Singel voor paard met singelnijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: Singel voor paard met singelnijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:44

Nog een tip voor mensen die wat goedkopers zoeken. Hier bevalt de Epplejeck Bojon Air echt super goed :D Mijn paard geeft geen kick meer.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:22

interessant topic. Paard waar ik op rijd heeft ook singel nijd. Al is het niet zo hevig meer als een paar jaar terug gelukkig.
Gebruik op dit moment een neopreen singel met aan een kant elastiek. Die bevalt nog het beste van alle singels (al dan niet met een bontje er om heen)die ik geprobeerd heb bij dr. Maar lees in de comment van Listiglistje dat die singels het zadel scheef trekken? Wist ik helaas niet.
Even op de divoza site gekeken en wil deze wel eens proberen http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

Betreft idd een singel voor een vzh zadel. Geloof dat zo'n beetje iedereen in het topic met dressuurzadel rijd? Althans het klinkt alsof iedereen het over een dressuursingel heeft.
Maar iemand toch ervaring met de singel uit bovenstaande link?

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 01:03

Geen ervaring met die singel ;) Maar elastiek aan beide zijdes is wel beter.
Persoonlijk zou ik hem niet nemen denk ik. Er zit bont aan (las ik in de omschrijving). En van zo'n bontje ben ik dan weer geen fan i.v.m. vuil, zweet en evt. irritaties en schuurplekken daardoor. In die singel die ik nu heb zit gel. Ik zou een singel zonder bontje kopen en eventueel een los bontje voor er bij als je dat graag wilt. Dat houd je veel beter schoon. Maar voor die prijs kun je hem altijd uitproberen toch?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 01:10

Ja das waar. Zeer vriendelijk geprijsd. Zit idd te twijfelen omdat zo te zien het bont er niet af te halen is om uit te wassen. Of je moet de complete singel in de wasmachine gooien natuurlijk.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:59

Hebben jullie van deze singel de gewone maat of een maatje kleiner?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:34

Ik rij sinds kort met de anatomische singel van tekna, het middenstuk is iets naar voren geplaats en er zit een soort elastiek aan (dat rekt minimaal mee) mijn paard heeft voor het eerst geen singelnijd, singel werd beter bevonden als de mfsc singels maar het model komt wel overheen , alleen de prijs niet. Van tekna koste hij 60 euro

Deze is het alleen is Het:
http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... oorgevormd

Afbeelding