En soms gewoon lekker bitloos
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Myca schreef:KarmaWitch schreef:Is dat nou zo'n hoofdstel/neusriem, die eigenlijk op een normale lijkt maar dan met riempjes die lijken op een mexicaanse (als je snapt wat ik bedoel).
Dus met dubbele riempjes?
Hier een foto van mijn paard met een Micklem bridle.
Dat zegt meer dan een hele lap tekst
[ [url=m/fOmR0p.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Foto van Justine vd Berg)
xAnthea schreef:Ik rijd mijn pony met sperriem, gewoon omdat die er nu eenmaal aanzitHij zit verder ook niet strak of zo, dus volgens mij heeft die sperriem geen enkel nut.
Paard rijd ik met lage neusriem, vindt hij veel fijner!

Perryx schreef:xAnthea schreef:Ik rijd mijn pony met sperriem, gewoon omdat die er nu eenmaal aanzitHij zit verder ook niet strak of zo, dus volgens mij heeft die sperriem geen enkel nut.
ja wauw, gek he? natuurlijk vind hij dat fijner. Dan kan hij tenminste likken en kauwen en ontspannen zonder dat zijn mond dichtgesnoerd zit....!!!
Perryx schreef:xAnthea schreef:Ik rijd mijn pony met sperriem, gewoon omdat die er nu eenmaal aanzitHij zit verder ook niet strak of zo, dus volgens mij heeft die sperriem geen enkel nut.
ja wauw, gek he? natuurlijk vind hij dat fijner. Dan kan hij tenminste likken en kauwen en ontspannen zonder dat zijn mond dichtgesnoerd zit....!!!

wat een onzin reactie. Lage neusriem geeft een hele andere drukverdeling op andere plaatsen dan een gecombineerde. Perryx schreef:xAnthea schreef:Ik rijd mijn pony met sperriem, gewoon omdat die er nu eenmaal aanzitHij zit verder ook niet strak of zo, dus volgens mij heeft die sperriem geen enkel nut.
Waarom denk je dat het ene paard fijner rijdt met ongebroken bit en ander met dubbelgebroken? Juist, geen enkel paard is hetzelfde. Ht ene paard houdt van rust in zn mond en ander paard houdt ervan om r mee te kynnen likken en te kauwen 
AnnetB schreef:Mijn jonge paard heb ik met sperren ingereden en sinds deze week heb ik hem er af gehaald en loopt hij ook super. Rij liever zonder omdat het lekkerder zit, hij heeft al zo'n kriebelhoofd. Bovendien zie ik het graag al hij zijn mond open zou doen. Dan weet ik dat er iets niet goed gaat en anders moet.
Heb op wedstrijd wel eens een bemerking gehad op de sperriem. Mocht mijn proef niet starten en moest er een gaan lenen. Met een hoge neusriem rijden was geen probleem maar als er een lusje aan zit voor de sperriem dan moet hij er bij anders mocht ik echt niet starten.Spoiler:
(Tot vandaag denk ik nog steeds dat ze ongesteld moest worden ofzo. Wat een gezeik)