Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
max66 schreef:oh wat erg!
Ik had ze voorheen ook nooit eerder op mijn zadel gebruikt, wel voor het hoofdstel, maar dit is altijd goed gegaan.
Eigenlijk zouden we een klacht bij de Action in moeten dienen i.v.m. de verpeste zadels. Het zijn tenslotte LEERdoekjes!
keona schreef:max66 schreef:oh wat erg!
Ik had ze voorheen ook nooit eerder op mijn zadel gebruikt, wel voor het hoofdstel, maar dit is altijd goed gegaan.
Eigenlijk zouden we een klacht bij de Action in moeten dienen i.v.m. de verpeste zadels. Het zijn tenslotte LEERdoekjes!
ja misschien kunnen we er inderdaad iets mee,schade vergoeding .ts goed idee
_Nicky schreef:Waar behandelen jullie dan je zadel mee (normale poetsbeurt)?
Ik altijd met die Rapide lederdressing in een sprayflacon en tussendoor als het warm weer is geweest haal ik dan een leerdoekje over het zitvlak en de singelstoten van het zadel. Ik heb overigens een bruine Anatomica, maar op mijn zwarte Euroriding heb ik ook nooit problemen gehad.
_Nicky schreef:Waar behandelen jullie dan je zadel mee (normale poetsbeurt)?
Ik altijd met die Rapide lederdressing in een sprayflacon en tussendoor als het warm weer is geweest haal ik dan een leerdoekje over het zitvlak en de singelstoten van het zadel. Ik heb overigens een bruine Anatomica, maar op mijn zwarte Euroriding heb ik ook nooit problemen gehad.
heb er hier thuis 5 liggen allemaal verschillende merken en ook laarzen. Alles poets ik ermee. Maar als je je zadel verder nooit eens goed schoonmaakt met zadelzeep (en dan ook afspoelen!) ja dan krijg je problemen dat had een kennis ook...
!
Yvank_ schreef:Ja nouja dat kan je werkelijk krijgen als je je zadel nooit echt schoonmaakt.. Dat is allemaal oud vet wat je er nu afhaalt en daardoor wordt het dof en ruw omdat die onderste lagen nooit meer echt gevoed zijn. Dat ligt niet aan de actiondoekjes
Yvank_ schreef:En jouw zadel is ook verpest door action doekjes? Zoja dan zou ik maar rap je zadel eens écht schoonmaken. Zo nee wat is dan het probleem? Dan werkt dit bij jou toch prima... Het probleem bij mensen onstaat (wat ik in omgeving zien) dat ze altijd alleen maar vetten en dan ineens action doekjes gebruiken en daar krijgen ze dan die doffe plekken van!