Dressuurzadel trekpaard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxYildouxx

Re: Dressuurzadel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:32

Bij ons was het enige passende zadel bij de zadelmaker een dressuurzadel. :P K zal de boommaat op dit moment niet weten eerlijkg gezegt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 08:22

Ik ben nu weer ah twijfelen geslagen, en ben eventueel bereid om een ghost dressuurversie te testen, en de trekkers ook.
Echter, bij de trekkers zijn er twee modellen, diegene met de grote pommel vooraan, en meer engelse modellen.
Iemad een idee of er ook verschil zit in pasvorm en opbouw?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 08:23

hwn schreef:
Ben ook benieuwd, laat het me weten, dan weet ik zelf ook es welke boommaat erin zit

34 cm

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:24

Amai, daar schrik ik toch van, wist niet dat die zo "smal" was. En zeggen dat de zadelpasser waar ik die kocht hem geschikt vond voor Prince, die boommaat 42 zou hebben (mais bon, beide zadelpassers hebben bij mij al ongelijk gehad, dus ik ga me er niet op vastpinnen wie gelijk of ongelijk heeft). Nu, nog een voordeel, dan valt die nog redelijk in de standaard maten, is weer voordeel om door te verkopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:28

Duhelo schreef:
Ik ben nu weer ah twijfelen geslagen, en ben eventueel bereid om een ghost dressuurversie te testen, en de trekkers ook.
Echter, bij de trekkers zijn er twee modellen, diegene met de grote pommel vooraan, en meer engelse modellen.
Iemand een idee of er ook verschil zit in pasvorm en opbouw?

Op de website van PerMiCavallo vind je ook heel wat modellen met flexibele boom, er zullen er ook wel bij zijn die versmallen. Ze hebben ook Trekkers, ik geloof dat er net enkele nieuwe modellen uit zijn. Helaas komen die niet tot België voor een zadelpasconsult, heb hen hierover al gecontacteerd (al ziet Belles rug er nog altijd prima uit na 3x rijden met de aangepaste WOW, en ze is totaal niet gevoelig, terwijl dat na het rijden met het ander zadel wel anders was. Morgen les, als ze na een uur nog zo ok is, dan zal ik helemaal gerustgesteld zijn)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:14

Ook contact met hun, ik kan geen zadel testen, ze komenniet tot in belgie. Ze raden me aan om een flexee op de gok te kopen ...
Dit zou zadel nr 5 op de "gok" zijn.
Ik ben nu aan het mailen met buitenzinnig (super uitgebreide mail terug gehad na een dag al!) over het eventueel testen van een ghost. Die zou ik dan eventueel als tweede zadel kunnen houden voor nitsa.
Greendistance heeft ook trekkers, maar ik neig eerder naar een engels ogend zadel. Alhoewel dat de trekker het handige voorboogje heeft waar ik mijn hond aan knoop op buitenrit...

Goed nieuws dat ze zo reageerd op de wow. Wat heb je nu precies aangepast?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:30

Maar als je iets per mail koopt, heb je toch altijd 14 dagen recht om het terug te sturen? (wettelijk vastgelegd).

Mocht ik de FlexEe bestellen, mag je hem anders altijd es proberen hoor, zitten 4 of 5 bomen bij dacht ik. Maar ik twijfel weer over de lengte, moest nog foto's van de paarden doorsturen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:39

Idd, ik ook :P
Vindhet wel jammer dat ze niet wIl langskomen. Ik heb aangegeven om compensatie voor het vervoer te willen betalen. Zeker als we met twee geinteresseerd zijn. Ik vind hem vanaf de foto erg interessant uitzien. Kwa lengte heb ik geen probleem,maar er kanniet met zekerheid gezegd worden dat het breedste kopijzer breed genoeg zal zijn voor mijn dikkerdje...
Ze heeft in haar voorwaarden dat, als er zonder pasconsult besteld wordt, het op eigen risico is en het zadel niet retour kan. Ik wil echter wél een pasconsult. Dus dat is wat krom '.'
Nu, moest je hem kopen, ben ik wel eeg benieuwd. Ik ben met buitenzinnig aan het heen en weer mailen over de ghosts ook, ben benieuwd, zal wss daar een ghost testen, en mss een trekker bij greendistance. En moest dat nog niks zijn en mijn specialized nog altijd niet verkocht is, bekijk ik mss de flexee nog eens.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:46

Als je die kan testen, kan je dan es navragen of ik die ook es kan proberen? Of zullen die te lang zijn?

Want mijn WOW heeft gewoonweg kreuken in de kussens, en laat madam nu net daar weer haar rug vasthouden. Ze liep echt onder me vandaan vandaag. Gelukkig had lesgeefster haar Kentaur zadel mee, en hoewel het een boommaat te groot was, was het een enorm verschil, ze liep direct pakken beter!

Ik wou dat ik geen rug- en bekkenproblemen had, dan zou ik me gewoon een bbp aanschaffen, want heb het zo langzamerhand gehad!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:18

Ik ga normaal de ghost testen, daarna een trekker, en als er uit beide geen wow gevoel uitkomt, dan ga ik voor een flexee of een massimo.
De trekkers vallen vrij kort, maar verkoopster gaf aan dat ze vreest dat die ook te breed zal zijn voor mij.
Voor de trekker doe ik samen met iemand om te testen, maar anders komen wij de maandag of dinsdag met mijn paarden naar je piste,en dan kunnen we samen testen he. Ik mail je dan nog wel :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:17

Ah, ok, da's goed! Dinsdag is sowieso geen probleem, maandag moet ik alleen op tijd weer netjes zijn voor de avondles. Ben je trouwens zeker dat het zadel hier tegen dan is? Want is een "feestdag-weekend" hé.

Hopelijk heeft Belle dan geen rugpijn meer, anders geeft het ook een vertekend beeld. Heb haar al gemasseerd, en zalfje gesmeerd, dus aan de goede zorgen zal het niet liggen.

Heb trouwens al gemaild over die WOW, want in die toestand wil ik dat zadel zelfs niet verkopen, ieder paard zou daar pijn van krijgen.

PS 'k Vind het wel tof dat Belle es niet de dikste van de groep zal zijn :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 21:15

Ik denk niet dat het voor nu maandag al zal zijn, tegen dat ik geld overgemaakt heb en het opgestuurd is. Denk ten vroegste de week erop.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:25

ah, ok, gn probleem, des te beter, heeft ze tijd om te genezen, werk ik intussen verder aan de hand.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:07

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 08:48

Dank je, maar nieuw voor die prijs kan imo geen kwaliteit zijn... Zijn ook veel slechte ervaringen over te vinden ...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:36

Ah, ok, had niet door dat het nieuwprijs was.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:38

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:05

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:05

Ik heb net es gemaild naar http://www.equiselle54.fr/, zij verhuren ook zadels (oa Massimo, Thorowgood en Kent&Masters, 3 van mijn 4 "kanshebbers". Je kan er ook zo'n soort "impression pad" huren, en meetsets aankopen, lijkt me wel interessant.

Het zou familie zijn van de mensen van Aleashop hier in België, en ik zag in een oud topic hier op Bokt dat iemand uit Brussel daar een zadel (Massimo) gehuurd heeft voor 6 maand of een jaar. 'k Zou me wel een pak geruster voelen, want heb het zowat gehad met mijn zadelproblemen.

@Duhelo, da's mss ook een optie voor jou: een Massimo huren?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:42

Had ik ook al aan gedacht idd, bij greendistance doen ze het wel, maar uiteindelijk betaal je er wel een marge op. Maar zou idd een idee zijn om langere tijd te kunnen testen. Vraag is alleen of ze een zadel in maat 40 willen bestellen en verhuren...maar ik bekijk het even

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 23:00

Bleh, ik kom gek van mezelf...
Als ik de boommaat opmeet met een ijzerdraad, kom ik op 35.5 uit voor mijn jongste, en 32 voor de oudste.
Ik snap het niet, vond 40 vn massimo al smal voor nitsa, had meer verwacht. Maar boommaat 35.5?

Massimo heeft overwegend minder goede recensies ...
Ik kan een dressuur 1 overnemen in maat 42 voor een mooie prijs, maar ik zoek eigenlijk een 2. Maar ik heb schrik dat het een miskoop zal zijn .
Nu test ik eerst de ghost, moest die bevallen, of als ik kies voor een flexee ben ik,"maar" 700 euro kwijt, maar met het risico dat ik binnen enkele maanden er spijt van heb ...
Wat is wijsheid?

Als ik de goedkopere 1 bestel, dan kan ik voor de prijs van een nieuwe twee, een tweedehands 1 erbij kopen in mina haar maat (zij heeft ong 36 veeloed ik)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:53

Oeps, die laatste zin moet ik morgenochtend es herlezen als ik geslapen heb hoor, heb die 5x gelezen en snap ze nog niet.

En huren, overweeg je dat niet?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:06

Haha, ik bedoelde dat ik voor de prijs van een nieuwe dressuur twee, twee tweedehandse dressuurs 1 kan kopen ( voor elk paard een in de juiste maat)
Maar ik heb net van iemand een aanbod gekregen voor een dressuur 2 in de juiste maat, dus problem solved denk ik :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:49

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:51

Duhelo schreef:
Bleh, ik kom gek van mezelf...
Als ik de boommaat opmeet met een ijzerdraad, kom ik op 35.5 uit voor mijn jongste, en 32 voor de oudste.
Ik snap het niet, vond 40 vn massimo al smal voor nitsa, had meer verwacht. Maar boommaat 35.5?

Massimo heeft overwegend minder goede recensies ...
Ik kan een dressuur 1 overnemen in maat 42 voor een mooie prijs, maar ik zoek eigenlijk een 2. Maar ik heb schrik dat het een miskoop zal zijn .
Nu test ik eerst de ghost, moest die bevallen, of als ik kies voor een flexee ben ik,"maar" 700 euro kwijt, maar met het risico dat ik binnen enkele maanden er spijt van heb ...
Wat is wijsheid?

Als ik de goedkopere 1 bestel, dan kan ik voor de prijs van een nieuwe twee, een tweedehands 1 erbij kopen in mina haar maat (zij heeft ong 36 veeloed ik)

Hoe lang is het ijzerdraad dat je gebruikt hebt? Heb je al eens de boommaatmeyer van Wintec gebruikt? Werkt fijn!