Onze zoektocht naar een zadel met een dragend vlak van 43cm!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onze zoektocht naar een zadel met een dragend vlak van 43cm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:06

En ik heb juist zoiets; je kunt mensen behoeden voor een heel duur grapje.
Ik zeg niet dat dat in dit geval ook zo is hoor!
Maar ik vind zelf dat zolang je mening maar eerlijk is en je niet dingen gaat overdrijven, daar niks mis mee is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:06

kijk eens op permicavallo.nl naar de flexee's
ik lees er positieve dingen over, deze week krijg ik een ghost om te testen, als die niks is, overweeg ik zeker die flexee. Andere optie is ook de Massimo dressuur 2, daar zat ik meer dan prima in op beide paarden, maar ik heb een maat 40 nodig, en die vind je tweedehands niet. Nieuw is het een behoorlijk budget, dus ik test eerst nog eventjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:08

Wij willen ook graag testen, maar de merken die ons zijn aanbevolen, zijn allemaal in andere delen van het land.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:13

KoudbloedKim schreef:
Wij willen ook graag testen, maar de merken die ons zijn aanbevolen, zijn allemaal in andere delen van het land.

vaak sturen ze testzadels op hoor. Buitenzinnig heeft me de ghost opgestuurd, de trekkers kan ik ook testen. Permicavallo stuurt helaas niet op en komt ook niet naar belgie voor een pasconsult, dus in mijn geval moet ik de Flexee helemaal op eigen risico aankopen en heb ik geen omruilgarantie door dat er gekocht wordt zonder pasconsult. Maar ik veronderstel dat ze in nederland wel komen passen hoor.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:17

JC saphir. De 17,5 heeft een draagvlal van 43 cm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:21

Ik heb er het liefst een zadelmaker bij die kan zeggen of hij echt wel helemaal goed past.
Kan zelf wel zien of het een beetje goed ligt, maar echt helemaal perfect weet ik niet.

Ja, vanmiddag mogen we een JC proberen! :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:24

KoudbloedKim schreef:
Ik heb er het liefst een zadelmaker bij die kan zeggen of hij echt wel helemaal goed past.
Kan zelf wel zien of het een beetje goed ligt, maar echt helemaal perfect weet ik niet.

Ja, vanmiddag mogen we een JC proberen! :j

van permicavallo zijn ze geloof ik gediplomeerd hoor. Kreeg alvast heel heldere mails terug, dus als ze voor een zadelconsult komen. ze hebben ook verschillende merken ...
www.permicavallo.nl

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:27

Kijk alajeblieft bij TC saddles, maken echt veel kortere zadels dan normale merken speciaal voor wat rondere paarden en ik heb er net een gekocht voor mijn arabier met korte rug! Op het moment hebben ze nog 3 demo zadels liggen, deze schelen de helft in prijs maar ook nieuw goed te doen !
Boom is ook nog 2 maten kleiner wn groter te maken!
Als je meer info over ze nodig hebt pb me maar.

succes met je zadelzoektocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:33

Bedankt allemaal voor de tips. :j
Als we niet verder komen, gaan we die zeker gebruiken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:45

Je had gister ook een topic geopend voor ervaringen, ik zou er later op reageren maar kon het niet meer vinden. Diegene is ook erg kundig en werkt samen met een winkeltje waar ze veel tweedehands hebben. Ik heb daar een zadel gekocht voor mijn kruising fries (ook kort en rond paard)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:03

Sella zadels zijn ook kort. Dit is het vroegere selle liberte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:12

Ik heb net een Hidalgo Venice Special IJslander zadel met korte kussens gekocht voor mijn Tinker met korte rug.
Voor mijn oude fjord met weke korte rug heb ik een massimo trail met Franse kussens.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:42

Ik snap dat je graag meer recensies had gelezen (positief en negatief), maar ik heb je in pb uitgelegd waarom ik mijn ervaring niet open en bloot kán delen op dit moment.
Overigens, voor de mensen die ook naar die ervaringen op zoek zijn. Een paar maanden geleden was er een topic over het zadel speciaal voor vrouwen. Daarin heb ik wel aangegeven wat mijn problemen zijn met het zadel van 4000€ :-) en waarom die van mij in de kast ligt en ik alsnog een nieuw zadel heb moeten kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:45

Nibbit, klopt, maar ik had daar zeer slechte recensies over gelezen en heb hem toen verwijderd. :j

Olympia96, klopt hoor, in jouw geval snap ik het ook helemaal.

We gaan volgende week inderdaad kijken nar een Sella zadel. :j
En waarschijnlijk nog wel meer.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:57

Ik zag hier iemand tekna noemen. Ik heb een ikonic dat is de tekna s line in het leer voor een schappelijke prijs.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:21

Mijn gewone massimo trail is trouwens ook maar 42 cm

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:32

welk zadel heb je nu op de fries liggen?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:34

KoudbloedKim schreef:
En ik heb juist zoiets; je kunt mensen behoeden voor een heel duur grapje.
Ik zeg niet dat dat in dit geval ook zo is hoor!
Maar ik vind zelf dat zolang je mening maar eerlijk is en je niet dingen gaat overdrijven, daar niks mis mee is.

Daar heb je gelijk in :j Dat is inderdaad een punt wat veel mensen gescheeld kan worden dan.
Een duur grapje is het zeker, helaas ook in jouw geval geweest gok ik, gezien dat standaard een bijbehorend iets is in de werkwijze van deze zadelmaker.
Laat ik het zo zeggen, er werd hier gekomen voor 3 stuks, ik had er zo ongeveer een tweedehands zadel van kunnen kopen van het merk wat er nou opligt bij een andere zadelmaker. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:38

Ik snap ergens heel goed waarom negatieve verhalen in dit geval niet zo makkelijk naar buiten komen. Zoals ik eerder noemde zijn ze in een ding enorm goed en dat is verkopen. Je hebt twee opties botweg gezien, of je komt er met een rot gevoel weg omdat je je paard de vernieling in zou helpen aangezien je geen 4000 euro klaar hebt liggen. Of je komt met een enorm duur zadel weg waar van je eigenlijk niet de garantie hebt dat het ook echt goed is.
Ik zal in het topic er niet verder op in gaan, dat wordt mij iets te, maar in pb wil ik gerust het een en ander toelichten.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:39

Ik heb zelf een Tekna 16 inch op mijn korte ijslander. Ligt heel prettig.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:53

Judith_ schreef:
Ik snap ergens heel goed waarom negatieve verhalen in dit geval niet zo makkelijk naar buiten komen. Zoals ik eerder noemde zijn ze in een ding enorm goed en dat is verkopen. Je hebt twee opties botweg gezien, of je komt er met een rot gevoel weg omdat je je paard de vernieling in zou helpen aangezien je geen 4000 euro klaar hebt liggen. Of je komt met een enorm duur zadel weg waar van je eigenlijk niet de garantie hebt dat het ook echt goed is.
Ik zal in het topic er niet verder op in gaan, dat wordt mij iets te, maar in pb wil ik gerust het een en ander toelichten.

Echt dat, ik heb me echt even minimaal een dag een waardeloze paardeneigenaar gevoeld. Inclusief de nodige tranen en tissues :D :') Tot ik besefte dat het achterlijke geldklopperij was

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:57

De MSFC extreem is ontzettend kort.
Daarnaast als spotgoedkoop alternatied de euroriding Topas.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:12

Ook ik kan je Ninon Schutte aanbevelen, ze komt door het hele land.

Nog even een opmerking over inch maat en lengte, dit staat wel degelijk in verband met elkaar, iemand van ruim 1.80 zal nooit in een 17 inch zadel passen al zou diegene supermager zijn, de benen zitten dan in de weg. Het heeft niet alleen met zitvlak te maken.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:18

Mijn paard heeft ook een enorm korte rug. Heb Arno van den Brandt erbij gehad en heb bij hem een AB zadel gekocht type SB. Heeft een kort draagvlak en zit goddelijk. Hij is ook een enorm goede zadelmaker en komt ook hier in Groningen. Zeker een aanrader! :j

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:30

marissa161 schreef:
Mijn paard heeft ook een enorm korte rug. Heb Arno van den Brandt erbij gehad en heb bij hem een AB zadel gekocht type SB. Heeft een kort draagvlak en zit goddelijk. Hij is ook een enorm goede zadelmaker en komt ook hier in Groningen. Zeker een aanrader! :j

AB zadels hebben toch allemaal keilkussens? Voor een hele korte rug zit je m.i. toch al snel vast aan Franse kussens.
AB zadels zijn fijne zadels (heb er zelf een gehad) maar niet echt geschikt voor hele korte ruggen.

Arno probeerde mij overigens een niet passend (en ook niet passend te maken) EN te lang zadel te verkopen voor mijn paard met verzonken en korte rug. Blij dat ik het niet gedaan heb en dat Ninon mij uiteindelijk wel goed geholpen heeft. Zij is sowieso niet uit op zoveel mogelijk verdienen maar op jou en je paard zo goed mogelijk helpen, want uiteindelijk heb ik met haar hulp een tweedehands zadel van een particulier gevonden en gekocht dat zij pas gemaakt heeft, en al met al heb ik voor 2 consulten, telefonische hulp en opvullen van het zadel maar 40 euro hoeven te betalen, omdat ze eerlijk aangaf dat dat zadel beter voor mijn paard zou zijn dan iets wat zij in haar assortiment had op dat moment.