Nieuwe type neusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_zoetje_x

Re: Nieuwe type neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:30

Ziet er interessant uit, ik ga dit even volgen.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:17

moest je trekken aan een kant, trek je de andere kant niet omhoog als je gewoon zelf je sperriem zo hangt? (puur hypothetisch eh!, natuurlijk trek ik niet in mijn paard zijn mond)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:08

Doet mij inderdaad erg denken aan de rambo Micklem! Werkt bij die van mij echt heel fijn. De druk wordt op den duur over genomen op de neus waardoor je de lagen ontziet.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:11

Hmm ben benieuwd.. Door dit systeem lijkt het me dat het bit in de mond wordt gehangen ipv dat het in de mond ligt.. Denk dat als het paard zn mond open doet, het bit bovenin de mond blijft hangen wat me niet echt fijn lijkt... Of denk ik nu verkeerd? :') :o

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:24

xLeoniee schreef:
Hmm ben benieuwd.. Door dit systeem lijkt het me dat het bit in de mond wordt gehangen ipv dat het in de mond ligt.. Denk dat als het paard zn mond open doet, het bit bovenin de mond blijft hangen wat me niet echt fijn lijkt... Of denk ik nu verkeerd? :') :o

Ligt eraan hoe strak je de riempjes doet :Y) Als je ze te strak doet dan trek je het bit inderdaad omhoog.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:25

Elevien schreef:
xLeoniee schreef:

Ligt eraan hoe strak je de riempjes doet :Y) Als je ze te strak doet dan trek je het bit inderdaad omhoog.

Daar heb je gelijk in inderdaad.. Zo had ik het nog niet bekeken haha... :o

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:31

Even stipje, mag je hiermee dressuur starten vraag ik me af? ( omdat het vrij nieuw is). En vraag me af of je alleen de neusriem krijgt of een heel hoofdstel. Aan de hand van de prijs zou ik zeggen alleen de neusriem.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 07:06

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic reacties moeten verwijderen, graag ontopic blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:25

je krijgt alleen de neusriem, das ook het enige wat op de bestelfoto te zien is ;)
Ik ben inderdaad ook erg benieuwt of je hier dressuur mee mag starten? Springen zal wel mogen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:35

Ik heb vandaag de sperriem op deze manier gebruikt, en het bit ligt sowieso echt stiller in de mond. Ik denk alleen dat ik volgende keer hem een gaatje losser moet doen :') Het was wel grappig om te zien hoe stil het bit kan zijn, want zelfs met 'sturen' zie je hem eigenlijk niet bewegen. :)

Ik vind het een erg interessante manier in ieder geval, vooral omdat het bit zo ontzettend stil ligt, lijkt mij een beter doel dan de mond dicht snoeren. :)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:18

Maar als het bit heel stil ligt met sturen kan je toch ook niet meer zien wanneer je te hard stuurt per ongeluk (wanneer het anders door de mond getrokken wordt)?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:23

Nou omdat er ook minder druk op de lagen komt kan je eigenlijk niet te hard sturen, daarnaast stuur je natuurlijk ook vooral op je zit en benen, waardoor bij gewoon dressuur hard sturen niet zomaar voorkomt. Als ik het zo bekeek vandaag kan je je paard gewoon geen pijn doen bij hard trekken wordt het begrenst en komt er druk op de neus.
Natuurlijk kan je nog wel lomp rijden, maar het bit ligt stiller en met minder kracht op alleen de lagen. :)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:26

Dankje! En nog eemvraag, als het paard zn mond opemdoet ben je toch gewoon de controle kwijt?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:11

Ergens in dit topic dacht ik te lezen dat het oorspronkelijke doel van de sperriem ook dit systeem was toch?

Met dit systeem komt er, zover ik het begrijp, minder druk op de lagen en dus is er geen reden voor een paard om zijn mond open te doen, waardoor een sperriem hoe deze tegenwoordig gebruikt wordt niet meer nodig is?

Klopt dit? Want dan snap ik weer niet waarom men ooit bedacht heeft de sperriem zoals tegenwoordig te bevestigen..?

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:14

Citaat:
In samenwerking met Michael Jung, de wereldkampioen, tweevoudig olympisch kampioen 2012 en Europees kampioen 2013 eventing, werd dit nieuwe hoofdstel ontwikkeld! Bij dit hoofdstel is het bit via 2 leren lussen met het hoofdstel verbonden, waardoor het bit wordt gestabiliseerd. Het hoofdstel is bijzonder goed geschikt voor de opleiding van jonge paarden, omdat het bit rustig in de mond van het paard ligt.

staat er bij ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:19

Ik ben ook heel benieuwd naar de gebruikservaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:50

xxpinczowxx schreef:
Ergens in dit topic dacht ik te lezen dat het oorspronkelijke doel van de sperriem ook dit systeem was toch?

Met dit systeem komt er, zover ik het begrijp, minder druk op de lagen en dus is er geen reden voor een paard om zijn mond open te doen, waardoor een sperriem hoe deze tegenwoordig gebruikt wordt niet meer nodig is?

Klopt dit? Want dan snap ik weer niet waarom men ooit bedacht heeft de sperriem zoals tegenwoordig te bevestigen..?

Om de mond dicht te binden ;) Met sperriem heb je meer controle zeggen ze vaak, als het paard aan de kletter gaat kunnen ze niet ook de mond openen, volgens mij daarom.
Correct me if I'm wrong :)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:23

Dit ziet er echt wel heel vriendelijk uit, heb het al een paar keer voorbij zien komen bij aangespannen rijden, zijn er al meer ervaringen?

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:16

Koudbloedkim en dreamer. Kunnen jullie inmiddels jullie ervaring met deze neusriem met ons delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:24

Ja! Afgelopen zondag heeft [naam] de neusriem uitgeprobeerd en hij werkt bij [naam] echt goed!
Het bit ligt een stuk stiller en [naam] heeft veel minder vaak haar mond open.
Echt een verademing. :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:31

voor mijn paard zou die ook wel god werken, alleen ik weet niet of je de neusriem mag gebruiken bij dressuur wedstrijden van de knhs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:47

mijne komt as maandag binnen, ik was steeds niet thuis :+

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:01

Heb je soms een foto koudbloedkim? :D

Ik vraag me idd ook af of je hier mee mag starten.

Dreamer, nog even geduld hebben dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:11

Ik ga er even eentje opzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:48

Hij stond hier nog niet helemaal goed afgesteld.
Ze vallen trouwens wel klein uit!

Afbeelding