Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cyella schreef:xxpinczowxx schreef:Ik vind een touwhalster echt heel fijn rijden.
Wil je perse bosal of sidepull?
Met een touwhalster kan je geen dresuur oefeningen doen omdat je geen stelling kan vragen. Je kan gewoon niet constant contact hebben, daar is een touwhalster niet voor gemaakt.

DubbelDun schreef:Ik heb van mijn manenharen- en staartharenmecate ook niet het gevoel gehad die meegaven
2a54z6e45r6r schreef:.... Maar daarvoor moet je wel iets van fysica of dergelijke wetenschappen kennen.
) mecate dat zie je dat er wel degelijk een verschil is, in "meegeven"
En ik weet niet welke achtergrond je hebt, doet er ook niet toe ik probeer het gewoon uit te leggen, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gevoel van 'geviseerd voelen'. Jammer dat gewoon logisch redeneren op basis van wetenschappelijke wetten in het belachelijke getrokken wordt.2a54z6e45r6r schreef:Ja helemaal correct, en als je die stress strain relatie vergelijkt met een nylon (ook gevlochten hoor) mecate dat zie je dat er wel degelijk een verschil is, in "meegeven"
https://www.youtube.com/watch?v=IyvFpuFeDYc => de Young modulus verschilt in beide gevallen, die bepaald dus het meegeven die ik bedoel.
Als je dan je nylon mecate strak aantrekt kan je zo je bosal scheeftrekken.
Als je dit neerbuigend vind, ik moest niet over de fysica beginnen moest je het zomaar in het belachelijke trekken hoorEn ik weet niet welke achtergrond je hebt, doet er ook niet toe ik probeer het gewoon uit te leggen, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gevoel van 'geviseerd voelen'. Jammer dat gewoon logisch redeneren op basis van wetenschappelijke wetten in het belachelijke getrokken wordt.
Blijkbaar is het hier meer om: wie het luidste roept gelijk heeft. Dus zijn bijdrages zoals mijne niet waardevol voor dit onderwerp.