Kwalitatief goed dressuurdek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Kwalitatief goed dressuurdek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:18

Ik ben fan van hv polo! Fijne dunne dekjes die prima vocht opnemen, snel drogen en mooi blijven in de was. Ze passen prima onder mijn zadel met lange zweetbladen.
Ik heb ook een subscribe, die bevalt ook erg goed! Maar daar moet je van houden, het zijn vaak wat apartere motiefjes.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:26

Ik ben ook fan van eskadron cottons :-). Blijven mooi, ook bij intensief gebruik.

Dressage4you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 17:14

Bedankt iedereen voor de vele reactie's/advies en meedenken.
Tja ik lees veel over anky en ik moet bevestigen dat ze ideaal zijn in gebruik en met wassen erg mooi blijven,
Qua vocht opnemen vind ik ze minder en ze zijn helaas echt te kort onder mijn zadel..

Ik denk dat ik morgen een eskadron ga proberen ( eerst even 1 en kijken wat hij doet in de was e.d)

shockemohle spreekt me ook aan

kimosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:19

Eskadron cotton! Super goede pasvorm en blijven zelfs na een aantal keer wassen als nieuw!
Ik vindt het een echte aanrader het zijn dekjes die ik alleen nog heb!

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:25

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:28

RG italy is super fijn maar als je daar 15 van moet aanschaffen wordt het wel een dure aangelegenheid denk ik.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:35

Br event dekjes vind ik echt super :j Blijven echt jaren mooi, rijd er zelf ook (meerdere paarden) regelmatig mee en prijs is ook goed.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:36

Maar het is toch niet zo erg dat de Anky dekjes, waar je zo tevreden over bent, iets te kort zijn?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:40

Schockemöhle vind ik geweldig, neemt het vocht zo goed op :) vele malen beter dan een pad. Eskadron heb ik nog nooit geprobeerd.. Wellicht ooit gezien ik er zo veel goeds over lees.

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:43

Ik rij zelf veel met Cal Rei! Echt een aanrader! Heb nooit meer van die doorweekte dekjes die ik om de havenklap moet wassen. Ventileert super en heeft een geweldige pasvorm. Aanschaf.. Dat is best prijzig.. Helemaal als je er meerdere nodig hebt. Maar het is zeker het uitproberen waard!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:16

Is Equest al genoemd? Hele mooie dekjes, dun, krimpt niet en ze zijn ook lang genoeg.
Een andere tip, wat voor dekje het ook wordt; ik knip die bovenste lussen er altijd af (of pak een torn mesje om de stiksels lost te krijgen). Die zitten op die (Anky) pads ook niet, het dekje blijft toch wel liggen en het scheelt tijd met wisselen.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:48

HKM heeft ook fijne katoenen dekjes! Zijn groot, (groot onder mijn 17 inch), lang en van top kwaliteit!

Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:38

Bij mij op stal gebruiken ze fouganza dekjes voor de sportpaarden, die zijn niet zo dik en blijven mooi na het wassen en voor zover ik weet nemen ze ook goed vocht op en zijn ze snel droog. En ze zijn ook nog eens goedkoop, altijd een plus :D

Zelf heb ik 4 eskadron cottons waar ik zeer tevreden over ben, blijven echt mooi na het wassen met een super pasvorm en nemen ook goed vocht op.

Ik heb ook een BR event maar dat raad ik je echt af, nemen niet goed vocht op en ik heb de mijne heel weinig gebruikt en is echt versleten zit zelfs al een gat in. Bij mijn schockemohle was na 3x rijden de bies al zover versleten dat ie bijna niet meer te herkennen is als bies, verder is die wel superfijn, niet dik en neemt goed vocht op.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:14

fauganza dekjes zijn redelijk kort

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:24

Ik zelf wel tevreden over Anky maar inderdaad ook over de Eskadron cotton, wordt snel droog, blijft goed liggen en blijven mooi in de was.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:34

Ik heb een kast vol met Anky's maar sinds ik een Back on Track dekje heb gekregen gebruik ik niks anders meer! :) Lekkere dunne dekjes met een goede pasvorm en aan de binnenkant zit Welltex: speciale stof waar keramische vezels in zitten die zorgen voor een goede bloedsomloop en losse spieren. Geweldig spul!
www.backontrack.nl

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:39

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:01

De SK dekjes bevallen mij erg goed, heb zelf een paard wat snel en veel zweet en deze nemen het zweet goed op, lekker groot van model (echt het basic type) en redelijk dun en daardoor snel droog, blijven bij mij ook mooi van kleur en kwaliteit na de was. Ook belangrijk: niet zo duur

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:07

Het merk sectolin in redelijk onbekend, maar ze hebben kwalitatief hele goede dekjes! Niet te dik, nemen goed vocht op, lang, mooie pasvorm en verder gewoon simpel. Oja, en niet erg duur ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:54

Eskadron cottons zijn inderdaad hele fijne maar minder voor 'dagelijks' gebruik.
Zelf heb ik tegenwoordig deze: http://www.royal-horses.nl/product/pe-a ... en-vzhspr/

Fijn om elke dag te gebruiken, laat warmte makkelijker door dus iets minder zweet dan normaal en als het dekje toch vies is van de zweet spuit je hem een keer af, is die schoon en de volgende dag is die weer droog. Daarbij ook nog schok verdelend. Alleen niet zo dun als een eskadron cotton. Het is een beetje vergelijkbaar met de dikte van een anky pad.
Verder ook geschikt voor lange zadels.

Dressage4you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:16

Inmiddels een hele fijne ( toch weer een pad :o ) gevonden die mooi dun is en fijne vorm en qua lengte super onder mijn zadel met verlengde zweetbladen past _/-\o_

Het is een PK pad en ze zijn super fijn in gebruik en ook veel sneller droog dan mijn anky pads.

Echter ? waar zijn ze nog te koop in de winkel :(:) ( heb nu een roze maar wil ook wit en zwart en nog stuk of 12 andere)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:22

Ik heb ook een dekje van cal-rei (zie profiel en een na laatste topic voor foto's) Bevalt mij ook goed, al ruim 2 jaar in gebruik dagelijks en geen slijtage. Nadeel vind ik dat er haren in gaan zitten (in die 'gaatjes') Pasvorm is super, en ook schokabsorberend :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:24

ik had een pk pad, helaas al verkocht, anders had ej m zo kunnen overkopen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:27

Ik vind ok juist knudde :+ als ik hem in de kamer trok ging die schuin liggen en rafelen...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:28

Amiigo schreef:
Ik vind ok juist knudde :+ als ik hem in de kamer trok ging die schuin liggen en rafelen...

bij mij trok ie heel strak als ik men zadel er op legde