[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:03

Hij is van de week onderweg gegaan naar Equixantos om er daar verder mee te testen, samen met de kersvers binnengekomen set bredere kopijzers :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:32

Ollytje schreef:
Zijn er buiten mij om al meer mensen met een smaller poepertje dan ondergetekende die het nieuwe dressuurzadel van BF getest hebben? en hoe beviel het?

Hoe smal moet het poepertje zijn? :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:11

Leuk he, Belgen? :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:24

Ollytje schreef:
Geryon schreef:

Toppie :D
Wat ga jij je nu uitproberen? Want de ghost was niet het ideale zadel voor jou toch? Ik vond het wel oke zitten, maar wil graag nog wat anders uit proberen.

Ik heb op de gok een zadel van ebay besteld (van A&M reitsport). Erg goedkoop, maar kan het gewoon weer terug sturen (dus mocht ie scheef zijn ofzo :P). :)

[ Afbeelding ]

Duurt alleen nog wel even voor ik hem heb. Stomme paypal :+

ben heeeeeeel benieuwd naar jou ervaring, ik dorst het niet aan ... heb hem al heel vaak in het boodschappenmandje geknikkerd maar toch niet besteld. := laat je het weten hoe het bevalt?

Hier dus precies hetzelfde _O- Laatst de knoop toch maar doorgehakt. Ik laat het zeker weten!

Vaak ook in zo'n leuke context Mizora, kan er nog altijd om lachen _O-

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:11

Geryon zadel ziet er zo op de foto niet verkeerd uit. Ik heb iets met Ebay kan nooit iets vinden wat ik zoek. Ben er dan ook nog niet echt vriendjes mee. Marktplaats is handiger :j

Mocht het zadel recht zijn en je vindt het zelf toch niets dan pb me maar voor je het terug gaat sturen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:15

Ollytje schreef:
Zijn er buiten mij om al meer mensen met een smaller poepertje dan ondergetekende die het nieuwe dressuurzadel van BF getest hebben? en hoe beviel het?

Ik, tenminste mijn stalgenootje heeft hem getest en ik mocht hem ook even een keer proberen, maar ik heb niet heel serieus geprobeerd.
Hij lag op mijn dikke korte C pony met buik niet eens heel slecht, dat viel me al heel erg mee. Ik zelf zat er echter niet echt lekker op. Ik ben een heel vlakke zitting gewend en vond vooral het omhoog gaande stuk aan de voor kant niet heel fijn (dat zal ik bij alle engelse zadels wel hebben waarschijnlijk, maar daar rij ik nooit op :D )
Daarnaast kon ik niet meer bij mijn pony met m'n benen, kon niet aandrijven, mijn benen zweefde ergens ver naast de buik en het zweetblad zat in de weg om ze aan te leggen. Dit heb ik bij alle zadels gehad met iets dikkere zweetbladen trouwens. Mijn hidalgo caracas heeft hele dunne en korte zweetbladen, maar bij de trekker en barefoot london had ik ook al het gevoel dat ik helemaal geen contact met m'n benen met pony kon maken. Dat ligt waarschijnlijk aan mijn korte benen en kleine pony en het feit dat ik gewoon graag veel contact heb.

Ligt dus eigenlijk allemaal niet aan dit specifieke zadel maar een model met een erg gevormde zitting en zweetbladen is gewoon niks voor mij :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:20

jomaro schreef:
Geryon zadel ziet er zo op de foto niet verkeerd uit. Ik heb iets met Ebay kan nooit iets vinden wat ik zoek. Ben er dan ook nog niet echt vriendjes mee. Marktplaats is handiger :j

Mocht het zadel recht zijn en je vindt het zelf toch niets dan pb me maar voor je het terug gaat sturen.

Zal ik doen! Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik echt iets doe met ebay haha het is ook niets voor mij..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:03

Ik heb de Trekker luxus getest en gekocht! Zit echt heerlijk, al moet ik wel mijn balans terug vinden, maar voor mijn rug voelt het top!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:11

Leuk!Hoop dat hij gaat bevallen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:20

Moet alleen kijken of hij al 100% goed ligt, hier op stal zei een stalgenoot dat hij achter iets los komt. Zadel wijder gezet en toen was het minder maar nog iets over. Andere kant is dat ik zoveel zadels iets los zie komen dus of dat nou schokkend is?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:35

viola schreef:
Ollytje schreef:

Ik, tenminste mijn stalgenootje heeft hem getest en ik mocht hem ook even een keer proberen, maar ik heb niet heel serieus geprobeerd.
Hij lag op mijn dikke korte C pony met buik niet eens heel slecht, dat viel me al heel erg mee. Ik zelf zat er echter niet echt lekker op. Ik ben een heel vlakke zitting gewend en vond vooral het omhoog gaande stuk aan de voor kant niet heel fijn (dat zal ik bij alle engelse zadels wel hebben waarschijnlijk, maar daar rij ik nooit op :D )
Daarnaast kon ik niet meer bij mijn pony met m'n benen, kon niet aandrijven, mijn benen zweefde ergens ver naast de buik en het zweetblad zat in de weg om ze aan te leggen. Dit heb ik bij alle zadels gehad met iets dikkere zweetbladen trouwens. Mijn hidalgo caracas heeft hele dunne en korte zweetbladen, maar bij de trekker en barefoot london had ik ook al het gevoel dat ik helemaal geen contact met m'n benen met pony kon maken. Dat ligt waarschijnlijk aan mijn korte benen en kleine pony en het feit dat ik gewoon graag veel contact heb.

Ligt dus eigenlijk allemaal niet aan dit specifieke zadel maar een model met een erg gevormde zitting en zweetbladen is gewoon niks voor mij :D

Aaah over dat contact probleem kan ik over meepraten.. En ik heb geen breed paard, in tegenstelling zelfs haha!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:49

Super Moonfish, hopelijk ben je even tevreden zoals ik :D
Hier nu op zoek naar een tweede Trekker, voor op mijn merrie. Op mijn ruin past de Endurance als gegoten. Zou graag een Luxus of andere model van Trekker met fijnere zit wel willen.. Als iemand nog een goede 2de hands ziet niet ver over Belgische grens... graag ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:06

Jackytje schreef:
Super Moonfish, hopelijk ben je even tevreden zoals ik :D
Hier nu op zoek naar een tweede Trekker, voor op mijn merrie. Op mijn ruin past de Endurance als gegoten. Zou graag een Luxus of andere model van Trekker met fijnere zit wel willen.. Als iemand nog een goede 2de hands ziet niet ver over Belgische grens... graag ;)

Ik weet wel een nieuwe in Engeland - staat op Ebay, dacht ik http://www.ebay.com/itm/Trekker-Luxus-T ... 35dfa32767

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:24

Ik heb een paar dagen geleden een 2e hands cheyenne maat 1 overkocht, nu hopen dat hij beter past dan de arizona. Ik plaats nog foto's :).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:32

Jackytje, ik hoop het!
Het verkrampte had ik dus helemaal niet bij de Trekker Luxus wat ik bij mijn andere zadel wel had.
Heb de beugelriemen ook op de achterste haak gedaan en dat zit fijn, verder de wrongen naar voren gedaan anders vond ik ze wat groot.
Ik zit er nu al lekker op, enige is dat ik echt moet leren om mijn balans weer te houden, want evenwicht verliezen betekend paard door de bocht. :D :')
Maar ze liep er fijn onder en ik kon er ook lekker in zitten.
De afdruk was ook heel mooi en het kussenkanaal was zo breed genoeg.
Mijn singel past trouwens en met vrij losse singel bleef het zadel prima liggen.
Alleen vonden de mensen op de grond dat hij iets omhoog kwam van achteren, maar ik vraag me af hoe erg dat is bij een Trekker?
Ik kan me voorstellen doordat het zadel flexibel is dat het als het ware wat hol trekt, en dat de kussens dan het uiteinde niet helemaal contact maakt?

Verder ga ik vooral oefenen weer nu, en misschien dat ik nog iemand laat komen om te checken of het goed ligt allemaal.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:45

Bij mij zitten de kussens wel mooi rond en op mijn paard hoor. Gek dat het wat omhoog komt? Kan me er eigenlijk weinig bij voorstellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:48

Nou als ik het zadel zo zie sluit ie perfect aan, afdruk is ook mooi.
Maar mensen op de grond zeggen dat ie aan de achterkant iets omhoog komt met draven.
Er lag toen nog geen dekje onder trouwens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:53

Dekje moet niks uitmaken en je zou eventueel kunnen kijken met longeren of het zadel dat ook iets omhoog kom van achteren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:55

Ik ga volgende keer daar wel naar kijken en dan misschien even breder draaien om te kijken of het dan opgelost is. Ze liep er verder gewoon heel goed onder en de afdruk zag er ook goed uit.
Neig er naar om iemand erbij te halen die er kennis van heeft maar MZM geestig heeft geen Trekker, en dat bedrijf wat het wel heeft zit in friesland. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:07

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:22

Heb je geen foto van wat verder weg? Hij lijkt erg naar voor te liggen. Ik heb het gevoel dat iedereen helemaal hysterisch wordt als een zadel voorbij de 18e rib LIJKT te komen en vervolgens het geheel bovenop het schouderblad mikt.... En dan nog iets...een zadel is GEEN LONGEERSINGEL!!! Uiteraard klappert het als er niemand op zit - zeker boomloos, dat flexibel is en dan steeds een tikje omhoog krijgt. Met ruiter rust het keurig en gelijkmatig op de rug van het paard.... (en ligt het nou aan mij dat ik de Luxus een raar vormpje vind hebben? Het ziet er voor mij altijd al uit of het niet goed ligt/naar voor kiept - moet echt naar de zit kijken)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:33

Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-11-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:34

Krijg ook het idee dat het zadel naar voren kiep en dit zou dan ook eventueel het iets klapperen aan de achterkant kunnen verklaren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:36

Het is verminderd na het iets wijder draaien, dus zeker niet te wijd..?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:42

Op de foto van afstand lijkt hij ook te zweven, maar dat zijn de kussens nog niet.
En die sluiten dus echt prima aan kan er niks aan zien in stap.
Kan het niet gewoon zijn dat ze haar rug bolt en dat je dan ziet dat hij iets achter omhoog komt?
Ik vind het namelijk gek, een te krap zadel gaat zij vreselijk op lopen pielen.
Hij ligt trouwens achter de schouder op de foto, de positie van de zweetbladen maar ook de zitting vond ik ook raar op de voorbeeldfoto's maar het zit echt heel fijn.

Als ik er naast loop zie ik ook perfect dat alles de ruimte heeft die het moet hebben.
De afdruk was ook 100% egaal en niks geen haren verkeerd, of juist meer of minder zweet op bepaalde plekken.