Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:41

Ik heb een Wintec Pro Jump gehad, na een jaar en in nieuwstaat dus verkocht omdat ik een Bates ging kopen. :) (was al altijd het plan, had alleen toén ik mijn Wintec kocht, niet voldoende geld, en kocht die dus als tussenzadel)

Een vriendin van mij heeft een 500, en die zit echt verschrikkelijk in vergelijking met 'mijn' Pro.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:44

een wintec krijg ik niet passend op mijn korte ronde poown :)

ik heb een Thorowgood en die is aangepast op zn rug :)
ideaal zadel! :)

Axel_Valerie

Re: Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:55

Ik heb een ijslander, zeer kort en zeer rond. Het zadel past perfect op mijn ijslander. Ik vind het alleen niet handig voor de extra zithulpen die ik moet geven. Daarom gebruik ik het zadel alleen op mijn haflinger..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:57

Ik heb de Wintec IW en de Pro Jump. Persoonlijk vind ik dat zij prima aan te passen zijn. Bij de nieuwe modellen zijn niet alleen de kopijzers te vervangen, maar ook voor, achter en of midden aan te passen met shims. Dat de Cair uitvoering niet aan te passen zou zijn is niet helemaal waar.
Wat de zit betreft vind ik bij beide zadels zeker zo slecht nog niet. Menig ruiter welke op mijn zadel plaats nam gaf als eerste reactie;" wat zit dit zadel lekker zeg!" Uiteraard zal dit gewoon heel persoonlijk zijn, dat spreekt voor zich. Dat wil niet zeggen dat de zadels per definitie slecht zouden zijn. De 1 vind spruitjes nu ook èènmaal lekkerder dan zuurkool of andersom.

Persoonlijk zou ik mij geen beter zadel kunnen wensen en mijn merrie evenmin.

Eilatan

Re: Wintec zadels massaal tweedehands aangeboden, waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:11

Ik heb ook heel lang met wintec (eentje met 2000 in de aanduiding?) gereden, inderdaad een goedkoop 2dehandjes om mijn paard mee in te rijden. Overigens wel paard met hele makkelijke rug.

Ik heb er met plezier meegereden!
Zitten fijn, makkelijk in onderhoud en paard hoeft geen onnodige kilo's mee te slepen.
Prijs kwaliteit verhouding is echt wel goed! Ik heb het verhaal van de verkeerd geplaatste stijgbeugelriemophaning overigens inderdaad ook wel eens gehoord, maar goed ze hebben zoveel modellen, dat zal toch wel aangepast zijn?

Heb uiteindelijk dan alleen wel toch voor Thorrowgood gekozen toen ik een zadel op maat ging laten maken, omdat mijn nogal brede merrie voor de wintec zadels net te breed was. Dit thorrowgood zadel is overigens denk ik nog wel beter dan wintec, iig zat ik netter in het (op maat gemaakte) thorrowgood zadel.