Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLeoniee schreef:Hmm ben benieuwd.. Door dit systeem lijkt het me dat het bit in de mond wordt gehangen ipv dat het in de mond ligt.. Denk dat als het paard zn mond open doet, het bit bovenin de mond blijft hangen wat me niet echt fijn lijkt... Of denk ik nu verkeerd?![]()
Elevien schreef:xLeoniee schreef:Hmm ben benieuwd.. Door dit systeem lijkt het me dat het bit in de mond wordt gehangen ipv dat het in de mond ligt.. Denk dat als het paard zn mond open doet, het bit bovenin de mond blijft hangen wat me niet echt fijn lijkt... Of denk ik nu verkeerd?![]()
Ligt eraan hoe strak je de riempjes doetAls je ze te strak doet dan trek je het bit inderdaad omhoog.
Citaat:In samenwerking met Michael Jung, de wereldkampioen, tweevoudig olympisch kampioen 2012 en Europees kampioen 2013 eventing, werd dit nieuwe hoofdstel ontwikkeld! Bij dit hoofdstel is het bit via 2 leren lussen met het hoofdstel verbonden, waardoor het bit wordt gestabiliseerd. Het hoofdstel is bijzonder goed geschikt voor de opleiding van jonge paarden, omdat het bit rustig in de mond van het paard ligt.
xxpinczowxx schreef:Ergens in dit topic dacht ik te lezen dat het oorspronkelijke doel van de sperriem ook dit systeem was toch?
Met dit systeem komt er, zover ik het begrijp, minder druk op de lagen en dus is er geen reden voor een paard om zijn mond open te doen, waardoor een sperriem hoe deze tegenwoordig gebruikt wordt niet meer nodig is?
Klopt dit? Want dan snap ik weer niet waarom men ooit bedacht heeft de sperriem zoals tegenwoordig te bevestigen..?