje. Ik vond het vreselijk, want hoe kan je zo'n dier verder nog helpen? Ik kwam na wat zoeken uit bij Back on Track. Thuis gelijk uitgelachen natuurlijk, want hoe kan je geloven in een "magisch kleedje met vezels erin". Tja :+ .

Maar na het opbouwen ging het toch steeds een stukje beter met mijn hond, terwijl er verder niets veranderd was. Voer bleef hetzelfde, beweging ook, alleen dat "magische kleedje met vezels erin" waar hij op sliep... Nu rent hij weer als een pup, hij is blij en soepel, en staat niet meer stijf op uit zijn mand, ook als hij niet op het kleedje heeft gelegen. Of het voor ieder mens/dier werkt weet ik niet, maar ik ben er ontzettend tevreden over.

Geen ervaring over de beschermers dus, wel over Back on Track in het algemeen. Ik ben zelf wel benieuwd naar de werking als je het maar kort gebruikt, zoals een uurtje een rugverwarmer op de rug van je paard of een zadeldekje. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Garuda96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:59

De 3 in 1 peesbeschermers zijn top. Klitteband blijft goed en ze gaan lang mee.