Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MaricoGraphy schreef:Jierda, die zien er ook leuk uit, maar moet je de maat toch net zo goed weten?

MaricoGraphy schreef:Vind ze 2e hands net wel duur. Toch over 300 euro. Mij zus beeft ene te koop en vraagt 200 euro. Maar zit een medium boom in.
Een ride on pad lijkt me ook wel iets. Maar vind het lastig dat er geen beugels aan bevestigd kunnen worden.
HannahFrouk schreef:Een boomloos zadel kan soms een goedkope uitkomst zijn. Maar dat hangt wel weer van je paard af. En van het gewicht dat er op komt. Nou zul je met je maatje 38 niet zoveel gewicht hebben, maar het gewicht wordt bij zo'n goedkoop boomloos zadel niet verspreid over de rug en zo kan er op 1 plek toch veel druk komen. Sommige paarden krijgen toch drukplekken van boomloze zadels. Dus ik zou er toch wel een beetje mee uitkijken. Ga dan eerst proefrijden op een boomloos zadel, dat kan hoor! Straks heb je weer een zadel waar mee je niets kunt, omdat je paard het niet fijn vindt en bokkig blijft.
Ik vind het wel weer een beetje een topic worden van 'het mag niks kosten, dus dan maar boomloos', zonder dat je nou echt reageert op het advies waar je zelf om vraagt. Je paard heeft een probleem, gewoon een goedkoop ander zadel kopen is mogelijk niet de juiste oplossing voor je probleem. Wat zegt die man daar dan van die jou advies wil geven?